סיכומוזיקלי: עומר אדם וטונה בדואט מדהים, ושרית חדד יוצאת מהארון. צילום מסך מהקליפ

סיכומוזיקלי: עומר אדם וטונה בדואט מדהים, ושרית חדד יוצאת מהארון

אחרי הפסקה של שבוע מהפינה שלנו, פינת ה״סיכומוזיקלי״ חוזרת ובענק עם ערימה מכובדת של מוזיקה ישראלית חדשה וטובה מהשבוע האחרון. השבוע ברשימה שלנו תוכלו למצוא: שרית חדד יוצאת מהאחרון בקליפ חדש, משה פרץ מרגש, ושלומי שבת שר עם ילדי וראייטי

שבוע עמוס במוזיקה ישראלית חדשה ומשובחת הגיע לסופו, ואנחנו כמו בכל שישי כאן במיוחד בשביל שלא תפספסו אף שיר מעניין, סוחף, מרגש או מרים שיצא השבוע. ברשימה של השבוע תמצאו סינגלים חדשים לשרית חדד, משה פרץ, יגל אושרי, שלומי שבת וילדי וראייטי ועוד. האזנה נעימה!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שרית חדד - אהבה כמו שלנו

אנחנו יותר ממתרגשים מהשיר של שרית חדד שיצא השבוע - ״אהבה כמו שלנו״. סוף סוף בגיל 43 יצאה הזמרת מהארון וחשפה בקליפ את בת הזוג תמר יהלומי, אחת מיוצרות השיר (יחד עם יונתן קלימי). יהלומי היא אחת היוצרות הבולטות בארץ, ומעבר לשירים של שרית חדד הספיקה ליצור לעוד שירה מכובדת של אמנים: עדן בן זקן, אייל גולן, אגם בוחבוט, עומר אדם, איתי לוי ועוד רבים. מעבר לסיפור המרגש, אנחנו פשוט התמכרנו לשיר הזה שכל כך יפה בפשטות ובאמת שלו. כל אהבה היא אהבה ואנחנו מאחלים לשתיהן את כל הטוב שאפשר.

לסיכום: האהבה מנצחת הכל!

 

משה פרץ - בא לי להיות

אחרי מספר שירים קצביים ומקפיצים ששחרר בתקופה האחרונה, הוציא השבוע הזמר משה פרץ שיר חדש ושקט, בלדה מרגשת שעשתה לנו צמרמורות. את השיר ״בא לי להיות״ הלחין פרץ עצמו וכתב יחד עם אבי אוחיון, ועל ההפקה המוזיקלית תמיר צור. משה מספר על השיר: ״זוהי בלדה שנכתבה בשיא תקופת הקורונה, בזמן שעולם המוזיקה והתרבות דמם, ומתוך השבר שהביאה המגפה גם בפן האישי וגם בפן המקצועי - צמחה הבלדה הכי כנה שלי״. בשיר הזה אנחנו יכולים לשמוע צד הרבה יותר חשוף של פרץ, ומרגישים כי השיר הזה הגיע מעומק הלב שלו.

לסיכום: בא לנו לשמוע את זה כל היום

מיה ויאיר - מעט מהדברים שאמרת

פרויקט חדש ומעניין במוזיקה הישראלית שאנחנו ללא ספק הולכים לעקוב אחריו הוא ״מיה ויאיר״, של שני המוזיקאים מיה חן ויאיר בשן. השבוע יצא הסינגל הראשון מתוך הפרויקט - ״מעט מהדברים שאמרת״, ואנחנו חייבים לציין שאנחנו כבר מכורים. מיה משתפת בחשבון האינסטגרם שלה על שיתוף הפעולה בין השניים: ״הכרתי את יאיר לפני כמעט שנה. התכתבנו באינסטגרם ודיברנו על שיתוף פעולה. נפגשנו לסשן והתחלנו לכתוב ולהלחין ביחד, וזה אחד מהשירים שיצא לנו לעבוד עליו״. מדובר בלא פחות משיר קסום שגורם לנו לרחף באוויר, ואנחנו לא יכולים לחכות לשמוע את השירים הבאים. אם זו רק ההתחלה של הפרויקט, אנחנו מחכים בציפיות גבוהות להמשך.

לסיכום: השילוב המושלם

 

טוני ג׳ינו מארח את קרן קריספיל - איפה תהיי בלעדיי

המוזיקאי טוני ג׳ינו שחרר השבוע סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שלו. בשיר ״איפה תהיי בלעדיי״ מארח את הזמרת והיוצרת קרן קריספיל, כאשר יחד כתבו השניים את השיר והלחינו יחד עם אבישי פרץ, והפיק אליעד ספיר. טוני מספר: ״לפני שנתיים התחלתי לכתוב את השיר הזה לראשונה ורק היום הוא רואה אור!״, ומוסיף - ״אין לי ספק שזה הסינגל הכי מיוחד שעבדתי עליו אי פעם!״. אנחנו יכולים לגמרי להסכים איתו שזה אחד הדברים היותר יפים ששמענו ממנו. הקול המיוחד והמרגש שלו בשילוב עם קרן קריספיל המוכשרת, יצרו שיר שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. אנחנו מכורים.

לסיכום: דואט מהחלומות

נעה שאואט - יושב לבד ומתאהב

השבוע שחררה האמנית הצעירה נעה שאואט סינגל שלישי ומדהים בשם ״יושב לבד ומתאהב״, אותו כתבה והלחינה בעצמה ועל ההפקה אופיר בהלול. ״את השיר הזה כתבתי לפני שלוש שנים, והוא נכתב מהמקום המתוסבך של אהבה. זה מגיע מהקושי לאהוב את עצמך ובעקבות זה מביא את הקושי לאהוב את האחר״, מספרת נועה על השיר ומוסיפה: ״זה האסימון הזה שנופל כשאת מבינה שעד שלא תלמדי להיות שלמה עם עצמך, לא תצליחי לאהוב כמו שאת באמת רוצה, ולהיכנס למערכת זוגית בריאה ונכונה, ויוצא מצב שהבן אדם השני נשאר מתאהב לבדו״. אהבנו כל כך את הסיפור שמאחורי השיר ואת המסר החשוב שהוא בא להעביר, ואנחנו מקווים שכל אחד ואחת שישמעו את השיר ילמדו לאהוב את עצמם, לפחות כמו שאנחנו אוהבים את השיר הזה.

לסיכום: פיה אמיתית

לורן פלד - לא עושה לי מקום

אחרי יותר משנה שלא הוציא מוזיקה חדשה, הגיע הזמן של לורן פלד לשחרר סינגל חדשה, וההמתנה לחלוטין הייתה שווה את זה. השבוע שחרר לורן שיר בשם ״לא עושה לי מקום״, אותו כתב, הלחין והפיק בעצמו. אנחנו חייבים להתוודות שמהרגע ששמענו את הקול של לורן באחד מהסינגלים הראשונים שלו, אנחנו כל כך מחכים בכל פעם לשיר חדש שיפתיע וירגש אותנו. לדעתינו הוא ללא ספק אחד המוזיקאים המוכשרים שיש כאן, ומקווים שהוא רק ימשיך לעלות. תזכרו איפה שמעתם עליו לראשונה, אה?

לסיכום: לגמרי עושה לנו מקום (לעוד)

 

יגל אושרי - סיני וגיטרה

המוזיקאי וכוכב הטיקטוק יגל אושרי, שכובש לכולנו את הפור יו ושר בסטורי על כל הסלבס שירים שהוא כותב לגמרי בעצמו, שחרר השבוע סוף סוף סינגל חדש. את השיר ״סיני וגיטרה״ כתב והלחין יחד עם אביחי פלג (שגם הפיק את השיר) ולידור ויצמן. אנחנו כל כך שמחים לשמוע את הקול שלו בכל סרטון מחדש, וכשמדובר בסינגל ההתרגשות היא כפולה פי כמה. התמכרנו לשיר ובא לנו פשוט לשמוע אותו בלופים ובפול ווליום כל היום, והאמת שהוא לגמרי עשה לנו חשק לנסוע לסיני עם גיטרה.

לסיכום: פשוט כוכב

כפיר צפריר, מבוא הדודאים ונומי - תלחצו פליי

ביום ראשון ישחרר כפיר צפריר את אלבומו - ״רוץ״, והשבוע שחרר שיר נוסף מתוך האלבום בשם ״תלחצו פליי״ יחד עם מבוא הדודאים ונומי. השיר העיף אותנו באוויר, ואנחנו לגמרי שמחים שלחצנו פליי ושמענו את הסינגל הזה. אנחנו תמיד שמחים לשמוע שיתופי פעולה של אמנים, ושיתוף הפעולה הזה נשמע כמו אחד שלא ברור איך לא קרה עד כה, ולחלוטין צריך לקרות שוב. בקיצור - אין מצב שאתם יכולים להרשות לעצמכם לפספס את השיר הזה, אצלנו הוא כבר הכי בפלייליסט.

לסיכום: לחצנו פליי שוב ושוב!

Mekikes - Balcony

השבוע נחשפנו לזמר חדש בשם מקיקס (Mekikes), או בשמו האמיתי רונן עמר, ששחרר אלינו השבוע סינגל מדהים בשם “Balcony” שכתב והלחין בעצמו. אהבנו ממש את השיר ואת הקול הייחודי של הזמר, מסוג הקולות שאנחנו שומעים ויכולים לזהות בתוך שניה מי שר. מאחלים לו המון הצלחה ומקווים שנשמע ממנו עוד בקרוב!

לסיכום: מעניין ומוצלח

שווה האזנה

עומר אדם וטונה - סחרחורת & בדד

פסטיבל התמר השנתי חל בכל שנה בחג סוכות, והוא מלא במוזיקה מדהימה ובאמנים שאנחנו כל כך אוהבים. השבוע הופיעו עומר אדם וטונה בפסטיבל, ואנחנו זכינו לשמוע ביצוע של השניים מתוך החזרות. השניים ביצעו יחד את השיר ״סחרחורת״ של טונה במקור, יחד עם השיר בדד של זוהר ארגוב. את הביצוע המיוחד הזה הפיק גיא דאן, שיצר הפקה מדהימה לביצוע בלתי נשכח שכזה. אהבנו בטירוף של השילוב של השניים, ואחרי ביצוע כל כך טוב פשוט מתבקש שישחררו סינגל משותף! אנחנו מחכים ומצפים לראות אם יקרה דבר כזה בקרוב, ועד אז נמשיך להאזין לקאבר/מאשאפ שוב ושוב ושוב עד שיימאס (וכנראה שלא הולך להימאס בקרוב).

שלומי שבת וילדי וראייטי - היינו ילדים

אתמול הזמר שלומי שבת שחרר אלינו שיר מרגש בשם ״היינו ילדים״, אותו מבצע יחד עם ילדי וראייטי לכבוד אירוע ההתרמה השנתי - ״טקס פרסי וראייטי 2021״. את השיר כתב אסף נפרן, הלחינה אסנת הראל והפיק גיא דאן. מאחורי השיר עומד סיפור מרגש: כותב השיר (אסף נפרן) נולד עם שיתוק מוחים שגרם לפגיעה בגפיים. הוריו מעולם לא ריחמו עליו אוגרמו לא להרגיש ״מסכן״, וגרמו לו להאמין בפוטנציאל הטמון בו. לפני מספר שנים הקים את ״פרויקט המילים של אסף״ בומגוון אמנים מלחינים ושרים את שיריו, וחלומו היה ששלומי שבת יבצע שיר שכתב. אסף הוא השראה לילדים עם צרכים מיוחדים, והוא גורם לכל אחד להאמין שחלומות הם רק עניין של כוח רצון. כל הכנסות בדיגיטל של השיר ייתרמו לעמותת ״וראייטי ישראל״, ו״טקס פרטי וראייטי״ ישודר ביום שלישי הקרוב בערוץ 13.

 
תגובות