הכירו את רועי גור: "אני חי את המוזיקה". צילום: קטיה בורינדין

הכירו את רועי גור: "אני חי את המוזיקה"

הכירו את רועי גור, זמר, כותב ומלחין ישראלי שהוציא לפני ימים ספורים את הסינגל החדש שלו "נסיך הגאות והשפל". תפסנו אותו לראיון קצר בו הסביר לנו איך הכל קרה ואיפה הוא נמצא היום.

רועי גור עבד בשנתיים האחרונות על אלבום הבכורה שלו, אותו גם כתב. במהלך השנים האחרונות שיתף פעולה רועי בכתיבה והלחנה לאומנים ביניהם, שלומי שבת וששי קשת. בשיר החדש שלו "נסיך הגאות והשפל" , התמקד רועי בשילוב טקסט העוסק בקונפליקט המתמשך בין הציפייה של הסביבה מאיתנו לבין מה שהילד שבנו שואף להיות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?
"התחלתי לעסוק במוזיקה כשהייתי בן שבע עשרה. באתי לאולפן של נמרוד רשף, שם הקלטתי את אחד השירים שכתבתי. כשנה לאחר ההקלטות התפתחתי לטלוויזיה והתחלתי להופיע. מהר מאוד נכנסתי לעולם ההיפופ שזה עתה קם. קיבלתי חוזה בחברת תקליטים, הקלטתי שיר עם רוני דואני שהוביל לקבלת פרס אלבום הזהב. לאחר מכן, הוצאתי סינגל. אך זו הייתה קומדיית טעויות עבורי." מסביר, "כשהבגרתי הבנתי שלא עשיתי את זה ממקום נקי. לצערי, היה שם הרבה אגו ללא רגש. בשלב מסויים, התחלתי ללמד בבתי ספר (למוזיקה) וזה היה מדהים".

אם היית יכול לבחור כל אמן בעולם ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר?
"אהוד בנאי, הוא מצליח לרגש אותי הכנות שלו ובגבריות שבו. הוא גבר אמיתי ומתייסר שעומד מאחורי המילים שלו. אני מרגיש שאני לא צריך לחפש בחו"ל, הוא פה בארץ".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"לפני הכל, אני חי את המוזיקה. אני מנהל אומנותי ויועץ מוזיקלי במספר בתי ספר כבר בערך 10 שנים.
זה סיפוק אדיר. החלטתי שאני מוותר על קידמת הבמה ועובר למאחורי הקלעים." מוסיף, " לפני שנתיים ישבתי עם חבר וראינו סרט של קורט קוביין,  הסרט דיבר על ילד שלא מבינים אותו ולא נענים לצרכים שלו. העלילה של הסרט מאוד הזכירה לי את עצמי. מגיל קטן היו אומרים לי 'לך תהיה רופא, לך תהיה עורך דין, לך תעשה כסף'. חסכתי את הכסף וביום בהיר אחד, החלטתי שאני כותב ומלחין את השיר 'נסיך הגאות והשפל'. עלה לי רק שם אחד לראש והוא רן שם טוב, כמובן שהתקשרתי לספר לו ותוך שנה הוצאתי אלבום. מאותו הרגע, לא עניין אותי הפרסום, זו התרפיה שלי".

לאחרונה הוצאת את הסינגל שלך "נסיך הגאות והשפל" איך הייתה העבודה עליו?
"זו הייתה עבודה לא פשוטה, העולם הזה לא פשוט כי זה לצאת עם האומנות שלך." בוחר גור להשתמש במטפורה ואומר, "זה תינוק קטן שצריך לקנות לו חיתולים, צריך לקנות לו אוכל וציוד ועניינים." מוסיף, "כל העולם הזה לא קל, במיוחד כי החלטתי שאני לא רוצה מנהל אישי. היו לי הצעות מכמה חבר'ה אבל בחרתי לעשות הכל לבד כדי שארגיש באמת איך הכל קורה".

 

אתה מאוד מזכיר את אלישע בנאי בסגנון שלך, אלו סגנונות פחות חזקים היום בתעשייה. זה הפחיד אותך?
"לא, האלבום לא מתנצל. יש שם השפעות של בוב דילן אבל האלבום הזה הוא לא פופ בשום צורה. יש לי שם שיר עם אפרת גוש אבל זה רק מהסיבה שאהבתי את זה וזה לא קשור לסגנון של האלבום עצמו." מוסיף, "היום זה בא ממקום שזו המוזיקה ממנה אני מושפע. אני ורן שם טוב, שהוא כמו אבא בשבילי, פשוט עשינו אומנות ביחד, בלי להתעצל ובלי לחשוב יותר מידי. היום הרבה שומעים ראפ, פופ ואלקטרות וזה הכי משמח אותי בעולם. זה משהו שלי, שאני יצרתי, זה הבייבי שלי."

איפה הכי היית רוצה להופיע?
צוחק גור ואומר, "אמפי שוני, יש שם משהו מאוד ביתי למרות שהוא ענק. תמיד אמרתי ששם אני רוצה להופיע. זה החלום שלי".

איך היית מגדיר את הסגנון שלך?
"הייתי קורא לזה רוק-אתני".

screenshot_49
"זה הבייבי שלי" © צילום: קטיה בורינדין

מי המודל לחיקוי שלך?
"בוב דילן, הכתיבה שלו כל כך מדוייקת. הוא מצליח לספר סיפור בצורה הכי אינטלגנטית ורגישה. למרות שהוא מוכר, הזדהתי איתו כי הוא לא הבן אדם הכי נקי שיש. יש לו המון חומות והמון פוזה. אבל כשהוא בוכה, הוא בוכה. זה הגבר של פעם מבחינתי".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?
"אתם תראו אותי מאחורי הקלעים, עוזר לילדים ומקדם צעירים".

משהו נוסף לקוראי "פרוגי"?
"תקשיבו למוזיקה, ותפתחו למוזיקה חדשה. יש מוזיקה מדהימה. תקשיבו למוזיקה איכותית".

תגובות