סיפור שלא נגמר: בעוד 10 ימים אין טיולים . לידור אוסמו

סיפור שלא נגמר: בעוד 10 ימים אין טיולים

הטיולים השנתיים שוב בסכנה: ארגון המורים מפיץ היום איגרת שבה טוען כי בשל חוסר ההתקדמות בנושאים שסוכמו עם משרד החינוך יפסיקו המורים ללוות את הטיולים השנתיים בעוד עשרה ימים

אחרי שהטיולים השנתיים חזרו למסלולם, וחשבנו שכל הסיפור כבר מאחורינו, מפרסם היום רן ארז, יו"ר ארגון המורים, איגרת ובה כותב כי החל מהאחד במרץ (בעוד 10 ימים), יפסיקו שוב המורים ללוות את הטיולים השנתיים. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

באיגרת טוען רן ארז, כי סיכם עם משרד החינוך שבתוך חודש ימים יתקיים איתם דיון בנושא כדי להגיע להפשטת נהלי הבטיחות, צמצום ספר הנהלים והפשטת שפתו. כמו כן, לנהל איתם תוך חודש ימים מו"מ בדבר מינוי קציני בטיחות בביה"ס, האחראים על בטיחותם של התלמידים והמורים בכל מצב הדורש אמצעי בטיחות. אומנם לטענת ארגון המורים, הדבר עוד לא קרה, ועל כן הם ישביתו שוב את הטיולים: "לאור חוסר המעש של משרד החינוך, החל מ-1.3.15 יופסקו שוב היציאות של המורים כמלווי תלמידים בטיולים. פרק הזמן עד למועד החלת הוראה זו נועד לאפשר למורים ולמנהלים להתארגן בכל הקשור בתכנון הטיולים".

תלמידים מפגינים בחודש שעבר
תלמידים מפגינים בשביתה חודש שעבר © מועצת התלמידים והנוער המחוזית מחוז צפון
התלמידים שובתים: " למה לא לבטל גם את ההפסקות?" צילום: אוהד בכור
 

כזכור, רק לפני חודש השביתו כחצי מליון תלמידים בכל רחבי הארץ את הלימודים בעקבות ביטול הטיולים השנתיים אז. חלקם אף יצאו לטיולים אלטרנטיבים במקום. כידוע, המורים החליטו לבטל את הטיולים בעקבות העמדתם לדין של צוות בית ספר, שבו נהרג תלמיד במהלך טיול שנתי, החליט ארגון המורים לבטל את הטיולים השנתיים לאחר חנוכה

מחאת תלמידים בהרצליה בפעם הקודמת שבוטלו הטיולים איתמר אביב
 
© נועה בר יוסף
© מועצת התלמידים והנוער המחוזית מחוז צפון
מועצת התלמידים והנוער הארצית מסרה: "מועצת התלמידים והנוער הארצית מודיעה שלא תתן שהתלמידים יפגעו ותקדם את הליך השגת הפתרון בנוהל דחוף. לא יתכן ששני מוסדות כה גדולים כמו משרד החינוך וארגון המורים לא יצליחו להגיע להסדר בפרק זמן כה ארוך. יש לדאוג לקיום התנאים ומעבר לזה למנוע פגיעה בגורם כל שיהיה, ובתלמידים בפרט. בני הנוער והתלמידים בישראל, אנחנו כאן בשבילכם". 

 

 
תגובות