אתם קבעתם: אלו הדברים הכי ישראליים בשנת ה-70 למדינה. צילום: gettyimages, פאקו לוזאנו

אתם קבעתם: אלו הדברים הכי ישראליים בשנת ה-70 למדינה

לכבוד חגיגות ה-70 של מדינת ישראל, נתנו לכם - הגולשים לבחור את הדברים הכי ישראלים בעיניכם. איזה מקום קיבל את התואר המקום הכי כחול-לבן? אילו ספורטאים מביאים לנו הכי הרבה כבוד? ומהם פריט הלבוש והמשחק הכי ישראליים? קבלו את הזוכים!

רבים הם המקומות, המאכלים, הפיתוחים, הספורטאים והלהקות הקיימים בארץ הקודש שלנו, שלא מפסיקה להתקדם, ליצור ולהתפתח. לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, מערכת אתר פרוגי החליטה לתת לכם, גולשי האתר, את הכוח להצביע ולקבוע מהם הדברים הכי ישראלים בשנת 2018. לאחר שאלפים מכם בחרתם, הגיע הזמן לקבל את המנצחים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המקום והמאכל הכי כחול-לבן

 
כולנו אוהבים את החום של אילת, את השלג בחרמון וגאים בכנסת ישראל, אך מבין כל האתרים והמקומות היפים שיש לנו בישראל, זכה ברוב גדול העומד על 44% דווקא מקום אחר - הכותל המערבי בירושלים, שכן לא סתם מגיעים אליו מיליוני מבקרים מדי שנה. בו, בני הדת היהודים חוגגים את בר המצווה יחד עם המשפחה, החיילים נשבעים אמונים ורבים מניחים בו פתקים בין האבנים, תוך תקווה שמשאלותנו יתממשו. 
 
מה באשר למאכל הכי ישראלי שיש? אין ספק שהבחירה שלכם הייתה קשה. כולנו אוכלים פתיתים, לא יכולים ללא במבה ואוהבים מאוד קרמבו, אך הפעם הפלאפל עקף את כולם ברוב של 43%. רק חסר לכם להוסיף למנה חומוס, צ'יפס וסלט, ואז אתם לגמרי מסודרים.
 

ההמצאה והמשחק הישראלים ביותר

ישראל ידועה לעולם בתור מעצמה של הייטק, חדשנות ופיתוחים, החל מדיסק און קי וכלה באפליקציית וייז המשמשת את כולנו בדרכים. אבל, אתם נתתם את הכבוד הגדול למערכת ההגנה המיירטת רקטות קצרות טווח וכלי טייס בלתי מיואשים, הלא כיפת הברזל שלנו, שפותחה כאן - בישראל על ידי חברת רפאל וכבר הספיקה להוכיח את חשיבותה פעם אחר פעם.

במעבר חד מביטחון אל המשחקים שכולנו גדלנו עליהם. אתם קבעתם שהמשחק הכי ישראלי שיש הוא הטאקי, שנמצא במגירה בכל בית בישראל. במקרה הזה - אנחנו שמחים שיש לנו אותם ולא היינו בוחרים בשנה צבע, אף אם היינו מסתכנים בהפסד.

הלהקה, התכונה והסדרה

 
כולנו יכולים להסכים פה אחד כי השירים הישראלים יחודיים ומהווים חלק בלתי נפרד מן התרבות של כולנו. במרוצת השנים, אנו זוכים לשמוע ולראות מגוון להקות, אשר כל אחת מהן בעלת צלילים שונים וגוונים מיוחדים המעבירה מסרים חשובים ביותר בשיריה. ההצבעה של גולשי פרוגי הייתה צמודה ביותר בין כוורת, שהביאה לנו בין היתר את "סיפורי פוגי" ו"נתתי לה חיי", אשר עדיין ממשיכים להתנגן באוזנינו לבין תקווה 6, שמספקת לנו שירים ישראלים שכולנו מצליחים להתחבר אליהם. אבל, אתם בחרתם שהלהקה הזוכה תהיה לא אחרת מאשר התקווה 6, שמצליחה לשלב בכל מקום את הקצב הרגאיי ולהקפיץ את הקהל.

 אך מוזיקה טובה היא לא הדבר היחיד המאפיין אותנו, הישראלים, שיש להם את האומץ לגלות חוצפה בכל מקום ולכן זוהי התכונה שבחרתם לתכונה הכי ישראלית. העם שלנו יודע לדחוף בתור לחנות, יצעק על המוכרת בחנות וכמובן יטעם את כל הזיתים בסופר ובסוף לא יקנה דבר. אך אם תשאלו אותנו, התכונה הזו היא מה שהופכת אותנו למיוחדים ברחבי העולם.
 
גם כשמדובר בסדרות ישראליות המבחר הגדול וההכרעה בין כולן לא פשוטה עבורנו אבל, סברי מרנן, הסדרה הקומית, שגורמת לכל אחד מאיתנו להתגלגל מצחוק, עקפה את פאודה, שנות ה-80 ואת צומת מילר, אף על פי שההצבעה הייתה צמודה בינה לבין שנות ה-80. 

הסרט והסופרת הישראלים מכל

 
הסרט מכתוב אומנם יחסית חדש ויצא לאקרנים לפני כשנה וחצי, אבל אתם בחרתם בו לסרט הכי ישראלי לכבוד חגיגות ה-70 ועל כן הוא עקף גם את הסרטים האחרים הזכורים בכל בית בישראל, כמו גבעת חלפון אינה עונה, חגיגה בסנוקר וסאלח שבתי. 
 
 
 בקטגוריית הסופר הכי ישראלי, אפשרו לנו לכם לבחור בין גדולי הסופרים בעבר ובהווה - ש"י עגנון, דבורה עומר, עמוס עוז, דוד גרוסמן, גלילה רון-פדר-עמית וסמדר שיר, כאשר מבין כולם קבעתם כי הסופרת הכי ישראלית היא לא אחרת מאשר גלילה רון-פדר-עמית. רון פדר-עמית פרסמה כ-400 ספרים, אשר רובם מיועדים לילדים ומבוגרים. בין הספרים האהובים שכל נער בישראל גדל עליהם, ניתן למצוא את אל עצמי, את סדרת הספרים להתבגר וכן את משימה עולמית.

הספורטאים ופריט הלבוש שמוכיחים לנו שאין ארץ אחרת

אף על פי שירדן ג'רבי החליטה לפרוש מעולם הג'ודו לפני כחצי שנה, היא עדיין חרוטה בלב הגולשים כספורטאית הכי ישראלית. ג'רבי הוכרתה לאלופת העולם בשנת 2013, זכתה בסגנות ב/2014, ואפילו קיבלה מדליית ארד באולימפיאדת ריו 2016. אולם, אין היא הסתפקה בזה ואף הפכה לישראלית הראשונה שזכתה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו ובאותה השנה אף נבחרה לג'ודקא הטובה בעולם על ידי האיגוד העולמי. גם לאחר שפרשה מהתחרויות, ג'רבי לא עזבה את הג'ודו לגמרי ובימים אלו מנהלת בית ספר ייחודי לגו'דו, ששואף למצוא את האלופים הבאים. 

בעולם הספורט בצד הגברי, אתם קבעתם שעומרי כספי יזכה בתואר הספורטאי הכי ישראלי שלנו, וזאת ברוב העומד על 43%. אומנם את דרכו בגולדן סטייס הוא סיים לאחרונה באופן רשמי בשל פציעתו בקרסול, אבל אין ביכולתנו להתעלם מהעובדה שהוא הכדורסלן הישראלי הראשון בליגת ה-NBA ומכך שכספי סוגר תשע עונות בליגה הטובה בעולם, תוך שהוא מביא לנו גאווה רבה.

ראיון עם עומרי כספי. כתב: משה אבוטבול | צילום: אחינועם בר רצון
 

ולפני שנסגור את הדברים הכי ישראלים ב-2018, לא יכולנו שלא להתייחס לפריטי הלבוש. בין בגד הים, הכפכפים, הסנדלים וכובע הטמבל, אתם בחרתם שפריט הלבוש הכי ייחודי לנו הוא הבגדים שכל חייל בישראל מכיר בקרוב - מדי צה"ל. אלו, מספקים לכל מי שלובש אותנו הרבה כבוד וסוגרים את הדברים הכי ישראלים שבחרתם עם הרבה גאווה.

יום עצמאות שמח מפרוגי!

צילום התמונות: Gettyimages, Fotolia, מוטי קמחי, משחקי שפיר, אינסטגרם, יוטיוב, הוצאת מודן, פאקו לוזאנו, דובר צה"ל. 

גרפיקה: אראל שטיינמץ. 

 

תגובות