רגע לפני הצום: השירים שיעזרו לכם לעשות חשבון נפש. צילומי מסך מהאינסטגרם

רגע לפני הצום: השירים שיעזרו לכם לעשות חשבון נפש

לכבוד היום הקדוש, אספנו לכם לקט של שירים שיעזרו לכם לחשוב קצת עם עצמכם ולעשות חשבון נפש. צום קל!

יום כיפור, היום הקדוש בשנה ליהדות, חל ממש היום בערב ולכבודו אספנו לכם כמה שירים שיעזרו לכם לחשוב קצת עמוק יותר עם עצמכם – ולעשות חשבון נפש. החל מישי ריבו וכלה בנוי פדלון - השירים שיגרמו לכם לעשות חשבון נפש.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הניסיון הזה 

ישי ריבו, כמו ישי ריבו, מצליח לצמרר אותנו בכל שנייה ושניה שאנחנו שומעים את השירים שלו. כל משפט שלקוח מן המקורות, מדברי חכמים, מהתפילה או מהתורה – ובמיוחד עכשיו ליום כיפור השיר הזה שמדבר בדיוק על חשבון הנפש שכולנו צריכים לעשות. על התודה שאנחנו צריכים להוקיר, על הניסיונות שאנחנו מסוגלים לעמוד בהם. ריבו, עם קולו המרגש והשירים שמתאימים לכל אדם באשר הוא, מצליח לגעת גם באנשים שבדרך כלל לא שומעים מוזיקה מסוג כזה וגורף אל תוך הנפש שלו את כל עם ישראל. 

 

לא הכל מן אללה 

כולנו בסך הכל בני אדם, אומר איזי וצודק. המסר הענק והרלוונטי במיוחד לתקופה אומר את הכול, שאם לא נקבל אחד את השני, גם היושב במרומים לא יקבל אותנו. הדבר הראשון, הצעד הראשון שאנחנו צריכים לעשות בתור בני אדם – הוא להיות בני אדם. לקבל את כולם, ללא יוצא מן הכלל. עד מתי הדעות הקדומות, עד מתי נדביק סטיגמות לאנשים? איזי משדר פה מסר חשוב במיוחד שכולנו צריכים להפנים במיוחד לפני יום כיפור. 

 

מה אשיב לך  

אודיה המדהימה הוציאה לפני כחודש שיר חדש ומצמרר, שבכל האזנה שלו אנחנו מצליחים לחשוב מחדש עם עצמנו ולהגיע למסקנות אחרות. הזמרת המתוקה והחדשה עם הקול המדהים שמכניס אותנו למחשבות הכי עמוקות שיש מביאה אותנו לחשבון נפש מדהים במיוחד לפני יום כיפור. איזו מדהימה את!

 

שמור עליי 

לפני כשבועיים אמני ישראל כמו: אביב אלוש, עומרי גליקמן (מהתקווה 6), דודו אהרון, לי בירן ועוד שמות רבים ומוכרים, התאספו לשיר במיוחד לחודש הסליחות שלגמרי מצליח לרגש אותנו. שיתוף הפעולה הזה, עם האמנים מהמקומות הכל כך מגוונים, מצליח להפעיל לנו סוויץ׳ בלב ובראש, שגורם לנו לקבל משמעות קצת אחרת להרבה דברים שעד עכשיו ראינו כמובנים מאליהם. 

 

זה בסדר 

נוי פדלון המדהימה אומרת לנו שזה בסדר, זה בסדר להתרחק קצת מכולם. לקחת הפסקה, לחשוב עם עצמנו. איך לשמוח הפך להיות מותרות אצלנו? השיר המדהים והמצמרר שהוציאה לפני שבוע וחצי מצליח להוציא מאיתנו הרבה רגשות, והצמרמורת שאנחנו מקבלים בגלל השיר לגמרי אומרת הכול. 

 

פשוטים  

עקיבא, אחד מזמרי הנשמה האהובים בישראל, שחרר אלינו לפני כחצי שנה שיר שמצליח לצמרר אותנו ולגרום לנו לקבל פרופורציות קצת אחרות על החיים. שצריך להילחם גם על הדברים הפשוטים, שלפעמים לא צריך יותר מבית וסיר על האש, ושלפעמים הדברים הקטנים והפשוטים האלה הם הכי חשובים והכי מורגשים. 

אז בנימה זו, לכל קוראי פרוגי, צום קל ומועיל, שנעשה חשבון נפש עם עצמינו, שנהיה אנשים טובים יותר בשנה הקרובה, ומי ייתן שהמגפה תעבור מאיתנו כמה שיותר מהר.

תגובות