"החבילה הזו לא מתרוממת לשום מקום": טור שבועי. צילום: רמי זרנגר

"החבילה הזו לא מתרוממת לשום מקום": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אורי שכיב ומתן לוי - כשאת לא כאן

מצד אחד, אורי שכיב, שזכה במקום השלישי בעונה של אקס פקטור ושבה אחריו קהל שלם שהתמכר לקולו המרגש ולשיריו המקוריים שחלקם כבר שוחררו כסינגלים וביניהם "תביני", "למה" ועוד. מהצד השני, מתן לוי, צעיר בן 17 מרחובות שלמעשה זוהי טבילת האש הראשונה שלו בעולם המוזיקה. השניים שחררו השבוע את הדואט "כשאת לא כאן" שכתבו יחד והלחין שכיב.

נתחיל בכך ששילוב הקולות בין השניים מוצלח מאוד. גוון הקול של שניהם מיוחד ומשלים את האחר להרמוניה אחת מיוחדת. "כשאת לא כאן" מוקדש לאחת שכבר לא איתם, ולמעשה הם שרים לה על ההרגשה מאז שהיא עזבה. המילים אותן כתבו השניים מעבירות את המסר בצורה קולעת וברורה, זאת לצד הלחן המתפתח עם השיר ויחד עם הרמוניית הקולות ביניהם יוצר בלדה מעולה.

לסיכום: פשוט מעולה. ★★★★★

 

 דוד לביא - הוידאו

דוד לביא זכור לכולנו כמתמודד עם הקול הגבוה והמיוחד מהעונה התשיעית של "כוכב נולד". מאז הוא הספיק להתבגר, לצאת מהארון, לשחרר סינגל מצליח בשם "שישים פעמים בדקה" ולפתוח פרויקט הדסטארט לאלבום הבכורה שלו. השבוע שחרר לביא סינגל נוסף מתוך האלבום המתקרב בצעדי ענק - "הוידאו".

השיר החדש, באופן מפתיע, נוטה לסגנון רוק-פופ ומביא את לביא למקומות שלא שמענו ממנו עד היום. השיר הוציא מלביא צדדים אחרים, טובים ומסקרנים. לביא, שגם כתב והלחין את השיר לצד הפקתם המוזיקלי של ישי פיציון ואמיר צורף, מגיש את השיר בצורה מצויינת ומעניינת. החסרון היחיד בשיר הוא אורכו, רק כ2:30 דקות וזה בהחלט שיר שהיינו רוצים לשמוע ממנו עוד.

לסיכום: שיר טוב אך קצר מדי. ★★★★

 

הילה סעדה - השיחה הלילית

הילה סעדה בטח זכורה לכולכם מתפקידה הבלתי נשכח כונסה ב"להיות איתה" או מתפקידיה הגדולים בסדרות אחרות כמו "שחקן זר" ו"חסמבה דור 3". מעבר לעובדה שהיא שחקנית מצויינת, סעדה סוללת לעצמה דרך גם בעולם המוזיקה בו נחתה לפני מספר חודשים כששחררה את הסינגל הראשון שלה, "מושא התשוקה שלי" אשר ייכלל באלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב כמו גם השיר החדש אותו שחררה השבוע - "השיחה הלילית". במקביל לעבודתה על האלבום, סעדה מצטלמת בימים אלה לעונה השנייה של "להיות איתה" ונמצאת בחזרות לקראת המחזמר "מרי לו" בו תככב ויעלה על הבמות בפברואר הקרוב.

את "השיחה הלילית" כמו כל שאר שירי האלבום, כתבה סעדה בעצמה והלחינה יחד עם יהלי סובול לצד הפקתו המוזיקלית של אמיר צורף שיפיק את האלבום. השיר החדש מתאר שיחה לילית בין גבר לאישה ואת הדברים אותם אומרת האישה, מעבר למילים המשעממות, הלחן גורם לכל השיחה הלילית הזו להפוך למרדימה והחבילה הכוללת לא מתרוממת לשום מקום. הביצוע אמנם טוב, אבל החומר הכולל את המילים והלחן - מחליש את החבילה עוד יותר.

לסיכום: מרדים ומשעמם. ★★★

 

 ישי ריבו - מציל אותי כל יום

הזמר ישי ריבו הוא ללא ספק אחת ההפתעות של השנים האחרונות במוזיקה הישראלית. מי שהתחיל את דרכו כזמר אנונימי, פרץ די מהר את לבבות המאזינים ושיריו מושמעים בכל רדיו בישראל. אלבום הבכורה שלו, "תוכו רצוף אהבה", זכה להצלחה אדירה וכך גם הסינגל הראשון אותו שחרר מאלבומו השני עליו הוא עובד בימים אלה - "מקשה אחת זהב". השבוע הוא שחרר את "מציל אותי כל יום", שיר נוסף לקראת האלבום המתקרב.

גם את "מציל אותי כל יום" כמו את כל שיריו, כתב ריבו בעצמו. את הלחן כתב ריבו יחד עם מאור שושן, איתו גם הפיק מוזיקלית. לפי שני הסינגלים הראשונים ששחרר ריבו מאלבומו המתקרב, נראה שצביונו של האלבום הקודם יישמר וגם האלבום הנוכחי יכלול שירים בעלי טקסטים נוגעים, כנים ופשוטים. "מציל אותי כל יום" מספר על קשר מיוחד של אדם עם בורא עולם וריבו מגיש אותו בצורה מצויינת עם קולו הצלול והייחודי.

לסיכום: עומד בציפיות. ★★★★★

 

 ליאור נרקיס - 6,000 מייל

ליאור נרקיס הספיק בקריירה רבת השנים שלו לעשות המון. הוא ייצג את ישראל באירוויזיון, שחרר כ-14 אלבומים מצליחים שכללו להיטים רבים כשהאחרונים מביניהם הם "ילד", "ריחות של אלכוהול" ועוד. שירו החדש, "6,000 מייל", שוחרר השבוע לקראת אלבומו ה-15 שייצא בקרוב ומתוכו כבר שוחרר הסינגל "עשינו היסטוריה". את השיר כתב אבי אוחיון והלחין אותו אוחיון יחד עם תמיר צור שגם אחראי על ההפקה המוזיקלית.

"6,000 מייל" מעלה את רמת הציפיות אליו עוד מקריאת שם כותב השיר - אבי אוחיון, מכונת הלהיטים של השנה האחרונה והאיש העומד מאחורי "דרך השלום", "טרמינל 3" ו"שישי בצהריים". "6,000 מייל" מתיימר להפוך ללהיט מסיבות ענק ויש לו את הפוטנציאל לכך. הוא מקפיץ ומשחרר במידה הנכונה וביצועו הווקאלי של נרקיס תורם רבות לשיר. ככל הנראה כרגע, אלבומו המתקרב של נרקיס עומד להפתיע אותנו לטובה.

לסיכום: להיט מסיבות לפנינו. ★★★★★

 

 

תגובות