מכים שנית: מקרה אלימות נוסף בתיכון בפרדס חנה . צילום: אילוסטרציה. shutterstock

מכים שנית: מקרה אלימות נוסף בתיכון בפרדס חנה

רק חודש עבר מתחילת שנת הלימודים אנחנו שומעים על מקרה אלימות נוסף שהתרחש בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. בשבוע שעבר (ה') התרחש אירוע אלימות חמור בבית הספר, המשטרה עורבה, התלמידים המכים הורחקו וההורים המודאגים החליטו להתערב. כל הפרטים

מקרה אלימות נוסף שהתרחש בבית הספר החקלאי בפרדס חנה דווח למערכת לאחר שבשבוע שעבר נודע לנו כי היה אירוע דקירה שבוצע על ידי תלמיד בשכבה ט' לתלמיד בשכבה י"ב בעזרת מספריים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גם במקרה הזה התלמידים המעורבים באירוע היו תלמידי בית הספר "סדנאות" לשעבר שהצטרפו לבית הספר-  השנה עקב סגירתו של בית הספר שלהם, "סדנאות"- בית ספר לנוער בסיכון הממוקם בפרדס חנה-כרכור. על סגירתו של בית הספר דיווחנו בחודש ינואר האחרון.

"ילדים מוכים ומשטרה מגיעה באופן סדיר כל שבוע"

תלמיד בשכבה יא' שהיה נוכח להתרחשות סיפר לנו כי, "הלכתי לקולר ופתאום שמעתי מורה צועק והבנתי שמשהו מעניין קורה בהפסקה. ראיתי שלושה תלמידים הולכים מכות, אחד מהתלמידים המכים העיף עציץ באוויר וכל השטח שמחוץ לחדר מורים התמלא באדמה. המורים הפרידו בינהם וחשבנו שהסיפור נגמר, ואז אחד מהנערים המכים, החזיק קרש עץ רחב, שנראה כמו נבוט והתחיל לחפש את הילד שעצבן אותו. הוא רדף אחריו מהבניין של שכבת יא' ויב' עד לקפיטריה, כשהילדים מכל השכבות עוקבים אחריו, ממש עוד יום רגיל בבית הספר חקלאי".

אתה חושב שמקרי האלימות האלה יהפכו לחלק משגרת בית הספר?

"אני חושב שכן, נראה כי בית הספר חוזר למצב שהוא היה בו לפני שבע שנים, ילדים מוכים ומשטרה מגיעה באופן סדיר כל שבוע. מאז שילדי הסדנאות חזרו לבית הספר הוא פחות מוגן, זאת עובדה".

עדת ראייה נוספת בשכבת י"א סיפרה לנו שרכזת השכבה שלה אמרה לה ש"המריבה התחילה בגלל סיגריות, התלמידים המכים שברו לשומר את האף במהלך המריבה ומורים שניסו להפריד בין התלמידים נפגעו מאירוע האלימות הזה", בנוסף עדת הראייה סיפרה לנו כי, "התלמיד שהוכה פחד לבכות בגלל שכל בית הספר הסתכל עליו, תלמידים מהשכבות השונות רצו לעזור לתלמיד שנפגע אבל הם לא יכלו כי המורים לא נתנו להם, כשהמשטרה תפסה את התלמידים האלימים, ראיתי את המורה שלי רועדת והרבה תלמידים פחדו והלכו הביתה".

© צילום פרטי

את מפחדת ללכת לבית ספר?

"כן, אני לא רוצה לדבר עם אף אחד מתלמידי סדנאות לשעבר ואני אשתדל לשמור מרחק מהם".

מה ההורים שלך חושבים על ההתרחשויות בבית הספר?

"ההורים שלי לא רוצים לשלוח אותי לטיול שנתי עד שהעניינים יסתדרו, בנוסף הם בקבוצת הורים כיתתית. בקבוצה הם מביעים שם את הדעות שלהם לגבי מקרי האלימות והמעבר של תלמידי 'סדנאות' לבית הספר שלנו. בקבוצה מנסים לחשוב על כל מיני פתרונות, כנראה שיגבירו את האבטחה וישימו מצלמות ברחבי בית הספר".

"אני הולך לבית הספר בתחושה שאני צריך להיזהר כדי לא להיפגע וזה לא צריך להיות ככה"

תלמיד נוסף בבית הספר שרואיין בכתבה הקודמת שדווח בה מקרה אלימות נוסף שהתרחש בבית הספר "החקלאי" וטען ש"אני לא מפחד, צריך להיכנס לפרופורציות וכי אירועים אלו יכולים לקרות בכל מקום". סיפר לנו היום כי, "בהתחלה אמרתי שאני לא מפחד, אבל זה אירוע האלימות השלישי בבית הספר ואני מתחיל לחשוש. אני הולך לבית הספר בתחושה שאני צריך להיזהר כדי לא להיפגע וזה לא צריך להיות ככה".

ההורים שלך מודאגים?

"קצת, הם ביקשו ממני להיזהר, אבל הם לא מודאגים ברמה של למנוע ממני ללכת לבית ספר, לעומת הורים אחרים".

יש לציין כי בבית הספר במהלך חודש ספטמבר התרחש עוד מקרה אלימות. תלמידה שלמדה ב"סדנאות" כופפה למורה את היד במהלך ויכוח, התלמידה הורחקה מבית הספר לאלתר.

מהנהלת בית הספר נמסר להורים כי, "היום התרחש אירוע אלימות בבית הספר בין 3 תלמידי חט"ע , הצוות החינוכי הפריד בין התלמידים ודיווח על האירוע למשרד החינוך, למועצה ולגורמי החוק. צוות בית הספר מתייחס באפס סובלנות לכל מקרה של אלימות, ומדיניותו היא לטפל בכך גם בהיבט חינוכי וגם בהיבט אכיפתי.המיזוג של בית הספר החקלאי עם סדנאות הוא תהליך חינוכי, ערכי שדורש זמן עד אשר התלמידים כולם יבינו את כללי בית הספר ויפעלו על פיהם. נציין בסיפוק שתלמידי הסדנאות והוריהם, למעט בודדים, שמחים ומודים על השתלבותם בבית הספר החקלאי, ועל הזדמנות השווה ללמוד ככל התלמידים בפרדס חנה כרכור ולממש את יכולותיהם. הם כבר מהווים חלק מהנוף הבית ספרי, ומתוכננים לגשת לבגרויות החורף הקרבות".

© צילום פרטי מסנאפצ'ט

ההודעה לא הרגיעה את ההורים ובעקבות מקרי האלימות הוחלט לפתוח קבוצת וואטספ הורים כיתתית במטרה להרגיע את ההורים אך זה לא עזר. הורי התלמידים החליטו לאחר התלבטויות רבות לפרוץ בשביתה ביום א' ה-(09.10.2016). מיו"ר ועד ההורים, עופר פירסט, נמסר כי, " לאור ריבוי מקרי האלימות הקשים והחריגים אשר התרחשו בחודש האחרון החליטה הנהגת ההורים הבית סיפרית להשבית את הלימודים ביום ראשון למשך השעתיים הראשנות. הנהגת ההורים והורי בית הספר תומכת ומחזקת את מורי ביה"ס וצוות ההנהלה  ומוחה כנגד האלימות המתרחשת בביה"ס במהלך החודש האחרון לשנה"ל הנוכחית. בשל העובדה שהנהגת ההורים מייצגת הורים מודאגים רבים הדורשים להגן על ילדהם".

בנוסף  לשביתה החלקית, הלימודים יסתיימו היום בשעה 13:30 עקב כינוס ישיבת חירום של מורי ביה"ס עם נציגי ההורים ונציגי המועצה.

תגובות