אוהב או לא אוהב? כך חיות המחמד אומרות שהן אוהבות אתכם. צילום: fotolia

אוהב או לא אוהב? כך חיות המחמד אומרות שהן אוהבות אתכם

לגדל בעל חיים זאת זכות. אנחנו מטפחים אותם מינקות, מאכילים, משקים מלטפים ובעיקר גורמים להם להרגיש נאהבים ומוגנים. כן, ניתן להגיד שבאמת הפכנו לחברים הכי טובים, ואז עולה השאלה - איך אפשר יודע שהוא מעריך ואוהב אותך בחזרה?

רוב בעלי חיות המחמד, יוכלו להעיד שהם יאהבו את בעלי החיים שלהם לא משנה מה. אך לעתים, קורה שאנחנו כלל לא בטוחים שהרגשות הללו הדדיים. במיוחד עבור כל מי שלא בטוח ונמצא בספק, אלו הם הסימנים שבעזרתם תוכלו לבדוק האם חיית המחמד שלכם אוהבת אתכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אם אתה מגדל כלב, יש כמה דרכים לדעת שהוא אוהב אותך גם:

שפת גוף:

כלבים משדרים את רגשותיהם בעזרת שפת גוף - כמו כשכוש בזנב, נביחה או יללות. בנוסף, גם הבעות פנים הן דרך לפענח מה הכלב מרגיש. דרך שבה ניתן לדעת אם כלבך אוהב אותך היא אם הוא מרים את גבותיו, בדגש על השמאלית. אולי עיניים הן ״המראה לנשמה״, אבל אצל כלבים - הגבות הן החשובות.

כלב
שימו לב גם לגבות © Fotolia

קרבה

דרך נוספת להרגיש נאהב על ידי כלבך, היא כשהוא נשען על רגלך. זה יכול לגרום לך לחשוב שהוא רק מחפש תשומת לב או רעב, אך עצם העובדה שהוא מתקרב אליך בצורה כזו מראה שהוא סומך עליך. תכלס? אנחנו חייבים להודות ששני הצדדים נהנים מהקרבה הזאת.

פיהוקים

הרבה פעמים יוצא לנו לפהק ואדם נוסף מפהק אחרינו. לא צירוף מקרים, מוכח שזה מדבק. אצל כלבים זה אחרת לגמרי. מחקרים מוכיחים כי כלבים מפהקים לאחר שבעליהם מפהק בשביל להראות אהבה. האמת, לדעתנו זה לא מוזר בכלל, הרי ברור שרמיזה לעייפות יוצרת אהבה בצורה כלשהי.

נחמד לדעת שהפיהוקים שלנו מדבקים אותם
נחמד לדעת שהפיהוקים שלנו מדבקים אותם © Fotolia

אם אתה מגדל חתול, יש כמה דרכים לדעת שהוא אוהב אותך גם:

טיפוח

לשון החתול המחוספסת ידועה כלא נעימה על העור, אך הידעתם? כאשר החתול מלקק את פניכם הוא רוצה לטפח ולטפל בכם, כמו שעושה לפרווה שלו. נכון, אולי באותו הרגע לנו זו סיטואציה פחות נעימה, אבל אנחנו לא יכולים לשקר - אם היה קרם גוף שיבטיח לנו תוצאות כמו טיפוחו של החתול, אנחנו היינו הראשונים לרכוש אותו.

הרס = אהבה?

גם לכם יצא לחזור מבית הספר ולגלות שעוד ספה נהרסה בבית? מרגיז, אבל מבחינת החתול - זו אהבה. דרך שריטת הרהיטים החתול מראה לכם שזו הטריטוריה שלכם. הוא דווקא ישרוט את המקום האהוב עליכם לישיבה כדי להראות חיבה. לנו דווק מתאים שהמקום שלנו יהיה משותף לשנינו, לא ככה?

רואים שהם אוהבים אותנו
רואים שהם אוהבים אותנו © Fotolia

בטן

אתם מתלטפים עם החתול, נהנים ואוהבים ואז לפתע קורה הדבר המתוק ביותר - הוא חושף את בטנו. חתולים ידועים בבטן המתוקה שלהם, ועוד יותר ידועים באיסור המוחלט שלהם לנגיעה בה. חתולים חושפים את בטנם רק לאנשים אותם הם אוהבים, מרגישים בטוחים ובנוח. אז תלטפו אם הוא מרשה, ואם לא - תיהנו מלהסתכל.

לא רק שריטות

אם אתם מגדלים חתול, אתם מכירים את המסאז׳ הפתאומי שהוא מעניק לכם. נכון, לפעמים זה לא נוח ושורט, אבל כדאי לכם לדעת שזה מסמל אהבה טהורה! תנועת העיסוי הידועה נובעת מהתחושה האמהית שהענקתם להם. בהיותם גורים קטנים, עוד בשלבי הינקות, בעת היניקה הם נוהגים לתת עיסוי לבטנה של האם. הם מרגישים שאתם ההורים שלהם ורוצים לפנק אתכם (ואולי גם לקבל תשומת לב על הדרך).

 

תגובות