הבגרויות באזרחות ובספרות צפופות, התלמידים מוחים. צילום מסך מפייסבוק

הבגרויות באזרחות ובספרות צפופות, התלמידים מוחים

תקופת הבגרויות ידועה בתור תקופה לחוצה ועמוסה לתלמידי התיכון. בין בחינת הבגרות באזרחות לבחינת הבגרות בספרות ישנם יומיים בלבד, עכשיו, מוחים על כך תלמידי תיכון עירוני ד' בתל אביב. כל הפרטים

צפוף לנו: בחינות הבגרות השנה מתקיימות בעיקר בחודש מאי, מה שגורם לצפיפות גדולה ולקיומן של מעל ל-2 בגרויות בשבוע בכמה מקרים. גיל נבו, תלמידת כיתה יב' וחבריה לשכבה בבית הספר עירוני ד' בתל אביב לא נשארו אדישים למצב והחליטו לפרסם על כך פוסט שקורא למשרד החינוך לדחות את בחינת הבגרות באזרחות. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"האם משרד החינוך מוותר על תלמידי י״ב? רוצה להכשיל אותנו בכוונה? אנחנו, הדור הבא, היינו מצפים שמשרד החינוך יעשה מאמצים בכדי להוביל אותנו למקסום יכולותינו, כדי לעודד אותנו להצליח. יש לנו את הכוח, את הידע ואת הרצון בכדי להצליח ולהגיע להישגים, אלא שבתנאים אלה המשימה נראית אינה אפשרית!" נכתב בפוסט. 

האם משרד החינוך מוותר על תלמידי י״ב ? רוצה להכשיל אותנו בכוונה? אנחנו, הדור הבא ,היינו מצפים שמשרד החינוך יעשה מאמצים ב...

‎Posted by Gil Nevo on‎ שישי 26 פברואר 2016

דיברנו היום עם מיה יערי וגיל נבו מעירוני ד' בת"א שסיפרו לנו: "כשפורסם לוח המבחנים ראינו הרבה דברים לא הגיוניים. כמעט כל הבגרויות הם במאי וזה יוצר מצב של צפיפות נוראית. רוב הבעיתיות היא שהבגרות בספרות ובאזרחות הם באותו שבוע וזה בעייתי כי שניהם מקצועות רבי מלל שזה המון חומר ללמוד וקשה ללמוד את זה במקביל וההפרש הוא רק יומיים, בין היומיים האלו יש גם בגרות במעבדה בביולוגיה.עוד בעיה היא שב27 ביוני יש בגרות בפיזיקה ויום אחרי יש בגרות במעבדה ביוטכנולוגיה שזה מקצועות שבדרך כלל לומדים ביחד". 

בעקבות צפיפות הבגרויות גם המתכונות קרובות מאוד לבגרויות, מה שמקשה על כך עוד יותר: "יום אחרי יום העצמאות אנחנו צריכים לגשת למתכונת בספרות ויומיים אחרי אנחנו צריכים לעשות בגרות בתנך, איך מצפים שביום העצמאות שכל המשפחות ביחד, אנחנו צריכם ללמוד לשני מקצועות כל כך גדולים עם המון חומר?"

© צילום: shutterstock

על הבקשה שלהם ממשרד החינוך מספרות מיה וגיל:"אנחנו רוצים שהבגרות באזרחות תעבור ל17 או ל16 ביוני. כמו בשנה שעברה שהייתה מגבלה של בגרויות בשבוע ולא יותר. כל הבעיות האלה של הבגרות הן בגלל השר שהחליט שיש שיטה חדשה, אנחנו נפלנו בין הכסאות". 

"בית הספר שלנו פנה אל משרד החינוך ולא הייתה שום תגובה אף אחד לא ענה. אחראית הבגרויות שלחה תאריכים אחרים שאפשר להזיז אליהם את הבגרויות", הן מספרות. "יצרנו קשר עם בתי ספר אחרים וגם אצלם יש את אותה בעייה וביום רביעי הקרוב ב8:30 אנחנו מתכוונים לעשות הפגנה בבית הספר שלנו 'עירוני ד בת"א' להפגנה הצטרפו גם תיכון חדש בת"א, גימנסיה הרצליה בת"א בית ספר ובתי ספר נוספים ונקיים הפגנת ענק". 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: לוח בחינות הבגרות מתואם עם התאחדות מנהלי בתי הספר, הוא נבנה בהתאם לאילוצי החגים ותואם את היקפי הלמידה וההכנה שנדרשים לקראת הבחינות. המשרד מודע לשבוע המדובר, שבו נוצר עומס מסיבות שונות, בין היתר בגלל שזו שנה מעוברת, ונבחנים לכך פתרונות.

 

 

תגובות