שובתים: הלימודים בתיכונים יתחילו היום בשעה עשר. צילום: אדם ליבל

שובתים: הלימודים בתיכונים יתחילו היום בשעה עשר

בעקבות מחלוקת בפתרון בעיות הנמצאות על סדר היום של ארגון המורים, הודיע יושב הראש רן ארז על השבתת השעתיים הראשונות של הלימודים מחר: ״משרד החינוך יוצר בלבול ועומס עבודה על ציבור המורים״

ארגון המורים הודיע על כוונתו להשבית את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ למשך שעתיים. יו״ר הארגון, רן ארז, טוען כי השביתה נובעת מתוך מספר נושאים ובעיות הנמצאות על סדר יום הארגון בבתי הספר, אולם, הם אינם זוכים לכל פתרון מזה כחודשים מצד משרד החינוך, וכן הארגון הכריז לאחרונה על סכסוך עבודה מול המשרד.

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

״זו תקופה ארוכה, קרוב לשנתיים, שאנחנו מקיימים דיונים עם משרד החינוך במטרה לפתור בעיות שקיימות בחינוך העל-יסודי כתוצאה מאי כיבוד הסכמי שכר, תנאי עבודה והרפורמה בבחינות הבגרות״, כך נכתב בהודעה הרשמית שנשלחה לאנשי חינוך וכן פורסמה גם בעמוד הפייסבוק של הארגון. יושב הראש ארז ציין כי למורי השל״ח לא משולמות כל תוספות שכר, וכן גם למורים בתפקידי הדרכה.

© Shutterstock

״כשנתיים אנו מנסים, בדרכי נועם, לפתור בעיות מול משרד החינוך, אך ללא הצלחה. לפני כעשרה ימים פנינו שוב לשר החינוך שביקש כמה ימים לבדוק את הצעותינו לפתרון הבעיות״, דבריו של ארז. ״לצערנו הרב, באותה פגישה מנכ"לית המשרד מיכל כהן, ניסתה להסביר ולהצדיק את המצב ולא להתמודד עם פתרון הבעיות״. עוד צוין במכתב כי קיימת אי בהירות בכל הקשור לרפורמת הבגרויות, שכוללת בין היתר את ההיערכות במסגרת תוכנית 70/30.

זוהי אינה הפעם הראשונה שהארגון מאיים לשבות כתוצאה ממחלוקות בכל הקשור להתנהלותו במקביל למשרד החינוך. יום טרם תחילת שנת הלימודים הנוכחית היו המורים בכל הארץ לשבות, איום שהוסר בסופו של דבר לאחר פגישה שהתנהלה בין רן ארז לשר החינוך נפתלי בנט, ובתוך כך התלמידים במוסדות החינוך העל-יסודיים למדו כרגיל.

© אדם ליבל 
תגובות