מוחים דרך הרגליים: תלמידי עוטף עזה צועדים 90 ק"מ לירושלים. צילום מסך מהפייסבוק

מוחים דרך הרגליים: תלמידי עוטף עזה צועדים 90 ק"מ לירושלים

"טפטופי" הרקטות החלו לפני 17 שנה כשחלקם היו בני כמה חודשים ואחרים עדיין לא נולדו. ההתבגרות בין אזעקות, פצמ"רים ועפיפוני תבערה הובילה אותם לעשות מעשה: יותר מ-100 תלמידים מיישובי עוטף עזה יצעדו במשך חמישה ימים לכנסת. "אנחנו חיים בין מלחמות למלחמות, רוצים לגדול בשקט"

הנוער ביישובי עוטף עזה מוחה ברגליים: יותר מ-100 תלמידי כיתות י'-י"ב יצאו הבוקר (יום א') מבית הספר האזורי "שער הנגב" בדרכם לירושלים במסע רגלי שיימשך חמישה ימים ולאורך 90 קילומטרים. הצעדה מתקיימת על מנת לעורר את הציבור בישראל לנוכח המשך המצב הביטחוני המתוח ביישובים שבהם מתגוררים התלמידים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בני הנוער, שאליהם יצטרפו נערים נוספים מאזורים שונים, יצעדו היום קרוב ל-15 קילומטרים עד לקיבוץ רוחמה ושם יעשו את הלילה. ביום חמישי צפויים התלמידים להגיע לאזור הכנסת בבירה.

© צילום מסך מהפייסבוק

הם לא מכירים מציאות אחרת מלבד אזעקות צבע אדום, מטחי רקטות ומבצעים צבאיים. חיים בין הסלמה להסדרה. עכשיו, כשהם כבר אוטוטו מתגייסים לצה"ל, מי ליחידות קרביות ומי לשנת שירות, הם הצליחו לארגן את המהלך המחאתי הגדול והסוחף ביותר מאז החל הגל האחרון של טרור בלוני ועפיפוני התבערה, שגורמים לשריפות ולנזקים כבדים.

במהלך כל השבת ישבו מובילי הצעדה על המפות, תכננו את המסלולים, תיזמנו, ובעיקר הכינו תוכניות לוגיסטיות: ציוד לינה, צעידה, מזון וכו'. בני הנוער זוכים לתמיכה מלאה מהוריהם, שחלקם יפגשו אותם בנקודות שונות, ובנוסף גם ארגונים ואנשים פרטיים יסייעו להם בכל הציוד שנדרש.

בתי הספר לא ייקחו חלק במחאה שכן משרד החינוך איננו יכול על פי החוק לעודד צעדה שכזו על חשבון זמן הלימודים, אבל המורים והמנהלים כבר הודיעו לתלמידים שאין להם כוונה לעצור בעדם לצאת אל הדרך. "זו מחאה שצמחה מתוכם, זהו מהלך שהם יזמו. אי־אפשר לעצור אותם", סיפרה אחת המורים.

© צילום מסך מהפייסבוק

"רוצים לספר את הסיפור שלנו"

התלמידים הכינו שלטים ודגלים למסע, וגם חולצות שנושאות את הלוגו "תנו לגדול בשקט". "המסר שלנו הוא שאנחנו רוצים שינוי. די למצב הביטחוני הנוכחי", סיפר רועי רחף מקיבוץ מפלסים, תלמיד כיתה י"ב מבית הספר האזורי "שער הנגב". "מאז שנולדנו אנחנו חיים בין מלחמות למלחמות. אנחנו רוצים לגדול בעוטף עזה בשקט. השינוי נמצא בידי ההנהגה בישראל ולכן אנחנו צועדים אל הכנסת. זהו מסע כדי לעורר את המודעות למה שקורה כאן, בעוטף עזה, לספר את הסיפור שלנו, של בני הנוער שמתמודדים עם המצב הביטחוני הקשה. זהו מסע ארוך, שיש בו גם ערכים ולמידה".

כמו בכל מחאה בעת המודרנית, העדכונים יועברו בזמן אמת דרך עמוד האינסטגרם של המחאה, שבתוך יומיים צבר מאות עוקבים, וגם בדף הפייסבוק שלהם. ברשתות החברתיות ניתן יהיה לצפות בסרטונים ותמונות מהצעדה.

במקביל נערכות עוד פעולות מחאה של תושבי האזור בעקבות המצב הביטחוני השביר: תלמידי בית הספר "נופי הבשור" שבמועצה האזורית אשכול בכניסה למוסד החינוכי כאות הזדהות עם הצועדים.

כמה מפגינים חסמו הבוקר את מעבר הסחורות כרם שלום למעבר משאיות ומנעו את כניסתן.

 

 

תגובות