סיכומוזיקלי: חן אמסלם עוזבת את עולם המשחק?. צילום מסך מהקליפ

סיכומוזיקלי: חן אמסלם עוזבת את עולם המשחק?

עוד שבוע הגיע לסיומו, ואיתו עוד המון סינגלים חדשים ומגוונים. גם השבוע, רגע לפני השנה החדשה, אספנו בשבילכם את השירים שהכי אהבנו. כדי שגם בסגר תוכלו להנות ממוזיקה ישראלית במיטבה. והשבוע: קטריקס ורן שפיר בדואט מקפיץ ושמח, איזי בשיר נוקב על האונס באילת, דודי בר דוד מארח את כוכבי בית ספר למוזיקה וכתבתנו נועם ארבל בקאבר חדש! • שנה טובה!

לאחר כמה חודשי קורונה ורגע לפני השנה החדשה, בחרנו בשבילכם את השירים שיפתחו את השנה ויכניסו את חג ראש השנה בדרך מעט יותר מתוקה ומהנה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

חן אמסלם - ככה זה 

השיר שיפתח הפעם את הסיכום שלנו הוא סינגל הבכורה של השחקנית (והיום, גם הזמרת) חן אמסלם. הסינגל החדש, בדומה לסינגלים שראינו בעבר אצל מרבית מהזמרים המוערכים והעסוקים בתעשייה, נכתב כחלק מהפרויקט המוזיקלי "המחברת של אליה", המאגד את שיריו של אליה רוסיליו. "ככה זה" מתאר קבלה של מצב קיים ומצליח לגעת לנו בלב מהרגע הראשון, הוא שקט, מרגש ובדיוק מה שהיינו צריכים לשמוע השבוע.

לסיכום: צפויה הצלחה רבה

 

רן שפיר וקטריקס - בא לי לזוז

בשונה מהסינגל הראשון שכתבנו עליו, דווקא שיתוף הפעולה הבא מגיע כדי לשנות את המצב. רן שפיר וקטריקס נלחמים בקורונה בשיר שמח ומקפיץ שרק גורם לנו לרצות לקום ולרקוד. שיר אופטימי בשונה מרוח התקופה, עם מעט רפרנסים למצב הנוכחי. רן? קטריקס? שימו קצב. בא לנו לזוז!

לסיכום: קמנו על הרגליים.

 

איזי - עוד לילה בסדום

השיר הבא הוא שיר נוקב ועמוק שנכתב על פרשת האונס הקבוצתי באילת שאירעה בחודש האחרון. הפרשה שזעזעה ועדיין מזעזעת מדינה שלמה הביאה לשיח הציבורי את נושא האונס וההטרדות המיניות. רבות התגובות שלו בנושא. אך איזי בחר לעשות זאת בדרך מעט שונה, בשיר מלא זעם ועצב ובמקביל גם בתקווה לשלומה של הנערה. מצמרר.

לסיכום: איזי, אתה מספר 1 לנצח!

 

עידן עמדי - אדון הסליחות 

ממש בעוד עשרה ימים אנחנו נכנסים לתקופה שבין ראש השנה ליום הכיפורים, והחל מהיום מתחילים להם הימים הטהורים בשנה. יחד איתם מגיע השבוע עידן עמדי בשיר חדש שמזכיר לנו את היופי והאחדות גם בימים אלו. לגמרי שיר מדהים שנכנס לנו ללב. 

לסיכום: מרגש

 

דודי בר דוד מארח את עילאי וניתאי צרפתי - ואפילו בהסתרה

בדומה לעידן עמדי, גם היוצר דודי בר דוד משחרר שיר באווירת החג ומארח את כוכבי בית ספר למוזיקה, עילאי וניתאי צרפתי, שהצליחו לרגש את כל צופי התוכנית ויחד הביאו שלושתם את מילותיו של רבי נחמן ברסלב לכדי ביצוע מדהים וצנוע כאשר קולותיהם משתלבים באופן כמעט ומושלם. את השיר הקדישו לרפואת טוהר בת נועה. רפואה שלמה!

לסיכום: מרגש!

רותם חן - כוחות

השיר האחרון ברשימה הוא השיר "כוחות" של הזמר רותם חן. הוא פרץ בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירויזיון" ואחראי לסינגלים כמו "שחור לבן" "עוד ידברו עלינו" ו-"מה עם הלילות". כעת רותם חוזר עם השיר "כוחות" שבניגוד לשיריו הקודמים, הוא מעט יותר רגוע אותו בחר להקדיש למירית הררי, שנכתב בהשראתה. 

לסיכום: מוזיקה ישראלית במיטבה 

עידן שלם

עידן שלם, שם חדש בתעשיית המוזיקה, רק בן 19 וכבר מביא לנו את שירו השני "מסלול החיים", מתוך אלבום הבכורה שלו אותו כתב והלחין בעצמו לפני כשנתיים. וכעת, השיר עולה לאוויר וחושף בפנינו את מסלול חייו. השיר החדש הוא אופטימי ובוגר, שמדבר על הרצון לראות ולהכיר עולם אחר.

לסיכום: נשמע עליו רבות

 

שווה האזנה

נועם ארבל - מדברים בשקט (קאבר)

השיר הכמעט אחרון ובהחלט בין האהובים עלינו ברשימת הסיכום המוזיקלי שלנו הוא קאבר של כתבת המוזיקה שלנו נועם ארבל. לאחר עשרות קאברים מוצלחים באינסטגרם, היא מגיעה אלינו גם בפלטפורמת היוטיוב ומצליחה לרגש אותנו. היא לגמרי משלנו ואנחנו גאים בה! רק אל תשכחי אותנו, אה?

 

נוי ורולי אייזן

את הסיכום השבועי שלנו נסיים עם השיר של האחים ורולי אייזן, שיר אופטימי וחמוד שנכתב במיוחד לשנה החדשה באווירת הקורונה. הקסמתם אותנו בטירוף, יאללה, שימו אוזן!

תגובות