חוק חדש בכנסת: תוכנית חיסכון לכל ילד עד גיל 18. Tumblr

חוק חדש בכנסת: תוכנית חיסכון לכל ילד עד גיל 18

בשבוע שעבר נחקק חוק חדש בכנסת - חיסכון לכל ילד, המדינה תפתח תוכנית חיסכון ותפקיד 50 שקלים בכל חודש בקופה אישית לכל ילד עד גיל 18. אז איך זה יתבצע ומי יזכה לקבל את הסכום המלא?

ועדת הכספים של הכנסת חוקקה חוק מיוחד, שבעקבותיו היא עתידה לפתוח חיסכון אישי לכל ילד בו יופקדו 50 שקלים מדי חודש עד שיגיע לגיל 18. ההורים יוכלו להפקיד חמישים שקלים נוספים מדי חודש, כך שהחיסכון לכל ילד יעמוד על 100 שקלים בחודש לכל היותר. בסוף הלימודים תקבלו מענק מהמדינה בסך 500 שקלים, ואם תחכו עד גיל 21 בנוסף לחיסכון תקבלו מענק נוסף של עוד 500 שקלים. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

© צילום מסך אינסטגרם 
כסף קטן:
דעה: חיסכון לכל ילד - טוב או רע?
אביחי זאב
שר האוצר משה כחלון הכריז כי ייפתח חיסכון בשווי שמונה עשרה אלף שקלים לכל ילד. אביחי זאב חושב שלמרות שהרפורמה הושפעה רבות מההסכמים הקואליציונים, היא טובה ונכונה: "הכוח עובר מהידיים של ההורים לידיים של הילדים"

המדינה תתחיל לשים כסף בחשבונות החל ממאי 2015, אבל את החסכונות נוכל לפדות רק החל מינואר 2017.  תוכנית חיסכון לכל ילד היא אינה רעיון ישראלי. במדינות מערביות נוספות, לרבות קנדה, סינגפור, בריטניה, דרום קוריאה, ובחלק מארה"ב – קיים חוק דומה, שהמטרה שלו, בראש ובראשונה, היא לתת לכל הילדים הזדמנות שווה ללימודים גבוהים, בלי קשר למצבם הכלכלי. 

אמנם בני הנוער של היום לא יקבלו את הסכום המלא, אבל גם הם יזכו להנות מסך כולל שייתן להם התחלה מבוססת כצעד ראשון בחיים העצמאיים. כל האזרחים שנולדו בישראל לפני חודש מאי 2015 יקבלו סכום נמוך יותר מאשר הסכום המקסימלי. ניתן לקבל את הכסף לפני גיל 18 רק לצורך טיפול רפואי, באישור מרופא מומחה. מגיל 18 תוכלו למשוך את הכסף באישור הורים, ובגיל 21 תוכלו למשוך את הכסף עצמאית. 

© Tumblr 

אם אתם בני 12 תזכו לקבל 4,100 שקלים, בני 14 יזכו לקבל 2,900, ואם אתם בני 16 תקבלו 1,700 שקלים חדשים. במקרה וההורים שלכם יוסיפו 50 בחודש הסכום יוכפל, ואם תחכו לגיל 21 תזכו לקבל עוד 500 לסכום החשבון. הכסף יופקד לחשבון הפרטי שלכם, רק לכם תהיה גישה אליו. 

אז מלתחה חדשה לקראת השירות הצבאי, טיול לאילת עם החברים או חיסכון לקראת לימודים באוניברסיטה. האם הכל יהיה בהישג יד לבני הנוער? כל שנותר הוא לחכות ולראות.

תגובות