אמ;לק: הפרידה של זינדין זידאן מריאל מדריד. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: הפרידה של זינדין זידאן מריאל מדריד

הטירוף סביב הכרטיסים למשחק מול ארגנטינה, הסלמה בדרום ומצעד הגאווה הראשון מגיע לכפר סבא. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

התכוננתם למסיבת הסיום ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבגרות בשפות או בבגרות בספרות? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

יעדי הטרור שהותקפו

ביום ראשון התקבלו דיווחים מדובר צה"ל על תקיפת יעדי טרור במתחם הצבאי של חמאס באזור דרום הרצועה, שבוצעה על ידי צה"ל. עוד נמסר כי התקיפה מהווה תגובה לחציית הגדר ולניסיון הפגיעה בביטחון ישראל. לא נגרם נזק לנפש במהלך התקיפה.

נחטפו הכרטיסים למשחק מול ארגנטינה

תוך 25 דקות בלבד מרגע פתיחת מכירת הכרטיסים למשחק בין ישראל לארגנטינה, אשר ייערך באצטדיון טדי, ירושלים ביום שבת הבא, אזלוו כל הכרטיסים שהוצעו למכירה לקהל הרחב. עקב הטירוף סביב המשחק, רבים מהאוהדים נותרו ללא כרטיס למשחק הידידות. 

שני

הגיבור של צרפת קיבל אזרחות

לאחר שמאמודו גסאמה, מהגר בלתי חוקי ממאלי, מדינה במערב אפריקה, חילץ בסוף שבוע שעבר בפריז ילד בן ארבע, שראה מתנדנד בקומה החמישית במפרסת ביתו, גסאמה לא היסס ומיהר להציל את הילד. כאות הוקרה על גבורתו של המהגר, הוא הוזמן ביום שני האחרון על ידי נשיא צרפת, עמנואל מקרון לאמרון האליזה, שם קיבל עיטור גבורה ואזרחות צרפתית. ללא ספק מדובר בספיידרמן אמיתי!

 

שלישי

הסלמה בדרום

לאחר בוקר מלא באזעקות צבע אדום, נמסר כי פחות 27 פצמ"רים נורו לעבר יישובי עוטף עזה משטח הרצועה, אולם רובן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. יש לציין כי אחד מהם התפוצץ ליד גן ילדים במועצה האזורית אשכול, אך לא דווח על נפגעים.

רביעי

האוניברסיטה העברית: אחת מ-100 המובילות בעולם

האוניברסיטה העברית בירושלים הצליחה לתפוס מקום מכובד בעשירייה האחרונה ברשימה היוקרתית של דירוג ה- Times, שנערך כמדי שנה וקובע מהן 100 האוניברסיטאות המובילות והטובות ביותר בעולם. רשימה זו מתבסס על סקר שנערך בקרב יותר מ-10,000 אקדמאים מ-138 מדינות שונות. כבוד למדינת ישראל!  

חמישי

זידאן עוזב את ריאל מדריד

מאמן ריאל מדריד מאז 2016, זינדין זידאן, אשר הוביל את הבלאנקוס לשלוש זכיות רצופות בליגת האלופות, כינס מסיבת עיתונאים מפתיעה ובה הודיע על סיום תפקידו במועדון. "השחקנים זקוקים לשינוי. לנצח אהיה אסיר תודה" כך הסביר.

מחאת הנכים והקשישים

כ-100 מפגינים, נכים וקשישים, הפגינו בסמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב, וזאת מתוך מחאה על סכומן של קצבאות הנכונות והזקנה. מרבית המפגינים במקום היו נכים ואחזו שלטים הקוראים לצדק. המפגינים גרמו לחסימת התנועה באיילון דרום למשך שעה שלמה. 

איסור העסקת בני נוער באתרי בנייה

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הורה לקדם הוראת שעה לחמש השנים הקרובות האוסרת על העסקת נוער באתרי בנייה בנייה למגורים, וזאת עקב הסכנות העשויות לפגוע בבני הנוער העובדים באתרי בנייה בחופש הגדול. ההסתדרות הנוער העובד והלומד נמסר: "שמחים על ההחלטה החדשה שיכולה למנוע אובדן ומחזקים את ידי השר על ההחלטה מצילת החיים. בני נוער עושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה ומהווים מגזר מוחלש ורבים מהם אינם מודעים לזכויותיהם. בענף הבנייה, כפי שלצערנו קרה, המצב הזה עלול להוביל למוות ולפגיעה אנושה בקדושת החיים. חברה בריאה שרואה בבני הנוער שלה את נכס העתיד צריכה לדעת לשמור עליהם ואנו שמחים שהדברים נלקחו בחשבון על ידי המשרד".

אתר בנייה © מוטי קמחי

שישי

מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא

אלפי בני נוער, תושבים ואורחים השתתפו במצעד הגאווה הראשון בכפר סבא, שנערך אתמול (ו'). מצעד גאווה זה החל כיוזמה של כ- 50 נערות ונערים חברי קהילת הלט"ב, שלוקחים חלק בארגון הנוער הגאה "איגי". את ההחלטה לצעוד לראשונה בעיר שלהם קיבלו לאחר שאחד מחניכי הקבוצה, צעיר טרנסנג'דר, הותקף באלימות בעת שעשה את דרכו בחזרה מפעילות במועדון, בשל זהותו המגדרית.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © gettyimages

 

 

 

תגיות
תגובות