החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: תולעי משי. צילום: צילום מסך מיוטיוב

החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: תולעי משי

כלבים וחתולים הם חיות מחמד מעולות (בעיקר אם מאמצים אותם), אבל חשבתם פעם על לגדל בעל חיים אחר? השבוע הנה כמה דברים שלא ידעתם על תולעי משי ומה צריך כדי לגדל אותם

שם החיה: תולעות טוואי המשי

מי אנחנו: אנחנו מין של עש בעל גלגול חיים המתחיל מביצה, לאחר מכן הופך לזחל, גולם, ולבסוף לפרפר יפהפה! חיינו נמשכים ימים אחדים אך מלאים בהתפתחויות מדהימות ואנו יוצרות לעצמנו את הפקעת בחוטי משי שאנחנו טווים בעצמנו. 

© צילום מסך מיוטיוב

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כתבה
החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: עכבישים
עפרי גרוס
כלבים וחתולים הם חיות מחמד מעולות (בעיקר אם מאמצים אותם), אבל חשבתם פעם על לגדל בעל חיים אחר? השבוע הנה כמה דברים שלא ידעתם על עכבישים ומה צריך כדי לגדל אותם

התנהגות נפוצה: הנקבות שלנו מטילות בין 200 ל400 ביצים בחייהן. הביצים מוטלות יחד עם נוזל המדביק אותם על משטח ההטלה ובזמן שהביצים מופרות הן משנות את צבען מצהבהב לאפור-שחור. לאחר מספר ימים בהם חיינו כתולעים, אנחנו טווים גולם, שכשאנחנו יוצאים ממנו, אנו הופכים לפרפרים שבהתחלה מסוגלים לעוף רק מטרים בודדים. 

מה אוכלים תולעי המשי: אנחנו אוכלים רק עלים, וככל שהעלים גדולים יותר ככה יותר טוב לנו, ואם אפשר, אז אנחנו מעדיפים בעיקר עלים של עץ תות.

© צילום מסך מיוטיוב

 אילו קשיים יש בגידול תולעי משי: תוחלת החיים שלנו נמשכת כמה ימים אחדים ולכן אנחנו לא חיה שכדאי לאמץ אם אתם נקשרים יותר מדי והפרידה תהיה לכם קשה. בימינו האחרונים אנחנו הופכים לפרפרים וזה יכול להיות ממש קשה לטפל בנו כאשר אנחנו מעופפים בבית בלי הפסקה. בגידול ביתי, אנחנו חיים בקופסא מיוחדת שעליה תצטרכו לשמור במסגרת תנאים קצת קשים. 

למה כדאי לגדל תולעי משי: אנחנו לא דורשים טיפולים מיוחדים ואנחנו גם לא מחייבים את הבעלים שלנו לתקופה ארוכה. בנוסף, אנחנו אוכלים אוכל מאוד בריא ולגמרי יכולות להיות המוטיבציה שלכם לדיאטה הקרובה!

© צילום מסך מיוטיוב

 

תגובות