"אני פחות מסתכל על תארים": איתי לוי בריאיון מיוחד. צילום: תום מרשק

"אני פחות מסתכל על תארים": איתי לוי בריאיון מיוחד

הזמר איתי לוי נמצא כבר שנים במקום מאוד בולט במוזיקה הישראלית ובסצנה הים תיכונית בפרט, תפסנו אותו לשיחה עמוקה על הקריירה, החלומות ושאיפות לעתיד ועל ההצלחה של "מסיבה בחיפה"

איתי לוי, הוא אחד הזמרים המצליחים בשנתיים האחרונות במוזיקה הישראלית, הוא החל את דרכו כמקליט סקיצות אצל הכותב והמלחין אבי אוחיון ומשם הכל היסטוריה. הוא הוציא שני אלבומים מצליחים ובימים אלו עובד במרץ על אלבום שלישי מתוכו הוציא כבר את הסינגלים "מסיבה בחיפה" ו"חיכיתי חיכיתי" שזכו להצלחה גדולה.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

איך התחלת לעסוק במוזיקה?

"קצת מצחיק להגיד שאני שר מגיל ארבע, אבל אני שר שנים, מאז שאני זוכר את עצמי הייתי שר, מאוד אהבתי לשיר אבל לא תמיד בפני אנשים, הייתי מאוד ביישן, גם אם זה בימי הולדת של חברים וכאלה. משנה לשנה זה הופך ליותר ויותר מקצועי ובחמש שנים האחרונות זה כבר עסק של ממש".

זו לא פעם ראשונה ששירים שלך מצליחים מאוד, ציפית שזה יקרה גם עם "מסיבה בחיפה"?

"כן, השיר הזה לא עזב אותי מהרגע ששמעתי אותו בפעם הראשונה, יום אחרי כבר היינו בחדר הקלטות עם השיר. תמיד רציתי לעשות חיבור כזה, מז'אנר שהוא לא שלי, שעכשיו בשנה האחרונה הז'אנר המגאטון מאוד חזק. אמרתי שאני חייב לעשות משהו שגם מייחד אותי אבל גם לא משהו שהוא לא אני או סתמי, משהו שישאר להרבה זמן ובעיני התוצאה היא מדהימה, עבדנו על השיר יחד עם האולטראס כמעט חצי שנה".

הלהיט של הקיץ
 

הוצאת עד כה שני אלבומים ועכשיו אתה עובד על אלבום שלישי, העבודה עליו הייתה שונה מהאלבומים הראשונים?

"האמת שאני עוד עובד עליו, אבל כן העבודה על אלבום שלישי היא מאוד שונה. אני מאוד מתרגש לדבר על זה, לא הייתי מאמין שזה יגיע לזה. באלבום הראשון אתה עם חששות והכל מאוד בוסרי גם בבחירת השירים וגם בביצועים, באלבום השני זה אלבום בוגר יותר, אני מתחיל למצוא את הזהות שלי בתוך השירים ואלבום שלישי זה אלבום מאוד משמעותי בקריירה, הבחירות מאוד זהירות ואני מתחיל להיות יותר פתוח לסגנונות אחרים, אני יותר קשוב, זה הרבה יותר קשה כי זה אלבום יותר משמעותי זה מראה על שלב מסוים בקריירה, מאוד חשוב לשמור על הקהל שלך, על הצבע, על הסגנון, לא לברוח יותר מידי".

יצא לך לכתוב שירים בשני האלבומים שיצאו, יש משהו שונה בביצוע שיר שאתה כתבת והלחנת משיר שכותבים לך?

"יש הבדל מאוד גדול כן, כשאתה כותב, מלחין ומבצע יש בזה חיבור מאוד חזק, הזמר גם כתב וגם הלחין. לא כתבתי והלחנתי הרבה שירים בחיי אבל מהמעט שיצא לי ליצור זה מאוד חזק. אני אוהב יותר לקחת מאחרים מאשר לכתוב ולהלחין. באלבום הזה יש שיר אחד שאני כתבתי אבל אני מאוד אוהב עבודה משותפת, אתה נמצא ביצירה, אתה בתוך העבודה ובתוך העשייה וזה משהו שאני מת עליו, היצירה כמובן שמורה להם".

© תום מרשק

יש משהו שניסית להביא באלבום השלישי שלא הבאת באלבומים הראשונים? 

"כן, למשל: השיר הבא שייצא הוא שיר סלסה, יש בו מוטיבים ספרדיים. אני חושב שזה יהיה אלבום מאוד אמיץ, גם בשבילי. יש בלדה שהיא דיכאון אמריקאית למשל, כל מיני חיבורים של עולמות, בכל שיר אני מחבר בין שני עולמות, כל שיר אני עובד עליו בערך ארבעה חודשים ובאלבום יהיו בערך אחד עשרה שירים, אני החלטתי לקחת את הזמן שלי בכיף באלבום הזה".

איך זה מרגיש להיות אחד הזמרים היותר חזקים ומצליחים במוזיקה הישראלית? 

"את זה את אמרת. זה כיף גדול להיות בכל העשייה הזאת, אני פחות מסתכל על תארים, אם זה בא בעל הדרך אני נרגש וזו זכות גדולה, האמת שיותר מרגש אותי ראיונות כאלו, זה לא מובן מאליו וזה לא דבר של מה בכך מבחינתי".

© תום מרשק

יצא לך לעבוד המון עם אייל גולן, איך זה לעבוד עם זמר בסדר גודל והכרה כמו שלו?

"מעבר לזה שבפן האישי אני לומד ממנו המון, יכולות של אדם להכיל הצלחה כזו ולהישאר רלוונטי בכל שנה ולהמשיך להיות אדם עם ערכים ובכלל להכיל את כל הדבר הזה. יצא לי להתארח אצלו בהמון הופעות, זו זכות גדולה. לפעמיים אני משמיע לו חומרים ומתייעץ איתו, אני שומע ממנו ומפנים ולוקח את מה שמתאים לי, בסוף זו צריכה להיות החלטה שאני שלם איתה".

יש לך מודל לחיקוי?

"אין לי מישהו שאני יכול להצביע עליו, אני לוקח מכולם את מה שאני יכול להשתמש בו, אני מסתכל על המון זמרים שעשו דרך ואני לוקח מכל אחד קצת, זמרים כמו: אייל גולן, שלומי שבת, דודו טסה, יהודה פוליקר ושרית חדד. אני מאוד אוהב ללכת להופעות שלהם".

 

 איך אתה רואה את האלבום הבא שלך?

"אלבום מאוד בוגר ואמיץ, אפילו חשוף יותר, יהיה מעניין בעזרת השם".

יש מישהו שהיית רוצה לבצע איתו דואט?

"כן, שניים אפילו, אייל גולן ודודו טסה".

 יש לך חלום שעוד לא הגשמת?

"כן, בטח, אני מאוד רוצה להופיע במצדה. במופע זריחה".

תגובות