סולק מביה"ס וחזר לנקום: 17 נרצחו בטבח בפלורידה. צילום: GettyImages

סולק מביה"ס וחזר לנקום: 17 נרצחו בטבח בפלורידה

ניקולס קרוז, בן 19 שלמד באותו תיכון, הפעיל אזעקה "כדי לגרום לכולם לצאת מהכיתות ולהגדיל את מספר הקורבנות". אחד התלמידים חשב שמדובר בפיצוצי בלונים שנקנו לכבוד הוולנטיינ'ס. תיעוד: רגעי הירי מתוך כיתה

תלמידים שמתחבאים בארונות, הורים מבוהלים שמתכתבים עם ילדיהם: העדויות הקשות מהירי בתיכון בפלורידה חושפות את הזוועה. ניקולס קרוז, בן 19 שסולק בעבר מתיכון "מרג'ורי סוטנמן דאגלס" בעיר פארקלנד במדינה, חדר אתמול (ד') למתחם כשהוא חובש מסכת גז, חמוש ברימוני עשן וברובה חצי אוטומטי AR-15 ומחסניות רבות. הוא ירה בשלושה בני אדם, נכנס לבניין, הפעיל את אזעקת האש "כדי לגרום לכל התלמידים לצאת למסדרונות כדי להגדיל את מספר הקרבנות" - והחל לטבוח בהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

17 בני אדם נרצחו - 12 נמצאו ללא רוח חיים בתוך המבנה, שניים מחוץ למבנה וגופה נוספת נמצאה ברחוב סמוך. שני פצועי ירי נוספים מתו בבית החולים. 16 פצועים עדיין מאושפזים. קרוז נמלט ונעצר לאחר מצוד בשכונת מגורים בקרבת מקום. הוא נלקח לבדיקה רפואית קצרה ולאחר מכן נלקח למעצר. רשתות טלוויזיה מקומיות שידרו תמונות של תלמידים הבורחים בריצה מבית הספר, ושל ניידות משטרה, אמבולנסים ורכבי חירום שהוזעקו לזירה, בעיר שהוכרזה רק בשנה שעברה כ"בטוחה ביותר בפלורידה".

© צילום: GettyImages

לאחר שהופעלה אזעקת האש, תלמידים רבים חשבו שמדובר בתרגיל. אחד מהם סיפר לרשת "פוקס": "כולנו חשבנו שמדובר בתרגיל כיבוי אש, כי כבר היה לנו אחד מוקדם יותר היום, אבל אז התפשטה השמועה שמדובר ביריות - וכולם התחילו לברוח".

תלמידה נוספת סיפרה: "כשאזעקת כיבוי האש החלה לעבוד וילדים התפנו, שמעתי חמישה פיצוצים. אמרתי לעצמי 'זה לא תרגיל, מעולם לא היו לנו תרגילים כאלה'. וכשהתחלנו להתפנות לכיוון מרכז בית הספר ידעתי שמדובר ביותר מתרגיל".תלמיד נוסף סיפר כי כששמע את הפיצוצים חשב שמדובר בתלמידים שמפוצצים בלונים שניתנו למישהו לכבוד ולנטיינ'ס דיי. 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © fotolia

ניקול, תלמידה בת 18 שהייתה בשיעור בעת שהאזעקה החלה להישמע, סיפרה כי כולם החלו להימלט - כשלפתע שמעה יריות. "שמעתי כל כך הרבה יריות, לפחות שש. הן היו כל כך קרובות". שוטר שעזר לה להימלט מהכיתה אמר לה לעצום עיניים - "אין שום דבר טוב לראות פה", אמר לה.

איידן, תלמיד אחר, פרסם בטוויטר תמונה מתוך הכיתה בה מצא מקלט בזמן הירי. לאחר שהתפנה מבית הספר צייץ: "שוחררנו לחופשי. אלוהים ברך את אמריקה". הוא הוסיף: "תאהבו אחד את השני. לעולם לא תדעו מתי עשוי להיות היום האחרון שבו תפגשו מישהו".

עוד תלמיד, קיידן, סיפר כי שמע שתי יריות וראה תלמידים רצים מבניין אחר במתחם. כשהוא וחבריו נכנסו למצוא מקלט בכיתות, הם עדיין חשבו שייתכן שמדובר רק בזיקוקים. "זה פשוט ברכה להיות בחיים", אמר לאחר האירוע.

הורים מבוהלים רבים הגיעו לבית הספר עם פרסום הדיווחים הראשוניים על האירוע. "זה פשוט מחריד. אני לא מאמינה שזה קורה", אמרה ליזט, שבתה לומדת בבית הספר, לרשת CNN. בתה התקשרה אליה להודיע שהיא בסדר, אבל סיפרה ששמעה צעקות של אדם שנורה. "היא הייתה לחוצה מאוד. היא אמרה שהיא שמעה איש נורה וצועק לעזרה", סיפרה האם. "הבת שלי בטוחה ואני מאוד אסירת תודה על כך".

אביה של תלמידה בתיכון אמר בריאיון לרשת CBS במהלך האירוע: "הבת שלי, לפי שעה, עדיין לכודה בתוך ארון. היא מפחדת לדבר. אמרתי לה 'אל תצלצלי אליי - אני לא רוצה שמישהו ישמע את הקול שלך', אז היא עדיין לכודה בתוך ארון".

היורה: תלמיד בעייתי שאיים על תלמידים

שריף מחוז ברווארד, סקוט יזראל, חשף שהיורה, ניקולס קרוז, בן 19, סולק בעבר מהתיכון בו ביצע את הירי, "בשל סיבות משמעתיות". תלמידים ומורים סיפרו כי קרוז היה תלמיד "בעייתי", "מוזר" ו"מתבודד". השריף לא מסר מתי בדיוק למד במוסד ועל איזה רקע סולק, אך דקוטה, תלמידה בתיכון, העידה כי ההנהלה העיפה אותו בשנה שעברה, בעקבות קטטה שהתפתחה בינו לבין בן זוגה החדש של חברתו לשעבר. "פעם הייתי מיודדת איתו", סיפרה דקוטה, "אבל לא ראיתי אותו כבר יותר משנה, הוא התחיל להיות יותר ויותר מוזר".  

צ'אד, תלמיד אחר בן 18 שלמד בעבר עם קרוז, סיפר כי בחטיבת הביניים קרוז נהג להפעיל את אזעקת האש בכל יום מחדש, עד שסולק בכיתה ח'. "הוא היה משוגע על רובים", סיפר צ'אד לרויטרס. "הוא היה סוג של מנודה. לא היו לו הרבה חברים. הוא היה עושה כל דבר משוגע בשביל להצחיק, אבל הוא היה בעייתי".

© צילום: GettyImages

ג'ים גארד, מורה למתמטיקה בתיכון, סיפר לעיתון Miami Herald על קרוז: "היו איתו בעיות בשנה שעברה לאחר שאיים על תלמידים, ואני משער שהוא התבקש לעזוב את מתחם בית הספר". הוא סיפר עוד כי לפני שסולק נאסר על קרוז לחזור לבית הספר עם תיק גב וכי ההנהלה הפיצה לצוות המורים מייל שבו מסרה כי יש להיזהר מקרוז.

השריף יזראל מסר בהצהרה מיוחדת כי לחשוד אתר אינטרנט, אותו החוקרים בוחנים כעת. לדבריו, הדברים שכתב החשוד באתר וכן ברשתות חברתיות היו "מאוד מאוד מטרידים". תלמיד שלמד עם קרוז סיפר שהוא פרסם באינסטגרם פוסטים על הריגת בעלי חיים, ואף שוחח עמו על ירי למטרה ברובה אוויר בחצר האחורית שלו. "זה יום נורא", הוסיף יזראל. "פשוט תתפללו לעיר הזאת. תתפללו לבית הספר, להורים ולאנשים שאיבדו את חייהם".

 

 

 

תגובות