החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: חמוס. יקיר קרשביץ

החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: חמוס

בעוד שבני נוער ברחבי הארץ מגדלים כלב או מאמצים חתול, ישנם לא מעט שבוחרים בחיות מחמד מעט יותר ייחודיות. סדרת כתבות מיוחדת על אותן חיות אקזוטיות, והשבוע, ראיון מיוחד עם יקיר קרשביץ והחמוס שלו, בונזאי

כמעט כל אחד חלם בילדותו על חיית מחמד שתהיה שלו ושיוכל לדאוג ולטפל בה. אך לצד המגוון הנורמטיבי של בעלי החיים הללו, כמו כלבים, חתולים ודגים, יש בני נוער שלקחו את המסירות ואחריות לרמה יותר גבוהה, כשבחרו לגדל חיה מיוחדת, בדרך הייחודית לה, ואותם נציג בסדרת הכתבות הזו. והשבוע, חמוס. מה הם אוכלים, מה הקשר שלהם לבואשים, ולמה כל כך חשוב לסגור את הדלתות בבית?

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

שם החיה: חמוס (או באופן רשמי: חמוס הבית)

מי אני: למען האמת, אני סוג של סמור שבוית במשך השנים. פעם היו משתמשים בי כחיית ציד ללכידת חרקים או מכרסמים, אבל היום אני משמש בעיקר כחיית מחמד. אני גדל בדרך כלל באירופה, אני חי בין 5-12 שנים, אני סקרן במיוחד ואוהב לחקור מקומות חדשים.

מה הדבר הכי בולט בי: זה אולי לא כל כך ברור מאליו, אבל אני גמיש במיוחד.

© יקיר קרשביץ

דבר שמבלבל בי: אני מפיץ ריח לא נעים כשאני מסמן טריטוריה או כשאני מרגיש מאוים ורוצה להרתיע מישהו. מה שגורם לאנשים שאינם בקיאים במיני בעלי החיים השונים להתבלבל ולחשוב שאני בואש.

התנהגות נפוצה: אני ידידותי מאוד, אנרגטי ושובב במיוחד. למרות שאני ישן חלק ניכר משעות היממה, אני מנצל את שעות העירנות ברצון לחקור מקומות חדשנים בסקרנות. 

הכירו את יקיר קרשביץ בן ה-18 מנתניה, שמגדל בביתו חמוס מחמד העונה לשם בונזאי:

אז מה בונזאי אוכל בדרך כלל?

מאוד חשוב להקפיד לספק לחמוסים מזון זמין כל הזמן, אסור להם לצום, ושהוא יהיה עתיר בויטמנים, שומנים, מינרלים וחלבונים. בונזאי אוכל בדרך כלל מזון של חתולים, וכן גם דג סלמון או פיסות חזה עוף. 

בונזאי.
בונזאי © יקיר קרשביץ

אילו קשיים יש בגידול חמוס?

יש קשיים בגידול כל חיית מחמד, אבל הקושי המרכזי בא לידי ביטוי בעיקר כשהוא גדל. במשך הזמן הוא נהייה לא מודע לגודל שלו, והוא נכנס למקומות מאוד צרים מבלי להבין שהוא עלול להיתקע.

למה בחרת לגדל דווקא את החיה הזו?

למען האמת, בחרתי בחמוס כי מאוד רציתי לגוון. בעבר גידלתי כלב, אוגר ודגים, וחשבתי שיהיה מעניין לנסות לגדל חמוס כחיית מחמד.

מה היית ממליץ לאנשים שחושבים לגדל חמוס או כבר מגדלים אחד כזה?

חשוב לתת לחמוס לצאת מהכלוב לשחק ולהתרוצץ במקום לתת לו לשהות בו ללא הפסקה. עוד משהו שהייתי ממליץ לעשות הוא לשמור על דלת הכניסה לבית, בעיקר בגלל שחמוסים נוטים ללכת לחפש ולחקור מקומות חדשים, ומבלי שתשימו לב הוא יהיה מחוץ לבית.  

© יקיר קרשביץ

 

 

תגובות