"טינה היא הקלף המנצח של כל שיר": הטור השבועי. צילום: גדי סהר

"טינה היא הקלף המנצח של כל שיר": הטור השבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

השבוע הזה היה עמוס במיוחד בסינגלים חדשים ונהדרים. היה קשה לבחור חמישה מתוך עשרות, אך עשינו את הבחירה ופשוט נניח את זה כאן.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

טינה - "בדרך ללונדון"

אף אחד מאתנו לא שכח את טינה הקסומה שלקחה חלק בעונה הראשונה של "הכוכב הבא" והגיעה למקום השלישי והמכובד. הרבה מאתנו החזיקו בדעה כי הבחורה, שכמות הכישרון הטמונה בה מתפרצת בביצועים, הייתה צריכה להגיע למקום הראשון. אך כמו שהזכרתי בפעמים הקודמות מקום ראשון או לא אם טינה תמשיך להשתמש ולנצל את הפוטנציאל שלה ולהוציא סינגלים מוצלחים היא תצליח ובענק. לבחורה יש יכולות וואקליות מעוררות קינאה ובכל נאמבר היא נותנת את כל נשמתה. תמיד מצמררת, מרגשת, ובקיצור יודעת איך לשלוט בעצמה ובנו, ובואו נזכור כי טינה סך הכל בת 18. בגיל הזה נערים ונערות בעלי החלום המוזיקלי בדרך כלל עוד לא מגובשים, לא בשלים, הם פשוט לא טינה. בעיניי רוחנו טינה היא כבר בחורה בשלה ליצור ולבצע מוזיקה שלמה ואיכותית.

זוהי בעצם הפעם הראשונה שאנחנו מאזינים לטינה מאז גמר "כוכב הבא", זהו הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה - "בדרך ללונדון". מאוד חשוב לזמרים להוכיח את עצמם ולהפציץ בסינגל הראשון בכדי שתהיה נקודת פתיחה טובה, וזה בדיוק מה שטינה עושה. שיר נפלא שכתב שי רותם, הלחין יניב ליבוביץ והמבצעת הינה טינה היפיפייה. טינה מסוגלת ליפות כל שיר, היא הקלף המנצח. שיר רוק המדבר על נערה סגורה כגולם בחייה שרק חולמת להתעופף הרחק. ברור מהשיר כי הבחורה אינה מאושרת מחייה, וכי היא מפנטזת על חיים אחרים, היא חולמת על לונדון. כמו שידוע לנו טינה עברה בחייה בריונות, חרם וחשה כי אינה אהובה, לכן ברור לנו שכשהיא ביצעה את השיר היא הזדהתה עם מילותיו ונכנסה אל תוכו לחלוטין, וכך היא מצליחה לרגש אותנו בביצוע. כמו טינה גם אנחנו התחברנו אל השיר.  רק נבקש ונאמר לטינה כי נשמח בהמשך לשמוע חומר מקורי, כיוון שאנחנו יודעים שיש לה מה לאמר.

לסיכום: חובה שתייצג אותנו באירוויזיון. ציון: ★★★★

 

דודו אהרון - "טרמינל 3"

שמו של דודו אהרון ויצירותיו הדהדו להם בכל רדיו, במה ובית. עושה הכל מהכל - שר, כותב ומלחין לעצמו וזמרים אחרים. כמו זמרים מזרחיים רבים אחרים אהרון החל את דרכו בבית כנסת וכיום הוא בין הזמרים המזרחיים האהובים על הקהל הישראלי. ברזומה שלו קיימים שישה אלבומי אולפן ושני אלבומי הופעה. בין הוצאת שיר להופעה הוא הספיק להשתתף בעונה הראשונה של תוכנית הראליטי "חי ב-LA LA לנד" בה זכה לשבחים רבים, ולמרות זאת לא זכה בסופו של דבר, ותוכנית ראליטי שבינה לבין מוזיקה אין שום קשר והיא "הרווק". נכחנו לדעת שדודו הוא לא רק זמר מוערך אלא גם רווק נחשק.

כעת נולד לדודו סינגל חדש, "טרמינל 3", שלפי הניחוש שלי יכנס לאלבומו השביעי. על המילים אחראים דודו אהרון עצמו יחד עם אבי אוחיון ועל הלחן גם אחראים השניים עם אסף צרויה. שיר חפלה מזרחי נוסף. לא מקפיץ את הלב, אך מקפיץ את הרגליים. ללא ספק השיר יהפוך ללהיט אם זה ברדיו או במועדונים, אך אני די בטוחה שהלהיט יהיה זמני ולא מעבר לכך. השיר עוסק באהבה מתוקה מתוקה, על גבר מאוהב שרוצה לצאת לטיול עם אהובתו. רוצה לנסוע איתה רחוק, לא כל כך רלוונטי לאן, פשוט אל מקום שבו שניהם יבלו, יהינו ויאהבו. מילים פשוטות בליווי לחן קצבי בביצוע דודו אהרון יצרו שיר שכבר לא מפסיק להישמע ברדיו. שיר איתו כיף ללכת לישון ולהתעורר איתו בבוקר.

לסיכום: אנחנו פנויים לטוס איתך לדרום אמריקה. ציון: ★★★★

 

עמית ווינקלר – "לאהוב מחדש"

עוד על עמית
בפינת ההמלצה השבועית: עמית ווינקלר - "בא לי"
יהל כהן
"אין ספק שעמית מצליחה להביא משהו מאוד מרענן וחדש, היא אמנם רק בת 17 אך מצליחה לעורר כל רגש כמו זמרת עם נסיון של שנים"
(צילום: עדי חייט)

אז לאחר שפרגנו לעמית על הסינגל הראשון "בא לי" מאלבום הבכורה היא לא מאכזבת ומוציאה סינגל שני – "לאהוב מחדש". עמית ווינקלר רק בת 17 וכבר עובדת על אלבום בכורה שלפי מה שנראה עד כה הולך להיות מוצלח. את השירים של האלבום חשוב להדגיש היא כותבת ומלחינה בעצמה. החלה את דרכה כזמרת קלאסית וכעת בשנים האחרונות כשהחלה להלחין שירים, לכתוב ולנגן על פסנתר היא מתחילה לגבש זהות מוזיקלית. האלבום עתיד לצאת בשתי שפות - עברית ואנגלית, ולכן אנחנו כבר מצפים בקוצר רוח לשמוע את עמית שרה באנגלית.

"לאהוב חדש" עתיד להפוך ללהיט, קלטנו את זה מהרגע הראשון. כמו גם הסינגל הראשון השיר עוסק בחוויות האהבה הראשונה של נערה מתבגרת, אך הפעם עוסק בפרידה. הגעגועים לאדם, לריח ולחיוך, והפחד להתאהב מחדש. כולנו חווינו אהבה ראשונה וכולנו נפגענו ממנה בדרך זו או אחרת, כי היא לא מחזיקה מעמד לנצח. במיוחד יוכלו להזדהות עם השיר נערים ונערות שחוו את האהבה הזו לא מזמן או חווים אותה עכשיו. על העיבוד, ההפקה המוזיקלית והנגינה אחראית עדי חייט.

לסיכום: מתי יוצא הסינגל השלישי?. ציון: ★★★★

 

התקווה 6 - "בעולם שלה"

להקת רגאיי והיפ הופ שעל פי דעתי ועוד דעתם של רבים בין הלהקות הכי מוצלחות שהוקמו בישראל. השם של הלהקה הוא כתובתם של עמרי גליקמן (שירה וגיטרה) ושלי גליקמן (שירה וקלידים) והיא כוללת גם את מיכאל גיא (בס) ורון ליניאל (תופים). ב-2007 הסינגל הראשון של הלהקה נחשף לקהל ומהר מאוד (ולא אט אט כמו להקות רבות אחרות) רכשו להם מעריצים וקהל רחב בישראל. את השירים הנהדרים של הלהקה כותב ומלחין חבר הלהקה עמרי גליקמן. עד שנת 2015 יצאו ללהקה ארבעה אלבומים ואלבום חמישי בשנה האחרונה - "הכי ישראלי". התקווה 6 מוסיפים למוזיקה בישראל פן מיוחד ושונה עם גרוב מגניב, קל מאוד לזהות את היצירות שלהם בין הכמות המטורפת של השירים שיוצאים כל הזמן. הלהקה הכניסה כבר עשרות להיטים אל תוך מאגר השירים הישראלים הטובים והמוכרים וממשיכה לעשות זאת.

מתוך האלבום החמישי יצאו כבר שלושה סינגלים; השיר הפשוט ועם זאת גאוני "הכי ישראלי", "מה שיהיה יהיה", והשיר המעולה "עוד פעם פעם". כעת יוצא סינגל מאוד ייחודי ללהקה ועם זאת מדהים באותה מידה שהוא מפתיע – "בעולם שלה". שיר אהבה שנכתב והולחן על ידיו של עמרי גליקמן, ועל העיבוד והפקתו המוזיקלית כמו על כל האלבום אחרי פילוני שנחשב לאחד הטובים ביותר בתחום. אחד משירי האהבה הכי יפים ששמעתי אי פעם. המילים, הלחן, הקול של עמרי כולם פשוט מדהימים והשילוב שלהם יחד מגיש לנו את אחד השירים היפים שתשמעו. אהבה כנה ואמיתית של גבר כלפי אישה. מוצג גבר רציני המוכן לעשות הכל למען האהבה. הוא שומר הסף שלה, זה שיגן עליה מכל קושי, כאב ומעידה. נמצא שם בכל רגע שבו תצטרך אותו. הוא מבחינתו מקבל ממנה ביטחון. הקול של עמרי גליקמן התאים כמו כפפה ליד לביצוע של השיר.

לסיכום: נתתם בראש ובלב. ציון: ★★★★★

 

מגיאור - "אתה אומר"

עוד על מגיאור
"כשאהיה אמא אעשה הכל כדי שהילד שלי יהיה מאושר"
יהל כהן
עם סיומה של סדרת הדוקו, "פושרז", תפסנו את הזמרת הצעירה מגיאור שהשתתפה בה יחד עם אמה, לראיון ווטסאפ שבו היא מדברת על הקריירה, על השאיפות שלה ועל היחסים שלה עם אמה

כמו שהבטחנו לכם בכתבת המבטיחיםמגיאור בת ה/21 הולכת לכבוש אתכם. כל אחד מכם בטח זוכר אותה ממקומות שונים. אחד מכם זוכר אותה מהעונה הראשונה של התוכנית "אייל גולן קורא לך", האחר יזכור אותה מתוכנית הריאלטי "פושרז" ששודרה בהוט ועקבה אחר כוכבים צעירים שמנסים להתקדם בתעשייה, אך מה שמיוחד הוא שהתוכנית עקבה גם אחר ההורים הדוחפים את ילדיהם קדימה. רובכם בטח זוכרים את הקאבר שעשתה לשיר "All About The Bass" שנקרא "תרימי את הבס". לאורך תוכנית הריאליטי "פושרז" נחשפנו לאמא של מגיאור המעירה לה כל הזמן על המשקל, ופה בקאבר היא מדגישה את המסר כי כולן יפות בלי קשר למשקל שלהן. מגיאור היא כוכבת מגיל קטן, הופיעה על במות מגיל צעיר ובצבא הייתה בלהקת חיל האוויר. כעת בגיל 21 מגיאור ממשיכה לטפס ולעלות במעלה המדרגות למעלה לפסגה.

אחרי שלושת הסנגלים, "סיבוב ראשון", "פאזל" ו"תרימי את הבס", נחשף הסינגל "אתה אומר". מגיאור מוכיחה שהיא לא עוד סתם אחד, הבחורה היא זמרת בכל נים ונים בגופה. לא כולנו אהבנו את "תרימי את הבס", אך "אתה אומר" הינה בלדה אינטימית, עוצמתית ומוצלחת. על המילים דורון דוד, לחן רועי ברקוביץ והקול המקסים הוא של מגיאור. שיר העוסק בעוד אהבה נכזבת. ההתחלה ככל ההתחלות הייתה קלילה ונהדרת ולא בישרה רעות, אך לאחר זמן מה האהבה לא עמדה במבחן. אמנם נושא השיר אינו מפתיע, מיוחד, מחדש, אך כולנו יודעים כמה אהבה כואבת וכולנו מתחברים לתחושה ולהרגשה המרה שהשיר מקרין. לקראת סוף השיר לפני הפזמון האחרון יש קולות רקע זועקים שבעיניי היו מיותרים והוסיפו פן קיצ'י. האזנה אחת לשיר לא תספיק לכם, אתם תרצו ותמשיכו להאזין לו עוד ועוד.

לסיכום: עלי והצליחי. ציון: ★★★★

 
תגובות