תלמידי תיכון "הכפר הירוק" למען המורה האהוב. צילום: אביהו שפירא

תלמידי תיכון "הכפר הירוק" למען המורה האהוב

כשתלמידי תיכון ה"כפר הירוק" שמעו שהמורה האהוב שלהם חולה בסרטן, הם לא חשבו פעמיים: מיד הם הפיקו סרטון שמספר על רועי ואף מכרו מאפים בבית הספר כדי לגייס תרומות לתרופה עבורו. אחת התלמידות אמרה: "רועי הוא מדריך. הוא ליווה אותי בקשיים גם מחוץ לבית הספר"

כשתלמידי תיכון "הכפר הירוק" שברמת השרון שמעו שלמורה האהוב שלהם רועי יש סרטן, הם החליטו לעשות הכל כדי לעזור לו.  הם הפיקו סרטון מיוחד בו הם מספרים על הקשר המיוחד שלהם עם רועי, והתחילו להפיץ אותו ברשתות החברתיות. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"הוא לא באמת היה מגיע לכאן רק בשביל הלימודים", מספרת תלמידה אחת. "הוא היה מגיע לכאן בשביל לדעת שהכל בסדר עם כל התלמידים שלו". "כל מה שהוא רוצה לעשות זה שיהיה לנו טוב", אומר תלמיד אחר, "ושנתפתח, ונתקדם, שלא יהיה לנו רע, ושאם יש קשיים שאנחנו נדע להתמודד איתם". 

שוחחנו עם נעמה גלעדי מזור, שסיימה את לימודיה בתיכון בשנה שעברה, וכעת לומדת במכללת אורט פסגות בצפון. "בתחילת השנה רועי לא הגיע ללמד אותנו במכללה, אז אנשים שאלו מה קורה ואחד המורים דיבר איתנו ואמר לנו שיש איזהשהי בעיה ומשהו קורה עם רועי ושהוא חולה במשהו. זה היה מאוד מעורפל וגם הם בעצמם לא קיבלו שום מידע. 

"בשבוע שעבר קיבלנו את האימייל מאשתו של רועי עם בקשה לתרומות", היא מספרת, "ובעיקרון התלמידים גם אלו שסיימו ללמוד ארגנו ביחד את הסרטון הזה בתמיכת המורים של המגמה. הייתה התגייסות של כולם, העלנו רעיונות איך לעשות את הסרטון וצילמנו, אפילו קיבלנו מהמכללה אישור להשתחרר מהלימודים בשביל להצטלם ולערוך".

מי זה רועי בשבילך?

"רועי בשבילי הוא מדריך, הוא מורה דרך, הוא ליווה אותי בקשיים גם מחוץ למסגרת בית ספר הוא תמיד עם אוזן קשבת ותמיד בא לעזור ותמיד יש לו עצה או פתרון וגם אם לפעמים אתה לא מסכים עם מה שהוא אומר ואתה כועס, הוא עדיין יקבל אותך בחיבוק חם. יש בו הרבה לתת לתלמידים שלו ולסביבה שלו".

צפו בסרטון:

 

 מלבד הסרטון, התלמידים שעדיין לומדים בבית הספר החלו לעשות מכירות כדי לאסוף כסף לטיפול. אחד מהתלמיטדים שהשתתפו במכירות האלו הוא ירין ולדמן מכיתה י"א: "באופן כללי עד עכשיו עשינו מכירות בבית ספר של עוגות, מאפים עוגיות כל מיני דברים שתלמידים מכינים. גייסנו מהמכירות אחת עשרה אלף שקלים. עברנו בכל הכיתות וביקשנו שייכנסו לאתר ויתרמו, דיברנו עם מורים וגם הם ארגנו משהו בתוך עצמם. בנוסף, אנחנו מתחילים עוד מעט במבצע התרמה שבו התלמידים יעברו מדלת לדלת כדי לגייס תרומות". 

© אורן גל
© אורן גל

הוא מספר כי הרבה תלמידים בבית הספר התגייסו למען המטרה החשובה: "הייתה התגייסות ממש גדולה והופתענו לטובה מזה, כי חשבנו בהצחלה שרק החבר'ה במגמה והתלחמידים שמכירים אותו יעזור לנו, אבל מכל כיתה בבית ספר היה מישהו שהביא לנו משהו למכור ותרמו כסף, והרבה באמת נתרמו לעניין".

© אורן גל

"רועי הוא זה שהביא אותי לתוך עולם הקולנוע" הוא מספר עליו. "באתי למגמה כדי לראות מזה, גם משום שאח שלי הגדול גם היה במגמת קולנוע, ואז הלכתי לראיון קבלה וממש התלהבתי מהמגמה. במהלך השנה הייתה לי איתו חוויה מטורפת. כל שיעור שלו הרגשתי שאני לומד משהו חדש, ולמדתי דברים על עצמי ועל החברה, ולא רק דברים שקשורים לקונוע. דרך הקולנוע הוא העביר לנו המון דברים אחרים. אני מקווה שיתרמו עוד הרבה ויוכלו לעזור לנו".

כדי לתרום ניתן לפנות לקו לחיים באינטרנט, בטלפון 039250505 או בהעברה בנקאית לחשבון בנק הפועלים סניף 532 מספר 490177 עבור רועי ווסטלר.

 

 
תגובות