התגעגענו אליו: לאחר חמש שנים - איזי באלבום חדש. משה נחמנוביץ

התגעגענו אליו: לאחר חמש שנים - איזי באלבום חדש

אחד הראפרים הישראלים היותר זכורים לנו - איזי, הוציא את האלבום השלישי שלו לאחר חמש שנים. מה חשבנו על האלבום החדש? ביקורת

כחמש שנים לאחר שהוציא את אלבומו השני, ״לא לילדים״, משחרר השבוע הראפר והמוזיקאי ארז שרון (או בקיצור - איזי) אלבום שלישי. האלבום נקרא ״אין בעד מה״, והוא כולל בתוכו 13 שירים אשר נכתבו והולחנו כולם עד ידי איזי עצמו. אז מה חשבנו על האלבום?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום פותח השיר ״חיכו לזה״, שנפתח במספר ציטוטים שנאמרו עליו, הם למעשה ביקורת של איזי אל עצמו, על כך שנסע לפני כשנה לטיול בדרום ומרכז אמריקה (ובמהלך הטיול גם כתב את רוב השירים באלבום). השיר הבא באלבום הוא ״פול גז״, שיצא במהלך שנת 2019 כסינגל ומדבר גם הוא על הטיול, ועל כל מיני דילמות שהיו לו בקשר אליו. השיר הבא באלבום, נקרא ״הוויאנס״ הוא קצת יותר קצבי, ונדמה שגם הוא סובב סביב ההווי שחווה איזי בטיול שלו, כאשר מדבר על מסיבות על החוף. אחד הדברים הכי בולטים באלבום הוא שסדר השירים וגם כל שיר בפני עצמו ממש מספר סיפור.

 

השיר הרביעי באלבום נקרא ״עושה את זה״, ואם מתעמקים במילות השיר, אפשר לראות שאיזי מסביר למה הוא עושה מוזיקה, וכמה התשוקה שלו למקצוע ולעבודה שלו באמת גדולה. מיד אחריו, מגיע השיר ״בוא לסיני״, שמביא איתו אווירה קצת שונה מכל השירים שהיו עד כה, וחושף צד אחר ומעניין ביוצר. השיר הבא, ״בין אדמה לחוף״, הוא בעצם שיתוף פעולה. בשיר מארח איזי שני אמנים - חן פורתי ועמית חשאי, שלגמרי מוסיפים לאווירה של האלבום והשיר בפרט, ומביאים איתם אנרגיה חדשה ורעננה בדיוק בזמן המתאים.

 

השיר שבא לאחר מכן, ״הויסקי והג׳וני״, גם הוא שיתוף פעולה, וכאן מארח איזי לא אחר מאשר הזמר נדב גדג׳. אנחנו אף פעם לא חשבנו על שיתוף פעולה שכזה בין השניים, אך השילוב ביניהם יוצר משהו מעניין ומסקרן שלא יצא לנו לשמוע עוד כמוהו קודם. מיד לאחר מכן מגיע השיר ״עוד אחת״, שיצא ממש לא מזמן כסינגל בפני עצמו המלווה גם בקליפ שעוזר לבנות בצורה מעולה את הסיפור שעומד מאחורי השיר. הוא בנוי כשיחה בין גבר ואישה, מה שגורם לנו להתרכז לגמרי בשיר כדי להבין במה מדובר. ברגע שמבינים את מהות השיר, נשאבים אל תוכו ולמילים המדהימות שלו.

 

האלבום ממשיך עם השיר ״חזות״, שיר קצת יותר קליל וכיפי לאחר כמה שירים מאוד עמוקים. השיר מגיע בדיוק בזמן על מנת לשבור קצת את האווירה וליצור איזונים, ותכלס - הכל עניין של טיימינג. השיר הבא בשם ״את לא...״ ממשיך כמעט באותו הקו כמו השיר הקודם, ומרגישים איך בהדרגתיות שוב עומד להגיע שיר עם אווירה קצת יותר עמוקה. אנו ממש מתקרבים אל הסוף, והשיר שמגיע עכשיו הוא ״בומלה״, שבניגוד למה שחשבנו קודם - מדובר בשיר עם הקצב הכי מקפיץ ושמח באלבום. גם כאן איזי משתף פעולה, הפעם עם שחר סאול. ללא ספק, סאול מביא איתו אווירה מרימה וסוחפת, ומוסיף המון אל השיר והאלבום! השיר הוא בסטייל קרנבל, ולנו ממש נחמד לראות את איזי עושה גם דברים בסגנון כזה.

 

השיר הכמעט אחרון באלבום נקרא ״קוסטה ריקה״, ובאופן ממש זהה הוא בנוי כמו השיר הראשון מהאלבום, ומרגיש כאילו מדובר ממש בשירים שמשלימים אחד את השני, סוג של סגירת מעגל. גם כאן השיר נפתח בציטוטים, מדבר על חו״ל ועל כל מיני דילמות הקיימות בתוכו. והגענו אל השיר האחרון באלבום זה הנקרא ״אין בעד מה״, ממש כשם האלבום. השיר הוא רציני עם טקסט חזק וביט שיושב כמו שצריך, ויחד חודר לנו כמו סכין אל תוך הלב, וסוגר את האלבום בצורה שרק עושה חשק לעוד. כל השירים החדשים  גרמו לנו לחזור ולהינות משיריו של איזי, שחסרו לנו לאחר תקופה ארוכה. כמה כיף שחזרת איזי, יש על מה!

 

חשוב לציין כי על חלק נרחב ומכובד מאוד בהפקה המוזיקלית אחראי ינון יהל, וכי ב-20 בפאברואר יופיע איזי ברידינג 3 בנמל תל אביב לרגל השקת האלבום!

תגובות