אמ;לק: ביטול הלימודים בעוטף עזה. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: ביטול הלימודים בעוטף עזה

מחאת העובדים הסוציאליים, המבצע החשאי שחדר לעזה והסתבך ופיגוע דקירה בתחנת משטרה בירושלים. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בלימודים ולא הספקתם להתעדכן בחדשות? רציתם לשמוע על פיגוע הדקירה בירושלים ושכחתם? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 ראשון

כביש 90 יהפוך לדו-מסלולי מאצבע הגליל עד אילת

בעקבות התאונות הקטלניות בכביש 90 משרד התחבורה מסר כי השר ישראל כץ מתכנן להפוך את הכביש המדובר מציר חד-מסלולי לדו-מסלולי (בעל שני נתיבים לכל כיוון) מאילת ועד אצבע הגליל. על פי משרד התחבורה, מדובר ב"מגה-פרויקט" בעלות עשרות מיליארדי שקלים שנועד לשפר את הבטיחות באזור שגבה את חייהם של עשרות בשבועות האחרונים.

המבצע החשאי שחדר לעזה והסתבך

מבצע צבאי שבו חדר כוח מיוחד של צה"ל לרצועת עזה הסתבך כשהחיילים נחשפו, ובעקבות כך התפתחו חילופי אש עם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס. כתוצאה מחילופי הירי נהרג סגן אלוף מ', בן 41 אשר הותיר אחריו אישה ושני ילדים. למחרת (יום ב'), אלפי בני משפחה וחברים נכחו בהלווייתו שהתקיימה ביישוב מגוריו, כשבהלוויה השתתפו גם אישים בכירים, בהם הנשיא ראובן ריבלין ושרים נוספים. בפעילות נהרגו גם שבעה פלסטינים - בהם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס.

שני

הדרום תחת אש

יותר מ- 300 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. מדובר במתקפת הרקטות המרוכזת הכי חמורה מאז "צוק איתן", שהחל כתוצאה מחשיפת המבצע החשאי של כוחות צה"ל ברצועה (יום א'), במהלכו נהרגו כאמור קצין צה"ל - סא"ל מ' ו- 7 אנשי חמאס. 

© צילום: Fotolia

העובדים הסוציאליים מוחים על גל האלימות נגדם 

אלף עובדים סוציאליים ותומכיהם חסמו למשך כ-40 דקות את אזור צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על מקרי האלימות נגדם בתקופה האחרונה. קודם לכן חסמו לזמן קצר את הכניסה לירושלים. המשטרה עצרה את ראשי המחאה.

 

© צילום: מוטי קמחי

 טיל נ"ט פגע באוטובוס של חיילים

חייל בן 19 נפצע באורח קשה מטיל נ"ט שנורה מרצועת עזה לעבר אוטובוס בעוטף עזה. על פי העדויות, זמן קצר קודם לכן הסיע האוטובוס עשרות חיילים שעצרו ליד חורשה בצפון עוטף עזה, וירדו מהאוטובוס לפני הפגיעה. החייל שנפצע מהטיל עמד ליד האוטובוס, שחנה בזווית חשופה לרצועה ומול בתי היישוב הסמוך.

שלישי

בוטלו הלימודים לאור המצב הביטחוני

בעקבות הירי הכבד לעבר יישובי עוטף עזה ומרכז הנגב, פרסם פיקוד העורף את ההחלטה כי בכל יישובי עוטף עזה, כמו גם בבאר שבע, עומר, אשקלון, אשדוד, קריית גת וקריית מלאכי לא יתקיימו לימודים.

© מוטי קמחי

תושבי עוטף עזה זועמים על הפסקת האש

מאות מתושבי עוטף עזה הפגינו בצומת הכניסה לשדרות במחאה על הפסקת האש שאליה הגיעו ישראל וחמאס בתיווך מצרים, וזאת לאחר שבישיבת הקבינט הסכימו רוב השרים עם עמדת ראשי מערכת הביטחון, לפיה יש לתת סיכוי למאמצי ההסדרה המצרים ויש לעצור את המתקפה הישראלית נגד מטרות טרור ברצועת עזה ולא להחריף אותה. במקום ההפגנה נרשמו עימותים בין נהגים למפגינים וכן בין המפגינים לכוחות הביטחון.

 רביעי

ליברמן התפטר

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע במהלך ישיבה מיוחדת של סיעתו, ישראל ביתנו, על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון וזאת בשל ההחלטה שנקבעה (יום ג') על הפסקת אש מול חמאס, אותה כינה: "כניעה לטרור". ליברמן הודיע בהצהרה לתקשורת על המהלך וקרא לקביעת תאריך חדש לבחירות בהקדם האפשרי.

תוצאות סיבוב הבחירות השני 

סיבוב הבחירות השני לרשויות המקומיות (יום ג') הסתיים ונבחרו המנצחים מכל הערים שלא הצליחו להגיע להחלטה בבחירות הקודמות שהתקיימו לפני שבועיים. בירושלים הסתכמו הבחירות בניצחון של משה ליאון עם 51.5% מהקולות על 48.5% לעופר ברקוביץ'.

חמישי

בנט דורש את תיק הביטחון

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקבל את תיק הביטחון במקום השר אביגדור ליברמן, שהתפטר מתפקידו לאחר שהתקבלה ההחלטה על הפסקת אש מול החמאס (יום ד'). בנט הציב בדרישתו אולטימטום; אם לא יקבל את התפקיד - מפלגתו תפרוש מהממשלה. אך סרב לומר מהו פרק הזמן שהקציב לראש הממשלה לקבלת התיק.

פיגוע דקירה בתחנת משטרה בירושלים

ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה בתחנת משטרה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, וזאת לאחר שמחבל נכנס לתחנת המשטרה מהחלק האחורי של המבנה, דקר שוטר מג"ב ואז נורה. כתוצאה מהירי נפצע שוטר נוסף באורח קל מנתזים. שני שוטרים נוספים נפגעו באירוע באורח קל. השוטרים שנפצעו פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל נעצר ומצבו קשה לאחר שנורה על ידי אחד השוטרים.

© צילום: דוברות המשטרה

 שריפה בבניין בבית שמש

שלושה בני משפחה, בהם שני ילדים, נפגעו קשה בשריפה שפרצה בקומה התחתונה של בניין מגורים בבית שמש. מענף החקירות בכבאות נמסר כי נבדקת האפשרות שהשריפה פרצה בגלל קצר חשמלי או משחק של שני הילדים באש. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 19 נפגעים משאיפת עשן במצב קל עד בינוני.

סוף השבוע

 ארה"ב הצביעה נגד נסיגה ישראלית מרמת הגולן

ארצות הברית הצביעה לראשונה נגד ההצעה הסמלית להחזרת רמת הגולן מידי ישראל לסוריה בעצרת הכללית של האו"ם. לדעתה של שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, מדובר בהצעה חסרת תועלת ומוטה נגד ישראל, במיוחד לאור הזוועות שמתרחשות בסוריה. ההצעה התקבלה ברוב של 151 מדינות. 14 מדינות נמנעו ורק ארה"ב וישראל התנגדו.

מסוקי קרב הוזנקו בשל מצנחי רחיפה ממונעים שטסו ללא תיאום באזור כרמיאל

שני מסוקי קרב של צה"ל הוזנקו הבוקר (שבת) בעקבות דיווח על חמישה מצנחי רחיפה ממונעים ולא מזוהים, אשר טסו בשמי כרמיאל ללא תיאום ובניגוד לחוקי התעופה האזרחית. דובר צה"ל מסר כי המקרה דווח למשטרה, אשר המתינה להם על הקרקע לטובת הגשת תלונה נגדם.

 

 

 

 

 

 

תגובות