מעלים את המודעות בכבישים: שבוע הבטיחות בדרכים. צילום מסך Tumblr

מעלים את המודעות בכבישים: שבוע הבטיחות בדרכים

השבוע עתיד להתקיים שבוע מודעות מיוחד לתאונות הדרכים כחלק מפרויקט רחב שאירגנה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אז במטרה להבין מה עומד מאחורי האירועים, בדקנו את המגמה וניסינו להבין עד כמה הצעירים והנוער אחראים לתופעה

במשך הימים הקרובים הרשות הלאומית לבטיחת בדרכים מקיימת את שבוע הבטיחות בדרכים. החל מהיום (ג׳) ועד ל-5.11 יתקיימו שלל פעילויות במסגרת האירוע, שיעסוק השנה בנושא פגיעת הולכי רגל. בתוך כך, שיא הפרויקט החל הבוקר, כשמבצע ״מ-07:45 בבוקר – הולכים על בטוח״ בא לידי ביטוי. אלפי אנשים, ביניהם ראשי מגזרים וידוענים החליטו לחצות את מעברי החצייה ברחבי הארץ בבטחה, במטרה להסב את תשומת הלב של כלל האוכלוסייה לנושא הבטיחות.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

זהו אינו סוד שתופעת חוסר הבטיחות בכבישים משפיעה רבות על סדר היום הציבורי בארץ. בכל יום נפצעים עשרות אנשים בתאונות דרכים מצפון ועד דרום. בסקר שנערך לאחרונה, נמצא כי צעירים מעורבים בכ-21 אחוזים מההיתקלויות הקטלניות, למרות שמספר התאונות כשהם מאחורי הגה המכונית הוא 15 אחוזים בלבד. יתר על כן, בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר רוכבי האופניים החשמליים שנפצעו במידות שונות. 

© אורן קאן
מתקדמים אל עבר הצעד הבא?
המשטרה ממליצה: אופניים חשמליים ברישיון בלבד
עומרי גורן
לאחר תאונות רבות אשר גרמו לפציעתם של הולכי רגל, המשטרה מנסה לשים קץ לתופעה. על פי ההמלצה של מפקד אגף התנועה, יערכו מבחני רישוי לרוכבי האופניים, רישיון גם לאופניים עצמם והגבלה על גיל הרוכבים - גיל 16

כאמור, העלייה המשמעותית של מספר בני הנוער הנפגעים בתאונות בא לידי ביטוי גם בכל הקשור לרכיבה על אופניים חשמליים. היתרון שלהן ככלי רכב הוא שהוא נתפס כמהיר ביחס לאופניים רגילים, והנוהג בו לא מחויב לשאת רישיון בכדי לרכוב עליו, מה שהופך אותן לפופולאריות במיוחד בקרב בני נוער, שמבחינה חוקית יכולים לרכוב עליהם החל מגיל 14.

אך היתרון שנושאת עמה הפופולאריות יכולה בקלות להפוך לחיסרון. בני הנוער שבקלות דעת יכולים לעבור את מכסת המהירות או לשוחח בטלפון הסלולרי במהלך הרכיבה, נמצאים בסכנה משמעותית, שיכולה לגרום לתאונות, שבמקרים קיצוניים יכולים להתדרדר לגרימת נכות לצמיתות או למוות.

צמידי הפרויקט
צמידי הפרויקט © עמוד הפייסבוק של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

דר, הוא נער מפרדס חנה. הוא מספר כי אופניו החשמליים משמשים אותו בעיקר בשביל להגיע במהירות לבית הספר, או לנסוע בכדי להיפגש עם חברים. ״אף על פי שאני מדבר בפלאפון לעיתים תכופות במהלך הנסיעות, אני מודע לכך שהשיחות מפריעות לי להתרכז בדרך״ מה שגרם לו להתרסק עם כלי הרכב לא פעם. דר לא משנה את הרגלי הנסיעה שלו, אך בגלל חוסר המודעות של האוכלוסייה - קשה להאשים אותו.

נהג צעיר סיפר לנו שהוא קשוב וזהיר בכביש מאז שהתחיל לנהוג, וכן גם ההתנהגות שלו בתור הולך רגל השתנתה: ״אני כבר לא מתעצבן כשנהג לא עוצר לי, כי אני מבין אותו״ הוא מספר. ״עד שלא התחלתי לנהוג, לא הבנתי שלרמזורים ישנה משמעות, ואף סברתי שכשאין מכוניות מותר באופן חוקי לחצות את הכביש, גם כשהרמזור מורה לעצור״.

במטרה להעצים את החוויה שבשבוע הבטיחות בדרכים, העמותה חילקה מאות אלפי צמידים ועלוני הסברה ברחבי הארץ לצעירים ומבוגרים כאחד. ידוענים רבים הסבו את תשומת הלב לכבוד האירוע, כשגיא זו-ארץ עתיד להנחות את האירוע הרשמי שיתקיים בכנסת במהלך השבוע, הכל במטרה לצמצם טעויות ולמנוע במידת האפשר את הקטל המשמעותי בכבישים. 

© Tumblr

 

תגובות