איך הגיעה כרזה של נער ממגדל העמק להלסינקי?. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

איך הגיעה כרזה של נער ממגדל העמק להלסינקי?

בר מלכה, תלמיד תיכון ממגדל העמק זכה להכרה בכנס בינלאומי של ארגון המדינות המפותחות בפינלנד. איך זה קרה? ואיך זה קשור לזכויות הילד?

השנה מציינים עשרים וחמש שנים להיווסדה של אמנת זכויות הילד שנוסדה על ידי הוועדה לזכויות אדם של האומות המאוחדות בשנת 1989. אמנה בינלאומית זו הביאה לשינוי משמעותי ביותר בחייהם של ילדים ברחבי העולם, וקבעה סטנדרט ראוי לזכויות בסיסיות שמגיעות לילדים ברחבי העולם.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

לציון מאורע זה, הוחלט לקיים תחרות כרזות עולמית בנושא זכויות הילד. התחרות הגיעה, איך לא, גם לארצנו הקטנה, ונערים ונערות מרחבי הארץ עיצבו כרזות מקוריות שעסקו בזכות אחת אליה התחברו מתוך ארבעים ושתיים הזכויות באמנה. כל תלמיד בחר זכות אחת אליה התחבר מתוך אותן זכויות ויצר כרזה אשר מבטאת את הזכות המתוארת ומשקפת את קולו ומחשבתו כילד בחברה האזרחית.

בר והכרזה שעיצב
בר והכרזה שעיצב © דוברות עיריית מגדל העמק 

ממתוך מגוון הכרזות שעוצבו, עלו לשלב הסופי שלוש כרזות של התלמידים, בר מלכה, סיון מילר וסהר משה. מתוכם נבחרה בתחרות הארצית הכרזה המיוחדת והמקורית של בר מלכה, כאמור, תלמיד מגמת האמנות באורט "רוגוזין" שבמגדל העמק. הכרזה נבחרה לייצג את ישראל בכנס ה- OECD (ארגון המדינות המפותחות) בהלסינקי, פינלנד. 

© דוברות עיריית מגדל העמק

שוחחנו עם מעצב הכרזה בר מלכה שסיפר לנו על התהליך של עיצוב הכרזה: "אני משתתף במגמת אומנות ועיצוב בבית הספר שלי, ושמענו על התחרות, ישר לקחתי את היוזמה והתחלתי לעבוד על זה יחד עם המורה שלי. בכלל לא ציפיתי שזה יגיע לרמות כאלו של הכרה". הוא מגלה גם את הרעיון מאחורי הכרזה:" רציתי ליצור משהו חמוד וצבעוני, כמו ציור של ילד. עיצבתי את זה כך שהילדים יהיו מגוונים ושונים כמו הקשת שמעליהם, ויש לזה משמעות חזקה ויפה".


על התגובות שקיבל מהסביבה הוא מספר: ״לשמחתי קיבלתי רק תגובות חיוביות. המורים, המשפחה ואפילו תלמידים מבית הספר שאני לא מכיר, כולם פרגנו מאוד. התרגשתי גם שהכרזה נתלתה ברחבי בית הספר".

 

תגובות