לא רק אצלנו: 5 ממשלות ברחבי העולם שמתפקדות גרוע. צילום: Fotolia

לא רק אצלנו: 5 ממשלות ברחבי העולם שמתפקדות גרוע

תאמינו או לא, למרות המצב הפוליטי הרעוע בו נמצאת מדינתנו (בכל זאת, בחירות שלישיות בתוך שנה) ישנן מדינות בהן המצב בממשלה יותר גרוע אפילו משלנו

בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל עם מצב פוליטי לא מזהיר במיוחד. למרות הנסיונות הרבים לא מצליחים להקים ממשלה זוהי ופנינו אל עבר הבחירות השלישיות, אך דעו לכם שלמרות שנראה שמצב מדינתינו לא כל כך טוב ישנן מדינות שהמצב הממשלתי בהן גרוע פי כמה,אספנו לכאן כמה מקרים כאלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צפון קוריאה

מדינת ישראל יכולה ליהנות מהעובדה שמיום הקמתה היא מדינה דמוקרטית, דבר שמדינות אחרות כמו צפון קוריאה לדוגמה לא יכולות להעיד על עצמן, בצפון קוריאה שולט השליט הדיקטטור קים ג'ונג און, שם לא העם הוא זה שבוחר את השליט והתואר עובר בירושה ולמתנגדי המשטר צפוי עונש כבד. תארו לעצמכם מה היה מצבינו אם זה היה קורה אצלנו.

צפון קוריאה
צפון קוריאה © Fotolia

יוון

תתפלאו אבל ישראל היא לא המדינה היחידה שבה ישנם מספר מועדי בחירות בפרק זמן קטן, גם יוון הכריזה לפני חדשים מספר על בחירות חמישיות בפרק זמן של שבע שנים, אך במקרה שלהם דבר זה נוסף גם לעובדה שיוון מתמודדת עם אבטלה גבוהה מאוד ומצב כלכלי קשה בעוד שבישראל המצב הכלכלי ואחוז האבטלה טובים בהרבה.


סוריה

רבים מכם בטח יודעים שסוריה נמצאת במלחמה מזה שנים מספר או ליתר דיוק מאז 2011 כשתושבים מחו נגד משטרו הדיקטטורי של הנשיא אסד, מה שגרם לאסד לנסות לדכא את המרד בעזרת הפגזות על שטחים בנויים מה שגרם לחלק מצבאו לכעוס, לעזוב את הצבא ולהקים ארגון מורד אשר פנה נגד אסד ונגד המשטרה, מה שהחריף עוד יותר את המלחמה אשר מחריפה עד היום וגובה קורבנות רבים.

סוריה
סוריה © Fotolia

וונצואלה

ברגעים אלה ממש מתחולל בוונצואלה מרד צבאי מתמשך שיזמה האופוזיציה נגד השלטון הקשה המדכא את זכויות האזרחים, דבר שנוסף למצב הכלכלי הקשה במדינה גורם לזרם של מאות אלפי פליטים בעיקר לשטחי ברזיל וקולומביה השכנות, לפחות אנחנו יכולים להודות על העובדה שלמרות חילוקי הדעות הרבים בין חברי הכנסת זה לא הגיע לידי אלימות פיזית.

איראן

עד סוף שנות השבעים השלטון באיראן היה פרו-מערבי והם אף ניהלו יחסים דיפלומטיים עם ישראל אך בעקבות מהפכה שלטונית שם השלטון הפך לשלטון דתי קיצוני ואנטי- ישראלי, וממש לאחרונה מצבם הכלכלי החריף ביותר כשארה"ב החמירה את הסנקציות על איראן בעקבות אי-עמידתם בהסכם הגרעין מה שגרם לאיראנים לפצוח בהפגנות שגרמו להרוגים רבים.

 

244b94124b68d
  © Gettyiamges

 

תגובות