"מי האמין שהתנ"ך ישתלב ככה במוזיקה?": טור שבועי. צילום: עדן שוחט

"מי האמין שהתנ"ך ישתלב ככה במוזיקה?": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב מוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לאה שבת - סוד הדברים הפשוטים

לאה שבת, אחת מן היוצרות החשובות והאהובות במוזיקה הישראלית, עובדת בימים אלה על אלבום חדש, מתוכו כבר שחררה אלינו את הסינגל המקסים "בית". בין הלהיטים עליהם חתומה שבת ניתן למנות את "תמיד יחכו לך", "חתיכת שמיים", "בגלל הרוח", "רק החיים" ועוד רבים. באלבומה החדש צפויה שבת לשתף פעולה עם יוצרים אחרים כמו בשיר החדש אותו שחררה השבוע - "סוד הדברים הפשוטים".

היוצר איתו משתפת שבת פעולה בשיר החדש הוא נועם חורב כאשר הוא אחראי על המילים בעוד שבת אחראי על הלחן. חורב נחשב לאחד מהיוצרים המבטיחים של השנים האחרונות כאשר באמתחתו כבר שירים שכתב לגלי עטרי, שירי מימון, רוני דלומי, יובל דיין ועוד רבים. שיתוף הפעולה בין שבת לחורב יוצר שיר מעולה וקליט המדבר אל המאזינים בגובה העיניים. החסרון הבולט בשיר הזה הוא אורכו הקצר למדי, וחבל, כי לא הייתי מתגד לשמוע ממנו עוד קצת.

לסיכום: לא היו מזיקים עוד 2 בתים. ★★★★

 

אפרת גוש - יודה וישראל

אפרת גוש נמצאת בחיינו כבר למעלה מעשור. היא החלה את דרכה עם אלבום הבכורה שלה ששוחרר ב-2005 וב-2007 שוחרר אלבומה השני. בשנת 2010 שחררה את אלבומה השלישי "אה אה אה" שכלל להיטים רבים שהציבו אותה בקדמת פני הזמרות בארץ. בימים אלו, אחרי כמה שנים שלא כל כך שמענו על המוסיקה שלה, היא עומלת על אלבום חדש. השבוע, כחלק מפרויקט "929 ושיר", היא שחררה את הסינגל "יודה וישראל".

הפרויקט "929 ושיר" ממנו יצא הסינגל החדש הוא חלק מפרויקט "929" שמטרתו היתה לגרום לקריאת פרק תנכי בכל ישראל בכל יום. "929 ושיר" נועד להנגיש את הטקסט התנכי לקהל רחב על ידי שירים בביצוע של זמרים וזמרות שונים. אפרת גוש שרה ב"יודה וישראל" על החוויה שלה כקוראת את מלחמות האחים בספר מלכים והיא עושה זאת עם טקסט משובח ומעניין. 

לסיכום: מי האמין שאי פעם התנ"ך ישתלב ככה במוזיקה? ★★★★★

 

בויבנד - 24/7

בויבנד הם ללא ספק אחת מן הלהקות המדוברות של השנה האחרונה. מאחוריהם מספר לא מבוטל של להיטים, סיבובי הופעות סולד אאוט וכמות מעריצים נלהבת. הם זכו כאן אצלנו בתואר "הרכב השנה" לשנת 2015. בשנה הקרובה צפויים בויבנד להפתיע בפרויקטים מסקרנים וביניהם סדרה חדשה בהוט, אלבום חדש ואף ביצוע שיר הנושא של "הצלצול האמיתי" בערוץ הילדים.

השבוע שחררו חברי הלהקה, המנוהלת על ידי מייקל הרפז, סינגל חדש, "24/7" המלווה בקליפ בכיכובה של מור סילבר אליו התלווינו לצילומים. הקליפ לשיר מתרחש בבית מלון ובו מבטיחים חברי הלהקה למישהי (סילבר) שהם מבטיחים לעולם לא להשאיר אותה לבד. מלבד הלחן המאופיין בפופ-עכשוי לא מדובר בלהיט גאוני יותר מדי אלא סתם בשיר מקפיץ שחוזר על עצמו ולא מחדש דבר.

לסיכום: אמנם מקפיץ ועדכני, אך סתמי. ★★★★

 

עמית לואיס - ואת לא כאן

עמית לואיס, רק בן 21 ואמנם די חדש בתחום המוזיקה אבל ללא ספק מתכנן להישאר בחיינו המון זמן. מאחוריו כבר שני שירים שכבשו את הרדיו וזכו לביקורות נלהבות ובימים אלה הוא עובד על אלבום הבכורה שלו. בשנים האחרונות הספיק לואיס לחמם בין היתר את הופעותיהם של אמנים כמו עידן עמדי, נינט טייב ודניאל סלומון. השבוע הוא שחרר סינגל חדש לקראת אלבומו הראשון - "ואת לא כאן".

את "ואת לא כאן" כתב לואיס יחד עם אלון עמרם. השיר משתחרר כשנה לאחר מות אימו של לואיס, לה הוא מוקדש. מדובר בשיר בוגר ומרגש שמצליח לשבות את המאזינים בקסם שלו יחד עם הלחן וההפקה המוזיקלית שיצר ראובן חיון. לואיס מסתמן כאן כהבטחה מסקרנת שבהחלט נרצה לשמוע ממנה עוד.

לסיכום: מעניין ומרגש. ★★★★★

 

שלומי ואנאל דהן - אלוקים יודע

אחרי שכבשה את לב הצופים ב"בית ספר למוסיקה", משחררת אנאל דהן דואט חדש יחד עם אביה, שלומי כהן - "אלוקים יודע". אנאל נחשבת לאחת מהבנות שהראו את ההתקדמות הגדולה ביותר במהלך התכנית. היא נגעה במגוון רחב של סגנונות והצליחה לכבוש את לב המורים והקהל ואף העפילה אל מסיבת הסיום של התכנית. אביה, שלומי דהן, מוכר כזמר כבר מספר שנים ובאמתחתו מספר סינגלים ואף דואט עם הזמר עופר לוי.

השיר החדש אותו כתב עבור השניים שמעון דיין והלחין עמוס כהן שגם הפיק ועיבד מוזיקלית, הוא שיר אהבה בין אב לבת. הוא מאופיין בטקסט מרגש ופשוט ויוצר הרמוניה נהדרת בין שלומי לאנאל. בשנה החארונה שמענו לא מעט שירים המשלבים מבוגרים עם ילדים, אך השיר הזה הוא מיוחד ושונה. הוא מצליח לגעת במקומות הנכונים בעיקר בזכות החומר המצויין ממנו הוא עשוי.

לסיכום: מיוחד, שונה ונהדר. ★★★★★

 
תגובות