"לא משנה כמה שנים יעברו, היא תמשיך להצטיין": טור שבועי. צילום: גיא כושי ויריב פיין

"לא משנה כמה שנים יעברו, היא תמשיך להצטיין": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נועם בנאי - תל אביבית

נועם בנאי, כן, עוד אחד מהמשפחה המוכשרת הזו, נכנס לחיינו בסערה לא לפני הרבה זמן. הסינגל הראשון שלו, "עץ אלון", גרר הד גדול מסביבו לצד הטקסט הפילוסופי שלו והלחן המדבק. אחריו הגיע "קטנים" שחשף צד אחר של בנאי הצעיר ואף הכניס אותו בחיבוק גדול היישר אל לב הפלייליסט של גלגלצ ובשבוע שעבר, תוך שהוא מתקרב אט-אט אל עבר אלבום הבכורה שלו, שחרר בנאי סינגל נוסף מתוכו - "תל אביבית".

בסינגל החדש, חושף בנאי צד שלא הכרנו בו, הצד של הרוקר הצעיר והבועט, מבלי להסתתר מאחורי הזיפים שעל פניו. הוא שר בו על בחורה "תל אביבית" ומנסה בעצם להסביר את המושג הזה ולהציג את הסטיגמות שרצות עליו. עם קליפ פשוט וגאוני יחד עם מילים ולחן מצויינים שכתב בעצמו, מוכיח בנאי שהוא אכן זכה לקבל מעט מהכשרון המשפחתי וזוהי רק ההתחלה עבורו.

לסיכום: חזק ומעולה. ★★★★★

 

דניאל דרחי - כמעט בורח

את דניאל דרחי פגשנו לראשונה כשהשתתף בתכנית "בית ספר למוסיקה". אחרי התכנית הוגדר דרחי כהבטחה ואילו לאחר שלפני מספר חודשים העלה אלון דה-לוקו סרטון שלו מבצע קאבר ללהיט "דרך השלום", הפך דרחי לקמע של תכניתו של ירון אילון - "שישי שמח". במהלך התכנית זכה דרח לשיר עם אמנים רבים וביניהם משה פרץ ושרית חדד. השבוע שחרר דרחי שיר חדש לקראת אלבום הבכורה שלו - "כמעט בורח".

"כמעט בורח" נכתב על ידי מכונת הלהיטים אבי אוחיון, מי שאחראי על כתיבת להיטים רבים בשנה האחרונה כדוגמת "שישי בצהריים" ו"טרמינל 3". במהלך הקליפ המלווה לשיר נראה סיפור אהבה חמוד בין דניאל למישהי כשמסביבם רעש ובלאגן. הקליפ אמנם חמוד אך השיר מאוד מאכזב. הלחן וההפקה של אסף צרויה למילים של אוחיון משעממים מאוד ולא מחדשים דבר לאורך השמיעה, וזה חסר.

לסיכום: מאכזב. ★★★

 

גלי עטרי - קרן אור

לפני כעשר שנים נפגשה גלי עטרי עם המוזיקאי סגיב כהן ויחד הם הולידו את אלבומה המוצלח של עטרי "בין האש ובין המים". האלבום, שנוצר כולו ע"י כהן, כלל בתוכו להיטים רבים - החל מ"מהמרחקים" ועד לשיר הנושא. בימים אלו עובדת עטרי על אלבום חדש שיצטרף לשיריה הרבים המהווים נכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית והשבוע היא משחררת סינגל חדש מתוכו ובו היא סוגרת מעגל כשעל יצירתו חתום סגיב כהן.

"קרן אור" הוא שם השיר החדש שכתב והלחין עבורה כהן, ונראה כי הוא עשוי לשחזר את הצלחת הלהיטים הקודמים שנוצרו משיתוף הפעולה הזה כדוגמת "מהמרחקים". הוא בעל מבנה נכון כאשר ההתחלה פשוטה ומרגשת ולאט לאט מצטרפים להם יותר ויותר כלי נגינה שעושים טוב על הלב לאורך כל השמיעה כולה, ונראה שעטרי מוכיחה כאן שלא משנה כמה שנים יעברו, היא תמשיך להיות מצויינת.

לסיכום: סוס מנצח לא מחליפים. ★★★★★

 

אביהו מדינה - נערה בת מלך

אפשר להעיד בקלות על אביהו מדינה כי הוא תרם רבות במרוצת השנים לזמר העברי בכלל והים-תיכוני בפרט כשעל כך גם הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות בשנה שעברה. האיש שהביא לחיינו שירים שהפכו למוכרים בכל בית בישראל כדוגמת "אל תשליכני לעת זקנה", "שבחי ירושלים", "לבד יושבת" ועוד, עובד בימים אלו על אלבומו ה-13 במספר אשר ממנו הוא שחרר השבוע את השיר "נערה בת מלך".

את "נערה בת מלך" כתב והלחין מדינה בעצמו ואילו את העיבוד עשה עבורו אלי קשת. מדינה מעביר בו ניחוחות של פעם, עם טקסט איכותי וסלסולים אסליים שיוצאים היישר מהלב, אך על אף כל זאת - בישראל של שנת 2016 הייתי מצפה למשהו אחר, ברוח תקופה. לפני 10 שנים שיר כזה היה מצליח מאוד אך אינני בטוח כמה יש לו מקום בפלייליסט שלנו כיום, ואת התשובה לשאלה הזו ייתן רק מבחן הזמן.

לסיכום: קשה להאמין שיצליח בישראל 2016. ★★★★

 

עמוס אלגלי - בדרך לים

בשנה האחרונה קשה לפספס את הזמר עמוס אלגלי. מי שהחל את דרכו בעונתה השלישית של התכנית "אייל גולן קורא לכם" לא הפסיק להפתיע והגיע למיליוני צפיות ביוטיוב ועשרות הופעות ברחבי הארץ, עובד בימים אלו על אלבום חדש ממנו כבר שחרר את הסינגלים "לקום בבוקר", "להביט לאחור" ועוד, כאשר השבוע הוא הפתיע ושחרר שיר נוסף מתוכו - "בדרך לים".

את המילים ל"בדרך לים" כתב עבור אלגלי רון ביטון כאשר על הלחן וההפקה המוזיקלית אחראי היה מאור שטרית. אין ספק שבשיאו של הקיץ, השיר הזה הגיע בדיוק בזמן. עם מילים ולחן קליטים לצד ביצוע פשוט וטוב, מצליח אלגלי להביא כאן שיר עם פוטנציאל מטורף להפוך ללהיט שמאיים לטרוף את כל הקלפים.

לסיכום: להיט קיץ מצויין. ★★★★★

 

 

 

 

תגובות