לא רק ביצעו: משתתפי הפסטיגל שכתבו את השירים שלהם . צילומים: יחסי ציבור פסטיגל

לא רק ביצעו: משתתפי הפסטיגל שכתבו את השירים שלהם

אמנם עברנו את חגיגות ה-40 של הפסטיגל, אבל תמיד הוא נמצא אצלנו בלב. בין שלל הכוכבים שהופיעו במופע לאורך השנים, חלק מהם זכו לכתוב ולהיות שותפים לכתיבת השיר שלהם

מי מאיתנו לא אוהב לשיר את שירי הפסטיגל של הכוכבים האהובים שלנו? חלק מן השירים של המשתתפים בתחרות, כתובים ע"י המבצעים שלהם וחלקם, הצליחו להגיע למקומות הראשונים. אבל רובם נשארו אייקונים ותמיד נמצאים אצלנו בפלייליסט. רוצים לדעת באיזה שירים וכותבים מדובר? תמשיכו לקרוא!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אמיר פרישר גוטמן ז"ל

ללא ספק, אמיר ז"ל הוא אבדה גדולה לתעשיית הבידור ולבמות הפסטיגל והחיסרון שלו במופע ה-40 הורגש. אבל לפחות זכינו לשמוע את קולו במחווה המדהימה של הראל סקעת בשיר "לנצח נשאר", שביצע גוטמן ב"לילה מטורף בפסטיגל" (2010),שגם היה שותף לכתיבתו. במשך השנים, הוא כתב שירים שנהפכו לנכס צאן ברזל חלק שכתב לעצמו וללהקת היי פייב וחלק לאחרים. כמעט כל שיר שאמיר ז"ל כתב, הגיע למקום הראשון! בין השירים כלולים: " קטן זה הכי כיף בעולם, "ראש בראש", "מטרה מספר אחת", "שיר אהבה צרפתי", "הילדים של העתיד" ועוד רבים.

 

לי בירן

לי בירן פרץ לחיינו בכוכב נולד כשהגיע למקום השני והמכובד. באותה השנה הוא כבר לוהק ל"לילה מטורף בפסטיגל" ונחשפנו לכישרון הכתיבה המדהים שלו כשכתב את "ילד עם חלום" , מאז זכינו לשמוע את "הילוך ראשון" ו"הסוד לניצחון". גם מאז שהפסיקה תחרות השירים המסורתית, בירן כתב את "שיר המלצרים" ואת "אני על זה" לבת זוגתו האהובה אליאנה. מה שאולי אתם לא יודעים- שלי כתב גם יחד עם תובל שפיר, את השירים שניגש איתם לתחרות כמו: "לקפוץ" ו"אם רק נקשיב לרוח".

 

תובל שפיר 

אם כבר הזכרנו את תובל שפיר, אז עד הסוף. תופתעו לדעת שחוץ מלהיות שותף בכתיבה שלו, שפיר כתב את השיר "להיות מוכן בדיוק בזמן" בשנת 2014 שהגיע למקום השלישי. רק נזכיר, שהיה אמור לשחק את דמותו של באותו הפסטיגל "קמיליון" שבסוף חנוך רוזן החליט לתת לדניאל למורשת. אתם חושבים שתובל היה יכול לכתוב ביצוע כמו "האיש שבקיר?" 

 

רן דנקר

הגענו ל"רובין הוד" ו"איש הברק" שלנו שכולנו אוהבים, במשך השנים רן הגיע למקומות הראשונים עם השירים שביצע. והוא אף היה שותף בכתיבת השיר "איש הברק", יחד עם עידן עמית שהפך להיות שיר אייקוני. השנה, שמענו את ביצוע השיר מחדש ומאוד התרגשנו, זה החזיר אותנו אחורה אי שם לשנת 2005.

 
 

טל מוסרי

גם שיאן הפסטיגלים בדימוס, נכנס לכתבה שלנו. אמנם מוסרי ביצע הרבה מאוד שירים על הבמה במהלך התחרות, אך כתב רק שיר אחד בשנת 2000 יחד עם טל שץ "קורקי הקורקינט", שגורם לנו חשק לאיזה קורקינט משלנו. השיר הזה, הוא פחות מהמוכרים שלו וחבל, אבל לפחות זכינו לראות את כישרון הכתיבה שלו. 

 
 

לירז צ'רכי

כשאנחנו קוראים את השם לירז צ'רכי, גם אנחנו מתחילים לפחד. אולי זה בגלל שנתקענו בפסטיגל פנטזיה, אבל אין ספק ש"מלכת הקור" היא דמות אייקונית שעשתה קאמבק השנה. צ'רכי, כתבה לעצמה את השיר "מלכה קרה" ב-2006 וביצעה אותו בצורה מושלמת . היא ללא ספק הוכיחה את עצמה כליהוק מוצלח ונשמח לראות אותה בעוד פסטיגלים בהמשך!

 

הפיג'מות

הם לא כל כך יפים אנחנו יודעים, אבל כן גם הם הצליחו להיכנס לכתבה שלנו עם השירים: "נרניה זה כמו רמת גן" שהיה בפסטיגל שנת 2006 ו"פחית בראש" שכיכב ב 2007, הם גרמו לנו לצחוק מכל מילה שיוצאת להם מהפה. עכשיו נתמקד רק בפיג'מה אחת, עודד פז עשה כמות מכובדת של פסטיגלים. וכתב את השיר שלו "צחוק זה חוק" יחד עם חברו אילן ב2009.

 

דנה פרידר

המבצעת של "נערה חשמלית" ו"בלי תחרות"  דנה פרידר, כתבה את השיר שלה בפסטיגל 2011 "טאג מי בייבי" יחד עם תומר בירן. כשהשיר הוצג בפעם הראשונה, הוא סחף ביקורות שהוא שטחי ועם סתם מילים שזרקו על דף. אבל דנה לא נתנה לביקורות לעצור אותה, והשיר המשיך להופיע בתחרות והוכיח את עצמו כפופולרי במיוחד שהגיע למקום השני.

 

נועה ומרגי

הגענו לסיום, איך אומרים את הטוב שומרים לסוף. הפאוור קאפל של התעשייה, הכירו בפסטיגל התאהבו ונהפכו לזוג כמעט סיפור אגדה לא?. אבל חוץ מלהראות שהם רק יפים, השניים הפתיעו בכישרון הכתיבה שלהם עם השיר "זיכרון ישן" ב2018. שגרם לנו, להתרגש יחד איתם ולראות את האהבה שלהם כזוג על הבמה.

 
תגובות