עולים שלב: הפגנת תלמידים מול בית ראש הממשלה. צילום: שנהב דעבול

עולים שלב: הפגנת תלמידים מול בית ראש הממשלה

המחאה להחזרת הטיולים השנתיים עולה שלב. ההפגנה תצא מכיכר ספרא בירושלים ותגיע עד אל מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק בתפקיד שר האוצר כרגע. עוד מתגלה, כי בעקבות העיצומים, לא ניתנות הקלות לתלמידים זכאים

המחאה עולה שלב: היום (ב'), בשעה 17:00, תצא מכיכר ספרא בירושלים צעדת מחאה, אל כיוון בית ראש הממשלה בינימין נתניהו, המתפקד גם כשר החינוך. הצעדה יוצאת על רקע ביטול הטיולים השנתיים, כפי שנחשף בפרוגי לפני כשבועיים. זאת, בנוסף לשביתה שתתקיים בעוד עשרה ימים, ב-14 לינואר, ביוזמת מועצת התלמידים והנוער הארצית, במידה ולא יהיו התפתחויות בנושא.

טיולים שנתיים - האם הם יחזרו?
טיולים שנתיים - האם הם יחזרו? © שנהב דעבול

"לא ייתכן שאנחנו אלה שנענש וניפול כקורבן בעקבות המצב ולא נצא לטיולים שנתיים" נכתב בעמוד הפייסבוק של ההפגנה. "טיול שנתי הוא אירוע של פעם בשנה שנותן לנו המון המון כיף אבל גם הרבה מעבר: מגבש את הכיתה, את השכבה, נותן הזדמנות לקחת חלק בתכנון התוכן, נותן אחריות, נותן הזדמנות ליצור קשרים חדשים, קשרים עם הצוות החינוכי ועוד".

ההפגנה מתקיימת ביוזמתם של בני נוער ירושלמים, ובתמיכת מועצת התלמידים והנוער הארצית. אל הצעדה מתוכננים להגיע בני נוער מכל רחבי הארץ. הסעות אשר מתוכננות לצאת מרחבי הארץ, נתרמו על ידי חברות הסעות אשר נפגעות מהעיצומים גם הן.

הקונספט של ההפגנה הוא לדמות מעין טיול שנתי. התלמידים יגיעו עם ציוד טיולים, כגוון תיקים גדולים, שקי שינה, אוהלים וכמובן 3 ליטרים של מים (מארגני ההפגנה מציינים כי המשתתפים חייבים להביא מים). בסוף הצעדה, תתקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה, כאמור.

המחאה בהרצליה
המחאה בהרצליה © איתמר אביב

מחאות שקטות מתקיימות גם במקומות נוספים בארץ. בתיכון רבין שבקריית ים תתקיים בשעות הבוקר מחאה שקטה בנושא. גם באשקלון תתקיים מחאה עירונית בנושא, מול בית ראש העיר איתמר שמעוני. בתיכון הנדסאים בהרצליה, החלו ההפגנות לפני למעלה משבוע

"אנחנו מוחים נגד החלטה להשבית את הטיולים השנתים", מספר איתמר אביב, ממובילי המחאה בהרצליה. "אנחנו לא נגד המורים, אנחנו נגד הדריכה עלינו ואנחנו בעד להגיע להסדר כמה שיותר מהר. אנחנו מאמינים שהטיולים עם המשך ישיר ללימודים הרציפים ואנחנו נגד ההחלט לבטל אותם. אנחנו מוחים כדי לזרז את התהליכים בין משרד החינוך לארגון המורים ואנחנו רוצים לצאת לטיול אליו חיכינו כל כך הרבה זמן ואין מועד חלופי".

עוד פן חמור בעיצומים, שלא זוכה לתשומת לב כמעט, הוא ביטול האבחונים. משרד החינוך החליט על רפורמה, שבמסגרתה יחליטו מי זכאי להקלות לימודיות. ארגון המורים טוען, כי המורים לא מוסמכים לאבחן תלמידים, ולכן הוא הורה למורים שלא לקיים אבחונים לאותם תלמידים, הלומדים בכיתה י'. כך נוצר מצב, שהתלמידים הזקוקים להקלות, לא תמיד מקבלים אותם.

מארגון המורים לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.

 

תגובות