מתייחדים בכיכר לזכר הנספים: "האסון כואב לכולנו" . צילום פרטי

מתייחדים בכיכר לזכר הנספים: "האסון כואב לכולנו"

אלפי בני נוער הגיעו הערב (שבת) לכיכר רבין בתל אביב ולכיכר ציון בירושלים, למען מטרה אחת משותפת - לעמוד לזכרם של עשרת בני הנוער שנספו באסון הערבה במהלך טיול בנחל צפית ולכאוב את לכתם בטרם עת

עם צאת השבת, הגיעו אלפים לעצרות הנערכות בשעה זו בכיכר רבין בתל אביב ובכיכר ציון בירושלים, בכדי להביע סולידריות עם האסון הכבד בערבה, אשר גבה את חייהם של תשע נערות ונער אחד, בעת טיולם בנחל צפית. את עצרות הזיכרון יזמו בני נוער בעצמם, שחשים צורך להביע זיכרון ולכאוב יחדיו על השכול. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 לכיכר ציון וכיכר רבין הגיעו חניכי מכינות ושנות שירות, בנות שירות לאומי, בני ישיבות ומדרשיות, חניכים ומדריכים בתנועות נוער, חיילים ומבוגרים - כולם יחד מדליקים נר לזכר עשרת הנספים, מקריאים קטעי זיכרון ואף מרגישים את הכאב והרגש דרך המילים והצלילים.

"האובדן והאסון הגדול שאירע הם חסרי תקדים", אמר לפרוגי עידן אלי עמיר (18), שלוקח חלק פעיל בעצרת בכיכר רבין בתל אביב. יחד עם זאת, לדבריו דווקא מאחורי הכאב עומד הצורך לקיים את העצרת. "חשוב לנו ולאנשים סביבנו להתאחד דווקא ברגע הזה, על מנת להוציא יחד את הקול שלנו ולתת מקום לרגשות שיושבים בלב". 

העצרת בכיכר רבין
העצרת בכיכר רבין © צילום פרטי

אלי עמיר אף הוסיף כי הוא הכיר באופן אישי את אחת הנערות שנספו באסון, גלי בללי מגבעתיים. "הכרתי את גלי בללי, היא הייתה פעילה "בכנפיים של קרמבו". משהו בזעזוע העמוק טלטל אותי כששמעתי על כך. כל מה שבני הנוער הללו רצו הוא לתרום ולעשות שנה משמעותית לפני השירות הצבאי שלהם, בדיוק כמוני".

"כשהבנו שלא נוכל להגיע לתל אביב לעצרת תמיכה בגלל השבת והטיול אליו אנחנו יוצאים מחר, החלטנו שאנחנו רוצים לצאת לכיכר ציון, בכדי להביע הזדהות עם הכאב הנורא של האסון הכואב לכולנו. כחניכים בתכנית קדם צבאית הצלחנו להבין את הכאב. לא חשבנו שכל כך הרבה אנשים שלא קשורים אלינו או לנספים יגיעו כפי שקרה", סיפר עידו אורי בן ה-19.

העצרת בכיכר ציון
העצרת בכיכר ציון © צילום פרטי

תומר מזור (19), שבחר אף הוא להגיע לעצרת בכיכר ציון, ציין כי "אני וחבריי לתוכנית 'חברותא' החלטנו להגיע לעצרת, כדי להפגין הזדהות וסולדריות עם האסון שפקד את חברינו, מתוך כאב עמוק והזדהות. אני חש עצב עם משפחותיהם ויקיריהם".

אביגיל גיגי (18), סיכמה את ההתייחדות עם זכר הנספים, שחלמו לקחת חלק במכינה למען החברה, בנימה חיובית: "התפקיד שלנו בתור הדור הצעיר הוא להמשיך את דרכם של אלו שכבר אינם. הם נספו בטיול גיבוש למכינה קדם צבאית מתוך מקום של תרומה לחברה והיכרות, למידה ואהבת הארץ".

 

תגובות