"שלומי שבת מוכיח שלא צריך לוותר": טור אוהב במיוחד. צילום: דורון עדות

"שלומי שבת מוכיח שלא צריך לוותר": טור אוהב במיוחד

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

כפי ששמתם לב, השבוע מוקדש כולו ליום האהבה המתקיים מחר. בכל פינה פרחים, מבצעים לרגל האהבה, שוקולדים בצורת לבבות, כרטיסי ברכה, תכשיטים לאוהבים, אך מה שהכי חשוב זו מוזיקה מלאה באהבה. לכן החלטנו להקל לכם על החיים ולאסוף את כל הסנגלים הלוהטים של השבוע בדגש על אהבה!

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

עמית פרקש - "לידך"

אולם עמית פרקש היא כוכבת נוער שידועה בעיקר בתור אלה מ"מחצויה", דנה מ"מועדון החנונים" ואיה מ"אלכס בעד ונגד", אבל אולי חלקכם תופתעו לגלות שעמית פורסמה לראשונה כאשר הקליטה את השיר "מיליון כוכבים". השיר נכתב לזכר אחיה, סרן תום פרקש שנהרג במהלך התרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה. במהלך הקריירה פרקש המשיכה לשיר לאורך הדרך, היא הוציאה את הסינגל "משהו חדש", השתתפה בפסטיגל, שם המשיכה לכבוש את לבבותיהם של הילדים, לא מזמן נהפכה חלק ממופע ה"מגזימנים" לצד אסף הרץ, דנה פרידר ואיזי. כעת עמית פותחת את הפה ומשמיעה לנו את קולה פעם נוספת.

"לידך" זהו שיר שמחבר אותנו אל הרגש, מחבר כל אחד ואחת אל סיפור שברון הלב שלו. ההרגשה הנפלאה הזו לצד האדם שאתה אוהב, לא משנה היכן תהיו או מה תעשו, כל עוד זה לצידו הכל יראה כל כך יפה ונהדר. לעומת זאת הנפילה אל תוך בור הכאב לאחר שאתם כבר לא יחד. אמנם הפזמון חוזר על עצמו רוב השיר, ואין איזה מקצב שמכניס אותנו לטירוף, אבל השיר עובד ובגדול. על המילים והלחן אחראי שי גבסו שכמו רבים מאינו גם עמית פרקש מאוד מעריכה כאומן, וכאשר ביקשה ממנו ליצור לה שיר הוא נענה בחיוב, והנה התוצאה הנהדרת. הקליפ עצמו מושקע ויפה לעין. זוויות צילום נהדרות ובמיוחד כיף לצפייה כשעמית פרקש היפיפייה מככבת בו.

לסיכום: הצליח לחדור את דרכו אל הלב שלנו. ציון: ★★★★

 

ישי לוי - "הרוח הגדולה"

הזמר הותיק הוציא 14 אלבומי אולפן ואחד ממובילי המוזיקה המזרחית והים תיכונית. השבוע הוא מוציא סינגל אהבה מרגש, "הרוח הגדולה". יהיו כאלה שיחשיבו את הזמר כבין הטובים ביותר בארץ ויהיו אחרים שיעסקו בשערוריות הסמים והאלימות שסבבו סביבו זמן רב. ישי לוי היה מכור והדבר השפיע על חייו ועל המוזיקה שלו. למרות הכל ישי לוי הוא זמר, ובין אם עשה טעויות או לא לוי הוא זמר נפלא. הוא זמר שאינו מתמסחר ואפשר לשים לב שהלחן והמילים תמיד חשובים לו, לעומת שירים וזמרים רבים אחרים שאין שום תוכן מאחורי השירים שלהם. הוא שר מהנשמה ואנחנו חשים זאת בכל שיר ושיר.

"הרוח הגדולה" הוא שיר אותו כתב והלחין דודו מתנה, העוסק באהבה גדולה של גבר כלפי אישה. למרות שהוא טעה ואכזב אותה הוא מאמין בכל לבו שיום יבוא והם יפגשו ואפילו יחזרו להיות יחד. מבחינתו לא משנה באיזה קושי יתקל הוא ימצא את דרכו ויגיע אליה. אמנם הוא אכזב אותה, אך זה לא סותר את העובדה שהוא אוהב אותה ומכור אליה בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. השיר הזה מזכיר לנו שכולנו בני אדם, כולנו עושים טעויות, ולעיתים גם פוגעים באנשים שאנחנו הכי אוהבים. ישי לוקח שיר שנכתב על ידי אחר ושר אותו לגמרי מתוך נשמתו כמו כתב את השיר על עצמו. עלה בדעתי כי הוא שר זאת לאשתו אותה אכזב בעבר, על כך ישב בתא מעצר וכנראה חיכה לרגע שיתאחדו שוב. למרות מה שקרה הם נשואים ואוהבים אחד את השני עד היום. ישי לוי בביצוע מרגש במיוחד ואנו מודים לו.

לסיכום: זמר גדול וביצוע ענק. ציון: ★★★★

 

שלומי שבת - "אין לי שקט"

שלומי שבת הזמר המוכשר, המלחין הנהדר, השופט החביב, המנטור הנפלא ובן האדם המקסים מוציא שיר אהבה חדש. שבת הוא דוגמא לכך שכל אחד אפילו הגדולים ביותר נוחלים בכישלון. האלבום הראשון של שלומי שבת היה כישלון מוחלט ולמרות זאת העתיד שלו לאחר מכן היה מלא בורוד ונצנצים. כעת תתקשו מאוד למצא אדם שלא מכיר את שלומי שבת. כבר שלוש עונות ברציפות שהזמר משתתף בתוכנית דה וויס הישראלית, הוא היה המנטור של יובל דיין שהפכה לזמרת צעירה ובעונה השנייה הביא את לינה מחול עד לגמר, שם גם זכתה. אך מנטור ושופט מקסים ככל שיהיה שלומי שבת תמיד נשאר זמר.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<< 

במקביל לסיבוב הופעות טרי שלומי משחרר סנגל חדש מתוך אלבום שיצא כבר השבוע בחנויות - "הלב". הסינגל "אין לי שקט" מדבר על בחור ש"נפל חזק" למלכודת האהבה ומנסה בכל דרך לנסות ולשבות את הבחורה שכבשה אותו. כל הניסיונות שלו די כושלים, כיוון שהבחורה טורקת לו את הדלת בפנים. למרות האכזבה והחוסר שקט השיר מלא שמחה וקצב כנראה מתוך הרגשות הנפלאים שחווה הגבר כשהוא מאוהב. שלומי לא מרגש אותנו כרגיל בשיר כמו שהוא עשה בשירים קודמים שלו, אך הוא בהחלט מכניס לנו אנרגיות טובות וממלא לנו את הזמן במוזיקה מהנה. על המילה אחראיות דנה וחנה לפידות, ועל הלחן דנה המוכשרת בלבד.

לסיכום: העביר לנו את הזמן בכיף. ציון: ★★★

 
© גרפיקה: אבי ששון

עדי כהן - "החיים בלעדיך"

אולי יעניין אותך
תמיד אהבה ותמיד מסוכן: עברי לידר באלבום חדש
מור אלמליח
תקופה ארוכה שחיכינו וחיכינו, ועכשיו סוף סוף אלבומו החדש של עברי לידר, "האהבה הזאת שלנו", יוצא באופן רשמי וכולנו יכולים להאזין לו, אז מה אנחנו חשבנו עליו?
(צילום: יחסי ציבור)

בדרך כלל כשמדברים על העונה השנייה של כוכב נולד אנשים זוכרים את הראל סקעת שהגיע במקום השני והראל מויאל שהגיע במקום הראשון. מה שכן, ישנה בחורה מוכשרת לא פחות שהגיע למקום השלישי ושמה עדי כהן. לאחר החשיפה הגדולה הראשונה של בתוכנית המשיכה עדי להגשים את חלומה. היא השתתפה בפסטיגל, ביצעה את שיר הנושא של "החברים עם נאור", הוציאה אלבום בכורה "דרוש לי גבר", לקחה חלק במחזות זמר ומופעים מוזיקלים, מעבר לכך ייצגה אותנו בכבוד כאשר הנשיא שמעון פרס הזמין אותה להופיע בכנס הנשיאים העולמי, וב-2013 ייצגה אותנו פעם נוספת כאשר נבחרה על ידי הבית הלבן והשגרירות להופיע מול אובמה בבנייני האומה בירושלים. עדי גם התחרתה בקדם האירוויזיון, אך לצערנו לא זכתה במקום הראשון. אני מקווה שיום יבוא ועדי תייצג אותנו גם מול אירופה, כיוון שבלי ספק גם שם תשאיר רושם טוב.

השבוע עדי מבצעת שיר אהבה שילווה את הלבבות השבורים ביום אהבה - "החיים בלעדיך". השיר הוא חלק מפרויקט בו בחרו את שירי האהבה הגדולים מכל העולם ומכל הזמנים ועיבדו אותם מחדש לשפה העברית והיפה. השיר עוסק בתחושת הריקנות לאחר שאנו נותרים בודדים, כואבים ורחוקים מהאהבה שלנו. כיצד חיינו למען האדם שאהבנו וכעת נותרנו בלעדיו. את המילים לכל השירים כתב מקס שפקס לבקובסקי. בחודש שעבר יצאו אל העולם צמד הסינגלים הראשונים מתוך הפרויקט, "אדג'יו" ו-"החטא של אזמרלדה" שזכו ללא למעט אהבה. כעת לקראת יום האהבה יצא השיר "החיים בלעדייך" שיצא לראשונה ב-1970, אך זכור בלבבות האנשים בעיקר בזכות הביצוע של מריה קרי. עם הלחן שהוכיח את עצמו מ-1970, הניצוח של חן מצגר-אדר ,המילים מעוררות הרגשות הזדהות והקול הפשוט יפייפה של עדי כהן גם השיר הזה לפרויקט יזכה לאהדה רבה.

לסיכום: לייק, לייק, לייק. ציון: ★★★★

 

סער "ראסטי" דוידוב - "יש בי תקווה"

וכעת סינגל מומלץ במיוחד שאמנם אין לו קשר לאהבה רומנטית, אך מה שבטוח זה שהוא ימצא את דרכו לתוך תוככם ולא ירפה. סער דוידוב היה מתמודד בעונה השנייה של הכוכב הבא, שמשודרת בימים אלו. לאורך כל הדרך סחף את כולם איתו; את השופטים, את הצופים, את המתמודדים האחרים ואותנו. יוצר ואומן אמיתי שכותב את שיריו וכל מילה אמיתית וחודרת. אל סיפורו נחשפנו באודישן שם גילינו מה באמת עומד מאחורי החזות הקשוחה של הבחור. עומד שם בחור צעיר שהתמודד עם דברים שילד לא אמור להתמודד איתם; בריחה מהבית, חיים ברחוב, אבל על אחותו הבכורה שמתה ממנת יתר. מאחורי סער ישנו סיפור חיים לא קטן, אך זה לא מה שגרם לנו להתאהב בו לגמרי. האודישן הראשון בו ביצע את השיר "יש בי תקווה" הוא זה ששאב אותנו אל תוך ההתאהבות בסער. המילים הבועטות ללא פחד והביצוע של סער בו נתן את כל כולו והגיש לנו את עצמו חשוף וכנה. אמנם בפרק האחרון סער הודח מהתוכנית, אך זה כלל לא רלוונטי, כיוון שעם ניצחון או ללא ניצחון כמו שהוא אמר "אני מבחינתי כבר ניצחתי".

"יש בי תקווה" הוא שיר שאומר שהאמת היא שהחיים מלאים בכאב, אכזבות, כישלונות, עצב ובדידות. עם כל זאת ראסטי אסיר תודה. הוא מודה על כך שהוא קם בבוקר ויש לו אוויר לנשום, כי אנחנו חייבים לזכור שזה לא ברור מאליו. אנשים רבים לא זוכים לכך, וראסטי היה עד לזה כאשר אחותו ז"ל מתה. מה שהציל את סער בתקופות הקשות בחייו זו המוזיקה, הביט והמילים. סער מצא תקווה, חיי את חייו ומודה על מה שניתן לו. אני בטוחה שהשיר הזה יינטע תקווה באנשים שאבדו את דרכם, חיפשו תשובות או פשוט חשו לבד בעולם. אמנם בלייב חשנו כי סער נתן ופרק כל טיפה שהייתה בו במהלך הביצוע, אך גם מהסינגל אחרי שנערך ושופץ אנחנו עדין רוטטים ורועדים לאחר האזנה לשיר. לסנגל מצורף קליפ מקסים שמצד אחד מציג את ראסטי ומצד שני ילד שמגלם את ראסטי הקטן והאבוד.

לסיכום: סער, אתה מבחינתנו ניצחת. ציון: ★★★★★

 
תגובות