הירי ממשיך: מטח למרכז הארץ, יהודה ועוטף עזה. צילום: דובר צה"ל

הירי ממשיך: מטח למרכז הארץ, יהודה ועוטף עזה

לאחר מטח רקטות ששבר את הפסקת האש בצהריים הירי מרצועת עזה ממשיך ולאחרונה הגיע גם למרכז הארץ ולאזור יהודה. ירי בלתי פוסק לעבר יישובי עוטף עזה. נער מבת ים: "היה מאוד מוזר לשמוע שוב אזעקה אחרי כל כך הרבה זמן"

הירי ממשיך: במשך כל שעות אחר הצהריים הירי המשיך בישוביי הדרום ועוטף עזה, הלילה (ג'), נורו רקטות גם לאזור גוש דן ולפחות רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח ולא נשמעה אזעקה. אזעקות נשמעו גם בראשון לציון, רחובות, בת ים, חולון, נס ציונה וישוביים אחרים בשפלה. באותו מטח נורו רקטות גם לבאר שבע. כעשרים דקות לאחר מכן נשמעה אזעקה גם באזור בית שמש ויהודה. כיפת ברזל יירטה גם שתי רקטות בשדרות. מאז נשמעות אזעקות ללא הפסקה באזור עוטף עזה, אשדוד, אשקלון, מועצה אזורית לכיש ואשכול. אזעקות נוספות נשמעו גם בירושלים ובסביבה. 

ירין חפץ מבת ים אמר לנו לאחר המטח למרכז: "בדיוק שמעתי שירים במחשב והייתה אזעקה. היה מאוד מוזר לשמוע שוב אזעקה אחרי כל כך הרבה זמן. התרגלתי כבר לשגרה בלי אזעקות. זה מאוד מעצבן כי נמאס לי כבר מהירי הבלתי פוסק הזה". 

שריד רקטה באזור המרכז
שריד רקטה באזור המרכז

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אופיר בהלול מחולון סיפר: "הייתי בסלון מול הטלוויזיה ועקבתי אחרי ההתפתחויות. ראיתי שיש שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ובדיוק שאלתי את עצמי האם הירי עלול להגיע לכאן. אחרי לא הרבה זמן שמעתי בום חזק אבל לא הייתה אזעקה. כמה שניות אחר כך נשמעה אזעקה ורצנו למרחב המוגן. תמיד מפחיד שיש אזעקות. אני חושב שעכשיו הכי נכון שצה"ל יפעל בעוצמה גדולה יותר עקב ההתפתחויות". 

שיגור רקטה מרצועת עזה הערב (ג')
שיגור רקטה מרצועת עזה הערב (ג') © אבי רוקח

הירי מרצועת עזה החל בשעות הצהריים לאחר שהופרה הפסקת האש, כשמטח רקטות נורה לאזור באר שבע ונתיבות, לאחר שלא נשמעה אזעקה באזור, והרקטות התפצצו בשטח פתוח. אביאור כהן בן 18 מבאר שבע סיפר לפרוגי: "בדיוק ישבתי לאכול ולא שמעתי את האזעקה, אבל שמעתי שלושה בומים. דודה שלי מהצפון ישר התקשרה ואמרה שהיא שמעה שהיה ירי והיא שאלה אותי אם שמעתי. לא היה לי כבר מה לעשות, לא נכנסתי לממ"ד. אחרי הירי הזה אין לי בכלל בטחון, עובדה שיש עדיין ירי וזה לא נגמר. אין לנו מספיק הרתעה. המבצע לדעתי לא עזר ואולי אפילו הפך את המצב לגרוע יותר. הייתי מצפה שצה"ל יגיב עכשיו באש ולא ישתוק להם". 

מוקדם יותר היום נפתחו מקלטים ביישובים שנמצאים עד 80 ק"מ מרצועת עזה, כולל יישובים בגוש דן ובשרון. תושבים במועצות אשכול ושדות נגב הונחו להישאר במרחבים המוגנים עד להודעה חדשה. 

תגובות