המאבק עולה מדרגה: מועצת התלמידים מאיימת בשביתה. צילום: אביהו שפירא

המאבק עולה מדרגה: מועצת התלמידים מאיימת בשביתה

מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה היום על שביתה בבתי הספר בעוד כשלושה שבועות, אם לא יוחזרו הטיולים השנתיים. זאת בעקבות הודעה של ארגון המורים על ביטול הטיולים השנתיים, כצעד מחאתי אל מול משרד החינוך

מאיימים בשביתה: "אנו מודיעים כי אם לא יימצא פתרון הולם לבעיית העיצומים עד יום ד', ה-14.1.2015, נצא בשביתת תלמידים ביום זה ולא נגיע ללימודים". מועצת התלמידים והנוער הארצית מודיעה על שביתה בעוד כשלושה שבועות, אם הטיולים השנתיים לא יוחזרו, ובכך מציבה אולטימטום לארגון המורים.

הם אף שלחו מכתב לראש הממשלה, במטרה לפתור את הסכסוך. "מועצת התלמידים והנוער הארצית שלחה ביום ג, 23.12.2014 מכתב לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, המבקש את התערבותו הדחופה בעניין עיצומי המורים. זאת לאחר שניסיונותינו למציאת פתרון מול ארגון המורים הארצי ומשרד החינוך כשלו".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כזכור, יו"ר ארגון המורים רן ארז, פרסם חוזר ובו מורה הארגון לכל המורים בארץ לא להוציא טיולים לאחר חנוכה, ביניהם טיולים שנתיים ואף לא להתעסק בכל טופס הקשור לנושא. עם זאת, ימי שדה של של"ח, תיאטרות, מוזיאונים, הכנות לפולין ויציאות לפולין יתקיימו כרגיל. 

© שנהב דעבול

העיצומים מגיעים בעקבות העמדתם לדין של חברי הנהלת בית ספר בארץ, בעקבות טביעתו למוות של תלמיד במהלך טיול שנתי בשנת 2009. כיום, המורים דורשים ממשרד החינוך להסדיר נושא האחריות הפלילית של המורים מול משרד החינוך.

המועצה הפיצה עצומה בנושא, הנושאת את הכותרת "די לעיצומים על גב התלמידים!", וצברה כבר מאות חתימות בזמן קצר מאוד. "העיצומים האלו פוגעים רק בנו, התלמידים" הם כותבים בעצומה. "מצב זה, בו ארגון המורים משתמש בנו על מנת להשיג את מבוקשו הינו מצב לא הגיוני החוזר על עצמו (בדיוק לפני שנה נתקלנו בסיטואציה דומה). אנחנו, נציגי הנוער, מרגישים מתוסכלים, חסר פה 'מבוגר אחראי' שיידע להציע פתרון ולפתור את הבעיה."

העצומה הזו מגיעה אחרי עצומה אחרת שנפתחה בנושא, על ידי אפיק בן שימול, תלמיד כיתה י"ב. בעצומה הוא מספר גם על הציפייה לטיול השנתי האחרון, ועל הבעייתיות שבצעד שכזה: "חלק מאיתנו (ואני בינהם) נמצאים בישורת האחרונה שלנו במערכת החינוך לקראת גיוס לצהל, כיתה י"ב. השנה היא השנה האחרונה שלנו בבית הספר ואם העיצומים של ארגון המורים לא ייענו לפני הרכבת הממשלה הבאה, נגיע למאי וזה כבר תקופת בגרויות, ולא הגיוני שיוציאו אותנו לטיול בתקופת בגרויות. לכן, הפגיעה בנו היא כפולה ומכופלת. הטיול הזה הוא האחרון שלנו והוא חשוב לנו מאוד. אל תתנו לנו לסיים את הלימודים בלי טיול שנתי".

© שנהב דעבול

בנס ציונה כבר הודיעו תלמידים כי הם ישביתו את הלימודים, אם הטיולים השנתיים לא יחזרו. שובל, אחת ממארגנות המחאה, מספרת לפרוגי על המחאה: "כל התלמידים בחטיבות ובתיכונים בנס ציונה מתכוונים לשבות נגד ביטול הטיולים השנתיים. הכותרת של השביתה היא אם לא לוקחים אותנו אל הסביבה אנחנו נצא אליה! מה שאומר שביום השביתה כל התלמידים השובתים יצאו את גבעות הכורכר שיש לנו בעיר וננקה אותם כולם ביחד. המטרה של השביתה היא לא לשבת בבית ולישון עד מאוחר אלא באמת לעשות משהו". היא מספרת, כרגע אין עוד תאריך מדויק להפגנה זו, אך הם מבטיחים כי הדבר יקרה בקרוב מאוד. 

המועצה מציינת כי הם מעדיפים למצוא פתרון, ולא להשבית את בתי הספר. "המטרה שלנו הינה למצוא פתרון כמה שיותר מהר, כדי לצמצם את הפגיעה בנו, התלמידים. שביתה היא אמצעי אחרון שאנחנו לא רוצים להשתמש בו. המועצה תעשה הכל על מנת לגשר על הפערים בין משרד החינוך לארגון המורים הארצי על מנת להשיג פתרון לסוגיה שעל הפרק".

 

תגובות