אמ;לק: גאווה ישראלית באליפות אירופה בג'ודו. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: גאווה ישראלית באליפות אירופה בג'ודו

הזמר שנחת בישראל, המסמך מהחקירה של רונן ביטי ולאנס ארמסטרונג בדרך לארץ הקודש. קבלו את סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

למדתם ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך שוב הייתם עמוסים? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

האישה המבוגרת ביותר בעולם הלכה לעולמה

נאבי טאג'ימה, שהייתה האדם המבוגר בעולם, הלכה לעולמה מזקנה בגיל 117 בדרום יפן. טאג'ימה אושפזה בבית החולים בתחילת השנה והותירה מאחוריה שבע בנות, שני בנים וככל הנראה למעלה מ-160 צאצאים. רק שתי נשים בהיסטוריה חיו יותר מטאג'ימה.

 

שני

היכן נמצא המסמך מחקירתו של ביטי?

בעל מאפייה בירושלים מצא בתחילת השבוע, בעודו הולך ברחוב, דף המכיל תמלול מחקירת אביה של כוכבת הילדים הצעירה, עדי ביטי. כזכור, לפני חודש הוגש כתב אישום נגד רונן ביטי בגין ביצוע עבירות מין בתשע קטינות. 

רונן ביטי
רונן ביטי © צילום: ליהי קרופניק

לאנס ארמסטרונג יגיע לישראל

רוכב האופניים המפורסם, לאנס ארמסטרונג, הודיע כי בכוונתו להגיע לישראל לרגל מרוץ האופניים הג'ירו ד'איטליה, שייערך בשבוע הבא. עקב הודעתו של ארמסטרונג, טענה RCS, המפיקה הרשמית של המרוץ, כי ארמסטרונג אינו הוזמן לאירוע והיות שהושעה על ידי איגוד האופניים העולמי, לא יינתן לו תפקיד רשמי במרוץ.

שלישי

צווי הגירוש מבוטלים

הואיל ולא נחתם הסכם לגירוש מבקשי המקלט עם אף  מדינה ושתי עתירות לבג"ץ, אשר דרשו להפסיק לחלק הודעות על גירוש, הודיעה המדינה לבג"ץ כי אין בכוונתה להמשיך בחלוקת צווי גירוש, כאשר אף אלו שכבר חולקו למבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן יבוטלו.

© מוטי קמחי

רביעי

 הקרב על הסכם הגרעין

נשיא צרפת, עמנואל מקרון פגש את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בבית הלבן, בניסיון למנוע פרישה אמריקנית מהסכם הגרעין עם איראן. בביקורו, נאם מקרון מול שני בתי הקונגרס בוושינגטון ואמר בין היתר כי "איראן לעולם לא תחזיק בשום נשק גרעיני, לא היום, לא בעוד חמש שנים". 

חמישי

צביקה פיק נחת בישראל

לאחר למעלה משבוע, בו היה מאושפז בבית החולים בווינה, נחת הזמר צביקה פיק בנמל התעופה בן גוריון והועבר לבית החולים איכילוב להמשך טיפול רפואי. במהלך השבוע האחרון הופצו שמוע לפיהן הזמר הלך לעולמו, בתגובה פרסם מנהל יחסי הציבור שלו, שיר פינטו כי "מצבו של צביקה פיק הולך ומשתפר ולפיכך הוא צפוי להגיע לארץ בקרוב".

 

זכייה כפולה - שתי מדליות ארד לישראל

באליפות אירופה בג'ודו שנפתחה ביום חמישי בגני התערוכה בתל אביב, התחרו 17 ספורטאים ישראלים ב-12 מתוך 14 קטגוריות המשקל השונות. ישראל פתחה את האליפות ברגל ימין עם הזכייה בשתי מדליות ארד של גפן פרימו בת ה-18, שהייתה להפתעה מרעננת עבור הקהל הישראלי ושל טל פליקר, שכבר פרץ לתודעה, לאחר שזכה במדליה נוספת באליפות העולם בחודש אוקטובר האחרון.

 שישי

מנהיג צפון קוריאה עשה היסטוריה

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, היה למנהיג הראשון של המדינה, שערך ביקור בדרום מאז שנת 1953. נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, קיבל את ג'ונג און בלחיצת יד ובשיחה שנמשכה זמן רב. לאחריה, חצה המנהיג מצפון את הגבול ונכנס אל עבר דרום קוריאה. בהמשך, חתם ג'ונג און בספר המבקרים את המילים הבאות: "היסטוריה חדשה התחילה עכשיו, עידן של שלום".

שגיא מוקי אלוף אירופה

הג'ודאי הישראלי, שגיא מוקי, זכה אתמול (ו') במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו בקטגוריה עד 81 ק"ג. מוקי הביא לישראל מדליה שלישית בתחרות וקויבל על זכייתו מענק מיוחד של 30 אלף שקלים מטעם הקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט, כאשר מאמנו, אורן סמדג'ה, יקבל מחצית מכך. מוקי חזר ובגדול, והוכיח שעם רצון הוא מסוגל לקטוף את הזהב.

 שבת

 פיטר פלצ'יק זכה בארד

הג'ודקא הישראלי, פיטר פלצ'יק, שהתחרה בקטגוריה עד 100 ק"ג, זכה הערב (שבת) במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו, לאחר איפון כבר בפתיחה, כעבור 39 שניות, בקרב נגד הרוסי ניאז בילאלוב. אף על פי שבחצי הגמר התעלף פלצ'יק במהלך התחרות נגד מארה הצרפתי, הוא הוכיח למה הוא מסוגל והביא לישראל את המדליה הרביעית באליפות.

 

תגובות