נבחני 5 יח״ל מתמטיקה יזכו ל-30 נקודות בונוס באקדמיה. שנהב דעבול

נבחני 5 יח״ל מתמטיקה יזכו ל-30 נקודות בונוס באקדמיה

יוזמה חדשה: תלמידים הנבחנים ב-5 יחידות לימוד מתמטיקה יוכלו לקבל בונוס של כ-30 נקודות לפחות ובאופן אוטומטי הניתן בקבלה לאוניברסיטאות. זאת על מנת לגרום ליותר תלמידים להיבחן בחמש יחידות. הבונוס אצל לומדי 4 יח״ל לא ישתנה

חיזוק מפתיע: ועד ראשי האוניברסיטאת הודיע כי בכוונתו לתמוך ביוזמתו החדשה של שר החינוך נפתלי בנט, שתכליתה היא העלאת הבונוס שניתן בקבלה למוסדות האקדמיים בגין לימודי 5 יח״ל במתמטיקה, מה שייזכה את אותם הנבחנים בבונוס מוגדל של 30 נקודות לפחות ובאופן אוטומטי, כאשר מצב הנבחנים ב4 יחידות לימוד ישאר זהה, והתלמידים ייזוכו ב-12.5 נקודות בלבד.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

© מוטי קמחי

מספר הניגשים לבגרות ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה נמצא בירידה הדרגתית של כ-30% החל משנת 2006, כאשר 13,000 נהפכו ל-8500 תלמידים בתקופת זמן של כ-10 שנים. מרכז טאוב פרסם מחקר שהצביע על קשר ישיר בהשתלבותם של בוגרי 5 יח״ל בשוק התעסוקה, וכן גם בגובה ההכנסה, במקביל לחוסר אנשי המקצוע בתחומים רחבי היקף, בעיקר במקצוע ההנדסה.

״המצב כיום הוא שתלמידים חוששים ממתמטיקה, ומעדיפים ללמוד בהיקף של 3 או 4 יחידות כי זה "משתלם" יותר״, דבריו של השר בנט. ״המצב חייב להשתנות. זהו הצעד הראשון שעשינו יחד עם ועד ראשי האוניברסיטאות ובשיתוף פעולה מלא, לשינוי התמריצים. בימים אלה אנו בונים תכנית לאומית בנושא המתמטיקה. חשוב לנו שתלמידים ותלמידות יבינו שמתמטיקה היא בסיס לקדמה, לטכנולוגיה, לחשיבה ולהצלחה אישית ולאומית".

© עידן גולדווסר

 

תגובות