מטורף: היכולות המדהימות של בעלי החיים שהיינו רוצים לעצמנו. צילום: adobestock

מטורף: היכולות המדהימות של בעלי החיים שהיינו רוצים לעצמנו

חיזיון העתיד וראייה של 360 מעלות! היכולות המדהימות של בעלי החיים השונים שהיינו רוצים גם לעצמנו

קרה לכם פעם שהסתכלתם על חיה מסוימת וחשבתם לעצמכם, "הלוואי שאני הייתי יכול לעשות את זה"? גם לנו!  בעלי החיים הם רבים ומגוונים וכמו שהם רבים, כך גם היכולות שלהן רבות. בעלי החיים מסוגלים לעשות דברים מדהימים שאם היינו יכולים לעשות, החיים שלנו היו הרבה יותר קלים ומגניבים!

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© adobestock

ראייה של 360 מעלות

ראייה היא חלק מגדול מחיינו, ובלעדיה קשה לחיות. תארו לכם מה זה לראות ב360 מעלות, לראות מכל הצדדים והזוויות האפשריות! אז הזיקית היא אחת מהחיות שבורכו בראייה הזו. לזיקית יש עיניים מיוחדות אשר מאפשרות לה לסובב את עיניה באופן חופשי ובכך יוצרות את אפשרות הראייה המיוחדת הזאת. ביננו, כל אחד מאתנו לפעמים היה רוצה לראות דברים שקורים מצדדיו. אבל עד שזה יוכל לקרות, אנלנו נאלץ להסתפק בראייה האנושית של 60 מעלות, דיי רחוקים מלראות כמו זיקית.

© צילום מסך מיוטיוב

חיזיון העתיד

מי לא היה רוצה לדעת העתיד או לפחות לדעת מה ייקרה למחרת- אם ירד גשם, אם יהיה קר או חם. אז מסתבר שיש סוג מסוים של ציפורים שיכולות לעשות את זה. סוג זה, יכול לחזות ולצפות סערות כמה ימים לפני שהן קורות. איך זה קרה? החוקרים ידעו שהציפורים אמורות להגיע למקום מסוים, אך הן הופתעו לגלות שהן עקפו את אותו מקום ועפו למקום אחר. להפתעת החוקרים, כמה ימים אחרי התחוללה סערה קשה. אז לחזות סערות גשמים? זה היה יכול להציל ולעזור כל אחד ואחד מאתנו.

ראיית צבעים שונים

עוד יכולת מדהימה של הציפורים היא ראיית צבעים שונים. יכולת זו בעיקר מדברת אל הטיפוסים האומנותיים שבינינו. בעולם יש כל כך הרבה צבעים, וגוונים לאותם צבעים. אבל האם ידעתם שיש חיות שיכולות לראות עוד יותר מהצבעים הקיימים? כן, הציפורים הן בעלי יכולת מרתקת לראות צבעים שאינם נראים לבני אדם. יכולת זו עוזרת להן למשל להבחין בין זכר לנקבה. למשל ציפור הדוכיפת. אנו לא יכולים להבחין בין הזכר לנקבה. אך הציפורים כן, הם יכולות להבחין שצבע הזכר כהה יותר. אז למזלנו, אנחנו לא צריכים להבחין מי זכר ומי נקבה. אבל זה כן היה נחמד לגלות צבעים נוספים בעולם שלנו.

© צילום מסך מיוטיוב

הגברת דציבלים 

לכולנו יש את המישהו הצעקני הזה בחיים- מורה, חבר ואולי אפילו חניך. אנחנו חושבים שהוא צועק הכי חזק בעולם. אבל זה כלום לעומת היכולות של הלוויתן  הכחול. בעוד שטווח הדציבלים (רמת הקול) אליה נגיע עם נצעק ממש חזק תהיה 90 דציבלים. הלוויתן הכחול יכול להגיע לרמה של 188 דציבלים. מה זה אומר?  הצליל שלו כל כך חזק שאפשר לשמוע אותו במרחק של 800 ק"מ. שזה אומר שאם לוויתן כחול ישמיע את הצליל שלו מתל אביב, ישמעו את הצליל עד קהיר במצרים. אז כן, הלוואי שיכולנו לצעוק כזה חזק, שישמעו אותנו אולי לפחות מהחדר למטבח. אבל עד אז, היכולת הזו תישאר ללוויתן הכחול.

© AdobeStock

אטימת אוזניים

מכירים את הרגע הזה שאתם רוצים שכל העולם פשוט יפסק לדבר? שאתם פשוט רוצים לאטום את האוזניים ולא לשמוע כלום? כולנו מכירים והלוואי שהייתה לנו את היכולת הזו, אבל בינתיים דווקא לצפרדעים יש את היכולת הזו. כן כן, הצפרדעים מסוגלות לאטום את האוזניים שלהם ולחסום אותם מכל רעש. זוהי יכולת שחבל שלא יכלנו לאמץ לעצמנו. כי בינינו, העולם רועש לפעמים, וכל אחד צריך את השקט שלו.

© fotolia

לסיכום, אנחנו לא ציפורים מיוחדות שיכולות לחזות את העתיד או לראות צבעים. ואנחנו בטח לא צפרדעים שיכולות לאטום את האוזניים, אבל בנתיים אנחנו יכולים לקוות שיום אחד מישהו ימציא המצאה שכזו ואז נוכל גם אנחנו :)

תגובות