חתן התנ״ך העולמי: ״למדתי לחידון במשך כל היום״. צילום: רונן חורש

חתן התנ״ך העולמי: ״למדתי לחידון במשך כל היום״

עזריאל שילת בן ה-16, שזכה אתמול (ה׳) בחידון התנ״ך העולמי לנוער, התכונן לקראתו במשך חצי שנה ועזב את הכל לטובת התנ״ך. כעת, כשהלחץ נרגע, הוא מספר לפרוגי על המחיר שמאחורי הניצחון, על התגובות המחממות ועל היעד הגדול הבא

עזריאל שילת (16), אח בכור לעשרה אחים מחצור הגלילית ותלמיד בישיבת "שומריה", הוכיח אתמול (ה') לכולם שהוא בקיא בכל פרט ופרט בתנ"ך עם זכייתו בחידון התנ"ך העולמי לנוער, שנערך בבנייני האומה בירושלים בסימן 70 שנה למדינה, וזאת חודש לאחר שזכה במקום הראשון בחידון הארצי המיועד לבתי הספר הממלכתיים-דתיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כזכור, ביום העצמאות אשתקד קיבל שגיב לוגסי (16) ממעלות את התואר חתן התנ״ך העולמי לנוער, כאשר היה החתן החילוני הראשון מזה 30 שנה.

לאחר החידון, סיפר שילת לפרוגי כי הוא לא ציפה להגיע למעמד הזה והתקשה להצליח לעכל את הבשורה המשמחת. "זו הרגשה מדהימה. הייתי בהלם, לא באמת חשבתי שאזכה".

"הייתי בהלם" © צילום: רונן חורש

כבר מהרגע שיצא מן החידון, הוא קיבל ברכות ואיחולים מכל עבר. "כולם שולחים לי מזל טוב ואומרים כל הכבוד. הרבה אנשים מפרגנים על הזכייה בחידון".

שילת ציין כי כבר אשתקד, אביו הציע לו להשתתף בחידון, אך הוא בהתחלה לא התלהב מהרעיון, עד שבתחילת השנה הנוכחית, הוא החליט ללכת על זה עד הסוף. "עזבתי הכל והתחלתי ללמוד לחידון במשך כל היום, למדתי רק תנ"ך".

"לא נבחנתי בשום בגרות ולא יצאתי לאף טיול"

בזכות מה לדעתך הגעת למעמד הזה?

"הודות להורים שלי ולרב לנתנאל, ראש הישיבה, שתמכו בי ועזרו לי בכל דבר שהייתי צריך, ופרגנו לאורך כל הדרך".

ההשתתפות בחידון התנ״ך דרשה ממך הכנות רבות. על מה נאלצת לוותר?

"כבר מתחילת  השנה התחלתי ללמוד כל יום, במשך כל היום. לא נבחנתי בשום בגרות ולא יצאתי לאף טיול. אני לומד בישיבה שהרעיון בה הוא שלא שווה להכריח ילד לעשות משהו שהוא לא רוצה, אז ראש הישיבה שלי היה איתי לאורך כל הדרך, עזר לי בכל מה שרציתי ופרגן. לפני חצי שנה פשוט אמרתי לו – 'אני רוצה להשתתף בחידון  ולהתכונן אליו במקום להגיע לשיעורים, והוא אמר לי מעולה'. מאז, החלטתי ללמוד כל היום תורה".

עזריאל שילת, חתן התנ"ך העולמי לנוער לשנת 2018 © צילום: רונן חורש

"רוצה ללמוד את כל מה שלא היה בחומר"

לא הרגשת שזה חסר לך?

"כן, מאוד. אבל עכשיו אני מתכוון להשלים פערים".

מהו הדבר הראשון שאתה מתכוון לעשות עכשיו, אחרי שהלחץ נרגע?

"ללמוד לבגרויות וליהנות, כי בחצי השנה האחרונה לא עשיתי כלום חוץ מללמוד לחידון התנ"ך".

איך הלמידה לקראת החידון השפיעה על הגישה שלך לתנ״ך?

"הרבה אנשים לומדים גמרא, אבל אין הרבה שלומדים את התנ"ך טוב. הבנתי עד כמה חשוב ללמוד את התנ"ך היטב וזכיתי ללמוד על כל הנבואות שהתגשמו בארץ".

במעמד הזכייה © צילום: רונן חורש

מכל מה שלמדת - למה הכי התחברת?

"לאחד מהפסוקים בזכריה - 'עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים ורחובות העיר יימלאו, ילדים וילדות, משחקים, ברחובותיה'".

מהו היעד הגדול הבא?

"עכשיו אני רוצה ללמוד את כל מה שלא היה בחומר, כי בחידון התנ"ך צריך רק חצי מהתנך ואת כל השאר לא למדתי, מכיוון שלא היה לי מספיק זמן. עכשיו אני אשקיע בזה. אני שואף להשתתף בחידון התנ"ך של המבוגרים, אבל אני אוכל להשתתף בו רק בעוד שמונה שנים".

 

תגובות