החורף חוזר: נזקי הסופה והפסקות החשמל ברחבי הארץ. עידו ארז

החורף חוזר: נזקי הסופה והפסקות החשמל ברחבי הארץ

האווירה הסוערת שפקדה את הארץ במהלך הימים האחרונים הצליחה לגרום לנזקים לא מעטים, שכוללים הפסקות חשמל, הצפות ונזק רב לרכוש. שוחחנו עם צעירים שחוו את הסופה בניסיון לברר איך החיים מצליחים להמשיך ולהתנהל כרגיל למרות השלכות מזג האוויר

קשה היה שלא לשים לב לתנאי מזג האוויר החורפיים שפקדו את המדינה במהלך הימים האחרונים, באופן קצת מפתיע. גשמים חזקים ירדו בכל רחבי הארץ ושטפונות השביתו יישובים רבים בכל רחבי הארץ, כמו גם הפסקות חשמל תכופות ונזקים לרכוש. בתוך אווירת הסערה נמצאים לא מעט בני נוער שחוו את ההשלכות על בשרם, ושהליך היום יום שלהם נקטע באופן מובהק.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אחת מאותם הצעירים היא נוי, נערה שמתגוררת ברעננה ומספרת לנו על הפסקת החשמל בביתה במהלך הימים האחרונים: "זאת תחושה זוועתית, כמו בימי הביניים. אין חשמל, האוכל ברובו התקלקל", היא מספרת. "לא ידענו אפילו מה השעה, פשוט היינו בתוך בית מלא נרות ופנסים".

© אורן טוב

"כדי להתמודד עם המחסור בחשמל, פשוט יצאתי מהבית ברוב שעות היום. הייתי בבית הספר, כדי לא להרגיש את האווירה הקשה שיש בבית" נוי מבהירה. "לעומת זאת, אמא שלי ואחותי היו בבית ללא כל חשמל, והן חוו קושי בעצמן. אחותי בת 11, והיא התקשתה לעכל את המצב אף יותר". 

כשנוי ומשפחתה ניסו ליצור קשר עם הרשויות הם נתקלו בחוסר מענה: "כשהתקשרנו לעיריית רעננה, נתקלנו בתגובה מעליבה, ואמרו לנו שאנחנו ממציאים את הסיפור. כשניסינו את חברת החשמל הושמעה לנו הודעה מוקלטת על כך שיש עומס פניות חריג והשיחה פשוט נותקה לנו בפרצוף".הסיפור נגמר טוב בסופו של דבר: "לבית שלי החשמל חזר, אך יש לי חברות מהאזור שעדיין נמצאות ללא חשמל בביתן, זה לא ייאמן".

© אורן טוב
בנוסף, ישנו מספר לא קטן של צעירים שהרגישו את הסופה באה לידי ביטוי באופן משמעותי כאשר נגרמו נזקים ברכוש לבית הספר שלהם, ובתוך כך שגרת הלימודים שלהם נפגעה. אורן, צעירה מנתניה, היא אחת מהם, וכך היא מספרת: "במהלך הסופה ביום ראשון הגג בבניין של החטיבה העליונה פשוט התפרק. החלק נפל על תלמידה, וזה היה מסוכן מאוד".
 
"כל שאר הבניין היה מוצף במים. אחרי שהחלק התפרק, כל השיעורים שתוכננו לאותו יום בבניין עברו לכיתות משניות בצורה מבולגנת. מה שללא ספק גרם לכולנו לצאת מהשגרה ולחוות בלבול רב לגבי איפה לומדים כל שיעור, היא מדגישה. "אנחנו מאוד מודאגים בנוגע להמשך תנאי מזג האוויר, שללא ספק מצליחים להכניס אותי ואת שאר תלמידי בית הספר לאי ודאות ולחשש".
 
תגובות