BEWARE: הדברים שרצוי שתרחיקו מחיית המחמד שלכם. צילום מסך מהאינסטגרם

BEWARE: הדברים שרצוי שתרחיקו מחיית המחמד שלכם

חלקן מחממות לנו את כפות הרגליים בלילות החורף הקרים, אחרות קופצות עלינו בהתלהבות בשובנו הביתה ויש כאלו שמביטות בנו באדישות. על מנת שחיות המחמד שלנו ימשיכו להיות בריאות ושלמות, יש מספר דברים שחובה להרחיק מהן • אל תגידו שלא הזהרנו

חיות המחמד שלנו אמנם לא יבקשו שנעקוב אחריהן באינסטגרם, או ירצו לראות איך הן יצאו בסלפי, אך תהיו בטוחים שהן סומכות עלינו בעיניים עצומות ותלויות בנו כדי לזכות בחיים טובים ובטוחים. לצד כל האהבה והפינוקים שאתם בטוח מעניקים להן, כדאי שתנקטו באמצעי זהירות, לפחות כשמדובר בדברים שתקראו עליהם בכתבה שלפניכם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כלבים וחתולים

כלבים וחתולים אולי שונים זה מזה, אך בכל הקשור לסכנות הטמונות במזונות השונים, ישנו דמיון רב. עצמות עוף או דג עלולות לגרום להם לקרעים במערכת העיכול. כמו כן, גם בצל, שום ואפילו שוקולד - מסוכנים להם מאוד. מלבד אותם מאכלים, חשוב להרחיק מהם גם תה, קפה וממתיקים מלאכותיים המצויים במסטיקים ללא סוכר.

גם פירות עלולים להיות מסוכנים עבורם. ענבים וצימוקים עשויים להיות מסוכנים עבורם והקליפה של הפרי עלולה לגרום להם לחנק. מה באשר לאבוקדו ולאגוזים? לכלבים אסור לאכול גם אותם.

מעבר לכך, חשוב להרחיק מחתולים ומכלבים צעצועי ילדים העשויים מספוג או גומי רך, מאחר שהם עלולים לבלוע חלקים, דבר אשר מסוכן מאוד למערכת העיכול שלהם. כמובן - יש להרחיק מהם טישו, נייר טואלט, חומרי ניקוי, או כל חומר רעיל אחר וכן תרופות.

מכרסמים

אם אתם מעדיפים מכרסמים, אז הרחיקו מהאוגרים שלכם כרוב, מלח, סוכר ותבלינים למיניהם. כמו כן, אל תתנו להם לעולם גרנולה, תפוחי אדמה ופטריות. יש לכם ארנבים? חשוב להרחיק מהם שוקולד, אבוקדו, סוכר וכן, גם מאפים.

להרחיק מהם שוקולד ואבוקדו
להרחיק מהם שוקולד ואבוקדו © Fotolia

ציפורים

אם אתם בעניין של ציפורים, כדאי שתדעו שאבוקדו פוגע בשריר הלב שלהם. כשמדובר בתוכים, יש להרחיק מהם משקאות המכילים אלכוהול וקפאין המסוכנים להם מאוד.

צבים

צמחים המכילים חומצה אוקסלית, כמו ביגוניה, נוריות ופטריות, רעילים מאוד לצבים ועלולים לגרום להם לבעיות עור ונשימה. עדיף שפשוט נמנע מכל אלו, נכון? 

 

תגובות