שאלת השאלות: האם מותר לתת לכלבים מוצרי חלב?. צילום: fotolia

שאלת השאלות: האם מותר לתת לכלבים מוצרי חלב?

למרות האיסורים הרבים, לא מעט מאיתנו נוהגים לכבד את חיות המחמד שלנו, בכלל המזון שאנו אוכלים. עם זאת, יש מזון שיכול אפילו לפגוע בכלב שלנו יותר מאשר לעזור לו. חג השבועות כבר בפתח, ומכאן נובעת השאלה הבאה - מה לגביי מוצרי חלב? ד"ר רוזנבלט עונה לנו על השאלה

חג השבועות בפתח! מוצרי החלב חוגגים ונשאלת השאלה, האם מותר לנו לשתף את הכלב באווירה החגיגית ולחלוק אתו את מטעמי החג החלביים? ד"ר דיויד רוזנבלט, וטרינר תזונאי בעלי חיים של חברת "ביופט", עושה סדר לטובת כל מי שאוהב את הכלב שלו ועשוי להיות מודאג מהנושא, האם מותר לתת לכלבים מוצרי חלב? האם זה בכלל בריא להם?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לטענתו של ד"ר רוזנבלט, רוב הכלבים בעולם מאד אוהבים מוצרי חלב למיניהם ולכן, ישמחו לקחת חלק בארוחת החג. כלב הניזון ממזון לכלבים מאוזן ומלא לא זקוק לכל תוספת לדיאטה שלו, וניתן בהחלט לוותר על מתן מוצרים כאלה לכלבים. לא כי זה לא בריא, אלא בעיקר כי זה מיותר. אם בכל זאת רוצים לפנק את ידידינו בחלב ומוצריו, כדאי לדעת שמוצרים אלה עשירים בחלבון, שומנים וסידן ואינם מזיקים כלל לכלבים.

למרות שלא יתנגד, זה יכול להזיק לו
למרות שלא יתנגד, זה יכול להזיק לו © fotolia

יחד עם זאת, כדאי לדעת, שבדיוק כמו בני אדם, יש כלבים שחסר להם האנזים לקטאז והדבר מקשה על פירוק סוכר החלב לקטוז, המחסור יכול להיות מוחלט או חלקי. אצל כלבים אלה נראה תגובה לא טובה למוצרי חלב אשר יכולה להתבטא בנפיחות, גזים ושלשול. האבחון על פי רוב נעשה על ידי ניסוי וטעיה ואם מגיעים למסקנה שחלב ומוצריו לא עושים טוב לכלב שלכם, אז פשוט הימנעו. אצל כלבים אלה בדרך כלל אין בעיה לתת יוגורט ומוצרי חלב דלי לקטוז.

לגבי גורים, הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב שגור כלבים זקוק לחלב כמו תינוק. הדבר הנכון ביותר יהיה לתת לגור לצרוך את חלב אמו, אך מאחר ובמרבית המקרים אין הדבר מתאפשר, צריך לתת לגור תזונה מלאה ומאוזנת אשר מותאמת לצרכיו, ולהשאיר את מוצרי החלב כפינוק או צ'ופר.

תגובות