לא ראוי: משרד החינוך דורש לדווח על יחסים הומוסקסואליים . צילום: shutterstock

לא ראוי: משרד החינוך דורש לדווח על יחסים הומוסקסואליים

הנחיה שקיבלו לאחרונה היועצות במוסדות החינוך הכתה אתמול (א') גלים ברשתות החברתיות והביאה לבלבול בקרב תלמידים וארגונים שאינם ידעו כי היא מבוססת על חוזר מנכ"ל עתיק שאינו עודכן כבר 17 שנה. יו"ר מועצת התלמידים: "הפרסום המדובר הוא לא פחות ממביש", משרד החינוך: " בניגוד לפרסומים, משרד החינוך לא פרסם כל הנחיה בעניין קיום יחסים חד מיניים"

סערה במערכת החינוך: הנחיה שקיבלו לאחרונה היועצות במוסדות החינוך, שלפיה עליהן לדווח למשטרה או למשרד הרווחה על כל מקרה של יחסים הומוסקסואליים בין תלמידים הידוע להן, עוררה אתמול (א') את זעמם של תלמידים וארגונים רבים. מנגד, מבהירים במשרד החינוך כי בניגוד לפרסומים השונים בתקשורת, משרד החינוך לא פרסם כל הנחיה בעניין קיום יחסים חד מיניים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפי הכתבה שפורסמה אתמול בידיעות אחרונות, בחודש שעבר ערך משרד החינוך כנס בנושאי כישורי חיים ומיניות ושם הסבירו ליועצות החינוכיות כי יחסי מין אנאלים ואוראליים בגילאי 16-18 מנוגדים לחוק ועל כן יש לדווח עליהם. לאחר בדיקה מעמיקה מתברר שחוזר המנכ"ל שעל פיו הוטלה חוות הדיווח על היועצות נכתב לפני 17 שנה, והוא עוסק בדרכי התמודדותה של מערכת החינוך עם פגיעה מינית של תלמידים בתלמידים. מאז, החוזר לא תוקן.

 

© צילום מסך - אתר משרד החינוך

 

התגובות של התלמידים הזועמים ברשת לא איחרו להגיע וגם במקרה זה התמלא הקיר של שר החינוך, נפתלי בנט בפוסטים זועפים של תלמידים החשים שנעשה להם עוול. ליאל ביג'אווי מהיישוב שלומי הסיבה את תשומת לבו של השר לעניין "יחסי מין סאדיסטיים מזוכיסטיים" וביקשה באופן ציני את "עצתו" בעניין. "אפשר להתייעץ גם על יחסי מין סאדיסטים מאזוכיסטיים? אם כן, יש לי אלבום בפרטי שאשמח לחלוק איתך על מנת שתוכל להביע דעה ולייעץ. אל תדאג אלו תמונות שצילמתי של גברים (גם אם הכנעתי ושלטתי בהם, כי כניעה זה הרי נשי, אז אני מקווה שזה נחשב), אבל יש גם כמה תמונות עם אישה אם תהיה מעוניין להביע חוות דעת מקצועית בעניין", כתבה ביג'אווי בעמוד  הפייסבוק של בנט.

© צילום מסך

גם איתמר סאט הצטרף לביג'אווי וכתב שהוא מזועזע מהעובדה שבשעה שישראל אמורה להיות מדינה דמוקרטית, השר נפתלי בנט דואג רק לכך שחלילה לא יעברו על חוקי ההלכה. "ברור לכולם שקיום יחסים הומוסקסואליים זוהי מחלת נפש חמורה וחטא שדינו מוות, ככתוב בספר ויקרא: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה ??עֵבָה הִוא" (ויקרא, י"ח, כ"ב). עונשו המקראי מפורש בהמשך "וְאִי? אֲשֶׁר ?שְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה ??עֵבָה עָ?? שְׁנֵיהֶם מ?ת י?מָת? דְּמֵיהֶם בָּם" (ויקרא, כ', י"ג). ככה זה, במדינת ישראל בשנת 2017 חוקי ההלכה חזקים מזכויות האדם כי אנחנו מדינה יהודית דומוקרטית, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, יחסית למזרח התיכון", כתב סאט בזעזוע.

© צילום מסך

מלבד השניים, תלמידים נוספים ואף ארגונים שונים החליטו שלא לשתוק בעניין וביניהם ארגון איגי, שכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא נדהם לקרוא על ההנחיה החדשה.

© צילום מסך

מועצת התלמידים והנוער הארצית התייחסה גם היא לנושא וכתבה שהיא מתכוונת להילחם נגד הנחיות אלו יחד עם האגודה למען הלהט"ב וכי הם לא ישקטו עד שמשרד החינוך יוציאו הוראות חדשות בנושא זה.

חנן יזדי, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, מסר כי: ״הפרסום המדובר הוא לא פחות ממביש, לא נשתוק לאור מצב בו תלמידים מסומנים על ידי גורמים ציבוריים אך ורק בגלל הנטיות המיניות שלהם. בימים בהם הבריונות כלפי בני נוער להט"בים גואה, פרסומים כאלה רק מוסיפים שמן למדורה, משרד החינוך חייב לתקן את הטעות ולהתאים את חוזר המנכ"ל לחקיקה הראשית".

לעומת זאת, במשרד החינוך מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, משרד החינוך לא פרסם כל הנחיה בעניין קיום יחסים חד מיניים. חוזר המנכ"ל של המשרד משנת 1999 מתייחס לחובת הדיווח במקרים של פגיעות מיניות. ההנחיות כתובות בלשון כללית ומגדירות פגיעות בקטינה וקטין כאחד. ההנחיות לא הגדירו או התמקדו באוכלוסייה כזו או אחרת. אשר לסעיף 2.2 בחוזר, במקרים של פגיעות מיניות, יצויין כי המשרד שוקד בימים אלה על תיקון החוזר בהתאם לחוק, אשר מתייחס לפגיעות בקטינה או קטין באשר הם.

 

תגובות