צועדים על שתיים: "לתמוך במאבק לזכויות בעלי החיים". צילום: ירון ברנר

צועדים על שתיים: "לתמוך במאבק לזכויות בעלי החיים"

מאות צעירים הגיעו אל העצרת והצעדה למען הזכויות עבור בעלי החיים. "זה לא בדיוק להטיף, זה יותר להסביר לאנשים מה קורה" סיפר לנו עומר אבישר בן ה-15 מקריית אונו. צפו בווידיאו

"באתי בשביל לתמוך במאבק למען זכויות בעלי החיים" סיפר לנו עומר אבישר בן ה-15 מקריינת אונו. "זה לא בדיוק להטיף, זה יותר להסביר לאנשים מה קורה. אנחנו מסבירים על ההתעללות בחיות, בין אם זה בבתי מטבחיים ובין אם זה חנויות של סבונים. אנשים פה לא באים להטיף, הם באים להביא אלטרנטיבה שלא פוגעת בחיות" הדגישה בדבריה.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אלפי צעירים הגיעו אמש (ש') אל עצרת "עוצרים את הסבל / בוחרים בחמלה" שהתקיימה בתל אביב. העצרת החל בסביבות השעה 20:00 בערב והמשיכה בצעדה אל גן מאיר. המצעד האורגן על ידי מספר גופים, הקשורים לפעילות למען בעלי חיים בתחומים שונים.

© ירון ברנר
© ירון ברנר
© ירון ברנר

"בשר, ביצים, חלב וגבינות זה טעים - אבל לא אתית"

"אם היית הולך וצד את החיה בעצמי, אז אולי כן הייתי אוכל את זה" מוסיף עומר לדבריו. "בשר זה דבר טעים, גם ביצים, חלב וגבינות, אבל זה לא בסדר אתית. אני לא מוכן לאכול את זה אם החיה סובלת בדרך. להטיף? אנחנו לא נבוא ונרביץ לאף אחד שהוא לא טבעוני. המקסימום שנעשה זה לצעוק עליו. אני אישית לא נכנס לאנשים לצלחת, פחות מעניין אותי להטיף לאנשים. אם מישהו יאכל משהו בשרי אני אזרוק לא משפט ולא יותר מזה. הבעיה שלנו היא לא עם לאכול בשר, אלא עם איך שזה מתנהל. אם זה היה כמו פעם שהיינו צדים, אין סיבה לא לאכול".

 
 

בעמוד האירוע בפייסבוק נכתב: "לא מדובר בגזירת גורל: חתול הרחוב המורעב, העגל במשחטה, התרנגולת בכלוב, הארנב במעבדה והכלב בכלבייה - כולם סובלים כתוצאה מבחירה באכזריות: כי קונים בעלי-חיים, כי לובשים את מי שפעם נשם, כי אוכלים את מי שהייתה לו אמא, וכי מתייחסים להולכים על ארבע כמו לחפצים. ברחוב, בכלבייה העירונית, במשקים התעשייתיים ובמעבדות, הסבל שלהם נמצא בכל מקום. לא נשלים עם המצב הזה, ולא נפסיק לפעול עד שדיכוי בעלי החיים ייפסק".

השאיפה היא שהאירוע יהפוך למצעד שנתי - בדיוק כמו מצעד הגאווה, שיציב שוב ושוב בכל שנה, את זכויות בעלי החיים על סדר היום הציבורי. 

תגובות