זהירות, סכנת קריסה: האם בית הספר שלכם נמצא בסיכון?. צילום: gettyimages

זהירות, סכנת קריסה: האם בית הספר שלכם נמצא בסיכון?

לקראת פתיחת שנת הלימודים, ערך אתר "תמ"א-פיקס" בדיקה שחשפה כי 1,4555 מוסדות חינוך המאכלסים מדי יום 660 אלף ילדים מצויים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. איזו עיר נמצאת בסיכון הכי גבוה ומהי העיר הנחשבת לבטוחה ביותר? בואו לבדוק

חשבתם שאת שנת הלימודים הקרובה תתחילו בעוד יומיים בבטחה? תוצאות הבדיקה שפרסם הבוקר (ד') אתר "תמ"א-פיקס" אולי יגרמו לכם לחשוב אחרת. על פי הממצאים, שנת הלימודים תיפתח עם 1,455 מוסדות חינוך המאכלסים 660 אלף ילדים מדי יום, אשר מצויים תחת סכנת קריסה בזמן רעידת אדמה, מאחר שהם הוקמו עוד לפני החיוב בבניה עמידה לרעידות אדמה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מן הבדיקה עולה כי רמת גן זכתה בתואר העיר בעלת יחס התלמידים הגדול ביותר הלומד במבנים לא עמידים עם 86%. אחריה בת ים (76%), תל אביב (74%), חיפה (69%) והרצליה (61%). שכבות הגיל הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר לקריסה הן תלמידי בתי הספר היסודיים הלומדים ב-950 מבנים ומונים כ-57% מכלל התלמידים המצויים תחת סיכון. בחטיבות הביניים מדובר ב-29% ובתיכונים ב-14%. אך העובדה המדאיגה ביותר היא ש-30% מכלל בתי הספר ברחבי הארץ עומדים תחת סכנת קריסה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

יחד עם זאת, משמח לגלות כי לצד הערים הנמצאות בסיכון גבוה, ישנן ערים הנחשבות לבטוחות ביותר עבור התלמידים. את המקום הראשון תופסת העיקר מודיעין, שבה כל התלמידים לומדים במבנים עמידים, את המקום השני מחזיקה בית"ר עלית עם שני אחוזים בלבד של בתי ספר שאינם עומדים בתקן ובמקום השלישי תראו את בית שמש, אשר בעלת שלושה אחוזים של מוסדות חינוך שעלולים לקרוס בעת רעידת אדמה.

לדברי אלירן סימוני, מנכ"ל אתר "תמא-פיקס": "תמ"א 38 מקושרת אצל מרבית הציבור למיגון בתי מגורים, אך נוטים לשכוח שבמוסדות חינוך שוהים ילדים כ-200 ימים בשנה, במשך שבע שעות בממוצע ביום".

 בואו לבדוק אם היישוב בו אתם לומדים ובית הספר שלכם מצויים בסיכון.

תגובות