מחאה על מכנסיים קצרים: "למה לא לתת לנו להרגיש בנוח?".

מחאה על מכנסיים קצרים: "למה לא לתת לנו להרגיש בנוח?"

המעלות מטפסות, וכך גם התלונות על בתי הספר שלא נותנים לתלמידות להגיע במכנסיים קצרים. תלמידה מכיתה י' בגדרה רשמה בפייסבוק שלה: " למה לא לתת לנו להביע את עצמנו, לתת לנו להרגיש בנוח בבית ספר?"

תלמידה משכבה י' באחד התיכונים בגדרה (שביקשה להישאר בעילום שם) פרסמה בסוף השבוע האחרון פוסט זועם בפייסבוק על מה שהיא מכנה בעיה שצוברת תאוצה בבית הספר: "בבית סיפרנו יש בעיה שהתחילה לתפוס תאוצה בשנתיים האחרונות, בתקנון בית הספר שלנו כתוב במפורש: "אין הגעה לבית ספר במכנסיים קצרים", ואנחנו (הבנות) אכן לא מגיעות לבית ספר עם מכנסיים קצרים".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"אולם גם כאשר אנחנו מגיעות עם חצאית שלפעמים עולה רק על גובה של 4 אצבעות מעל הברך", היא מספרת, "ישר מעירים לנו - לוקחים אותנו לשיחת "משמעת", ולי אפילו יצא שכתבו על זה הערה בתיק האישי. מצד שני יש את חבורת הבנים, שכמו שאתם רואים בתמונות באים עם מכנסים קצרים. בית הספר טוען שהאיסור הוא כדי לכבד אותנו, אז אתם אומרים שאם אני הולכת עם מכנס קצר, אני מורידה מהכבוד העצמי שלי?". 

התמונה שפירסמה הנערה © צילום מסך פייסבוק
ומה חושבים על זה הבנים?
דעה: הגבלת הלבוש לבנות בבית הספר הוא הדרת נשים
עומרי גורן
מה הקשר בין הדרת ואפליית נשים, לבין הגבלה על תלבושות "חושפניות" לכאורה? האם יש בעיה כשבנות באות לבית הספר עם מכנסיים קצרים? כתבנו, עומרי גורן חושב שהמערכת מציגה מסר כפול, וגורמת לנזק הרבה יותר גדול ממה שהיא חושבת

"האם זה הגיוני לתת לנו (לבנות ולבנים), ללכת בימים חמים כמו אפריל - יוני כאילו אנחנו עכשיו נמצאים בפברואר? כי לי זה נראה מאוד לא הגיוני, וגם אם כן, מה מפריע בחצאית? מכנס קצר באורך נורמטיבי? למה לא לתת לנו להביע את עצמנו, לתת לנו להרגיש בנוח בבית ספר? בית הספר אמור להיות הבית השני שלנו ובנתיים הוא רק מרגיש לי יותר באזור של בית כלא". 

מחאה מתמשכת 

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שתלמידות מוחות בגלל האיסור הזה. בעבר שקד (שם בדוי) נשלחה הביתה על ידי מנהל בית הספר בטענה שהמכנס חושפני מידי: "הגעתי לבית הספר עם ג'ינס משופשף ללא קרעים חושפניים וכשהמנהל פגש בי הוא דרש בתוקפניות שאלך מבית הספר", סיפרה לנו אז. 

שקד והמכנס
שקד והמכנס © נועה ריינה

גם את לירי העיפו מהכיתה בגלל חצאית שלבשה, ופרסמה על כך פוסט בפייסבוק: "אותי לא הכניסו לכיתה בגלל שהחצאית שלי קצרה מידי. אבל לו? לא, לו לא יעירו. כי הוא בן, והחוק חל רק על בנות. אז איפה האחדות שדיברתם עלייה?".

"כשבאתי לבית הספר אחת המורות העירה לי שהחצאית שלי קצרה מידי, אז מתחתי את החצאית כדי שהיא תגיע עד הברך, ואז היא נתנה לי להיכנס" אמרה לירי בשיחה עם פרוגי. "בהפסקה דיברתי עם ילד אחר וראיתי שהמכנסים שלו קצרים יותר משלי, ולו אף אחד לא העיר. זאת תופעה שראיתי כבר כמה פעמים השבוע".

תגובות