קח אותו לאט את הזמן: החיות שמנצחות בתחרות שינה. צילום מסך מהאינסטגרם

קח אותו לאט את הזמן: החיות שמנצחות בתחרות שינה

מלך החיות שאינן מהרות, החיה שתמיד תשאיר אחריה שובל ובעל החיים שיפתיע אתכם במיוחד. קבלו את חמשת בעלי החיים, אשר השם השני שלהם הוא לא אחר מאשר התואר איטי

 מי מאיתנו לא אוהב לנוח? לעצור מדי פעם את המרדף אחרי הדבר הבא ופשוט לנשום? לעתים אנחנו יושבים על הספסל בגינה לאחר ריצה מתישה, שוכבים על המיטה ובוהים בתקרה, ואפילו חולמים בשיעור כשהמורה מלמדת חומר משעמם. התפלאו, יש כאלה שהמנוחה מלווה אותם לאורך כל היום. כן, הם מתקדמים, אבל בקצב, שאיך נאמר, לא הכי מהיר בעולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צב - מלך החיות האיטיות

הוא מלך החיות האיטיות, מופיע באלפי משלים ובפעם אחת אפילו עקף את הארנב בתחרות ריצה. יש לו תוחלת חיים של מעל 100 שנים הוא ומתקדם ב-7.5 סנטימטרים בשנייה. זהו הצב, אשר מבלה את רוב זמנו בחיפוש אחר מזון. צווארו הארוך והגמיש מאפשר לו להגיע אל עלים ושיחים נמוכים. הוא מחפש ללא הרף מקומות חדשים שבהם נמצא מזון שמתאים לו. אם הוא מגיע אליכם בטעות לחצר, היו חברים ותנו לו גבעול חסה רענן. לא פשוט להיות כזה איטי בעולם שמהיר כל הזמן.

© צילום מסך מהאינסטגרם

פיל - לא קשה לרדוף אחריו

הבא בתור הוא הפיל, שאפו ארוך ופעם לא ידע כיצד לדרוך, אבל מאז שהספיק לגדול, הפך לחיה איטית מאוד. הוא חי לרוב עד סביבות גיל 70 ומגיע לשיא גודלו רק בשנות ה-20 לחייו. נע בעדר, שאותו מובילה פילה בוגרת, צמחוני, ונולד במשקל 100 ק"ג. מה שבטוח, אם הפיל יברח מגן החיות, לא יהיה קשה לרדוף אחריו.

© צילום מסך מהאינסטגרם

חילזון - נמצא בכל סיפור

הוא זוחל ומשאיר אחריו שובל, צץ אחרי הגשם ברוב הפעמים ובעל מחושים ארוכים. קבלו את החילזון, אשר רבות נכתב אודותיו, משירים ועד סיפורים ומחזות. שימו לב שקיימים יותר מ-60,000 סוגים שלו ואם תהיתם למה נועד החומר הדביק שהוא מפריש אז, תדעו שתפקידו "להיתפס" על מקומות שהוא זוחל עליה. החיזלון בין החיות האיטיות בעולם, והאמת, אפשר להבין אותו - הוא צריך לשאוף גבוה ולהתקדם מבלי להפסיק, אז תנו לו את הזמן.

© צילום מסך מהאינסטגרם

נמלה - חרוצה, חרוצה, אבל איטית

לחיה הבאה בבקשה - קבלו את הנמלה. אנחנו מכירים אותה מהמדרכות, או לחילופין מהבית, כשנשאר משהו מתוק בטעות ופתאום צץ נחיל של נמלים, שכמעט מכריע אותך לרצפה. אבל בסופו של דבר, אבא בא עם תרסיס נגד נמלים ונגמרה המסיבה. הן חיות במושבות, כל מושבה עם הקן שלה ויש גם בעלי תפקידים שונים, שהופכים את השיירה למסודרת במיוחד: מלכה, זכרים, פועלות וחיילות, אשר מבנה גופן מותאם לתפקידן. הנמלה נחשבת לחיה חרוצה ביותר, אבל אין זה גורם לא להיות פחות איטית ולסיים את התחרות ראשונה.

© צילום מסך מהאינסטגרם

סוסון ים

בחרנו לסגור את הכתבה עם חיה מפתיעה. סוסון הים הצבעוני לא באמת יודע לשחות במהירות שיא כפי שראיתם לא אחת בסרטים, אלא הם שוחים במהירות העומדת על כ-0.4 סנימטרים לשנייה אם לא פחות מכך. מה באשר למבנה הגוף שלהם? הם לחלוטין לא בנויים לתנועה במים, או מבלי להאריך במילים - סוסוני הים הם לא השחיינים הכי טובים שאפשר לבקש. 

© צילום מסך מיוטיוב

הזדהתם עם בעלי החיים שבכתבה? מוזמנים לנסות להצטרף למועדון, אבל לפני זה כדאי שתזכרו שזה לא פשוט בכלל להיות בהריון במשך 22 חודשים, או להסתובב עם בית על הגב במשך שנים. אנחנו רק נאחל לכם בהצלחה!

תגובות