לחוצים מהבחינות? הטיפים שיעזרו לכם להצליח בגדול. צילום Fotolia. אילוסטרציה

לחוצים מהבחינות? הטיפים שיעזרו לכם להצליח בגדול

תקופת הבחינות מורגשת היטב בכל פינה, מפלס הלחץ שלנו מתחיל לזנק ולגרום לנו לחשוש יותר מתמיד מפני המבחן הקרב. אבל אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם ולבשר לכם שאין שום סיבה למחשבות שליליות. הכתבה הבאה תעניק לכם את כל הכלים הדרושים כדי לעבור את התקופה הקרובה בקלות, באדיבות רשת החינוך "אנקורי"

את החופש הגדול כבר הספקנו לשכוח. ראש השנה, כיפור וסוכות כבר מאחורינו וזה הזמן לקחת אוויר, לחדד את העפרונות ולשלוף את האנרגיות מהמאגרים. אך לפני שאתם נכנסים לפאניקה, החלטנו לעזור לכם ולהביא לכם את כל הטיפים, שיסייעו לכם לצלוח את התקופה הלחוצה בשלום, באדיבות רשת החינוך "אנקורי".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חברים וחברות – זה רק מבחן

כישלון או הצלחה בבחינה מעידים על דברים רבים, אך זכרו כי הציון במבחן לא מגדיר את מי שאתם. עצם ידיעה זו, תאפשר לכם להגיע רגועים יותר ולהתרכז במבחן עצמו מבלי לשקוע בלחצים מיותרים.

אמאל'ה, מה הולך פה? אני בבלאק אאוט!

לעתים זו עלולה להיות התחושה הראשונית ברגע שתתחיל הבחינה. אך אם התכוננתם כנדרש כדי להצליח, הניחו את כלי הכתיבה וקחו נשימה עמוקה – אתם יודעים את החומר ואין סיבה שלא תצליחו בבחינה.

אל תשקעו 

אם נתקעתם בשאלה קשה, דלגו להבאה. פתרון של שאלות אחרות יעלה לכם את הביטחון ויסייע בפתרון השאלה הקודמת.

זה רק מבחן © gettyimages

הפכו מחשבות שליליות למאוזנות

הוציאו לכם מהראש מחשבות, כמו: "אני בטוח שאכשל", או "אני טיפש". תנו חיוך רחב, חשפו קצת שיניים וזרקו מילה טובה לעצמכם. פעולות אלו ישחררו מולקולות חיוביות שיסייעו לכם להפיג את הלחץ ולהירגע.

התלבשו בהתאם

 מומלץ להגיע לבחינה בבגדים נוחים. לרוב לא תדעו מראש אם יהיה לכם קר, או חם מדי בכיתה, וכן תחושה זו יכולה להשתנות במהלך הבחינה. לכן, כדאי לקחת כמה שכבות, למשל: חולצה קצרה ועליה קפוצ'ון, כך שניתן להוסיף או להסיר שכבה בקלות במהלך הבחינה.

עשו הפסקות יזומות

 כמו בכביש, גם בבחינה צריך לפעמים לעצור להתרעננות. במקרה שאתם חשים עייפות ואינכם מרוכזים, עצרו לדקה, התמתחו בכיסא, אכלו משהו ושתו מים.

הפסקות או לא להיות
הפסקות או לא להיות © fotolia

על מה צריך לענות?

שימו לב להנחיות הספציפיות שמבקשים מכם בכל שאלה – הוכחה, הפנייה, ביסוס התשובה מהקטע או כל דרישה אחרת. הדגישו לכם (אפשר גם בצבעים שונים) את כל דרישות השאלה וודאו בסוף שמילאתם את כולן.

אל תהססו לדבר עם איש מקצוע

חרדת בחינות קיימת בקרב 15% מהאוכלוסייה (גם אצל מבוגרים!). אם אתם מרגישים "חנוקים" או "משותקים", אל תהססו לפנות ליועצת בית הספר, למורה או למנהל. אנשים אלו יסייעו לכם בשיטות למידה, הכנה והרגעה לקראת תקופה זו.

אוכל, קדימה אוכל!

קחו אתכם בתיק בננה, חטיף אנרגיה או שוקולד, שירעננו אתכם אם תחוו אבדן ריכוז או נפילת אנרגיה במהלך הבחינה.   

זריקת אנרגיה
זריקת אנרגיה © fotolia

חכו עם המסיבה

 בערב הבחינה מומללץ להימנע ממסיבות וחגיגות ארוכות אל תוך הלילה. שינה של לפחות שמונה שעות בערב לפני תאפשר לכם להגיע לרמת ריכוז מירבית בבחינה.

נצלו את הבחינה עד הרגע האחרון

 גם אם סיימתם לפני הזמן, עברו שוב על התשובות וודאו שעניתם נכון, כך תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ולהקפיץ את הציון.

בהצלחה רבה בתקופת הבחינות!

 

תגובות