אמ;לק: חשיפת התפריט הטבעוני החדש בצה"ל. צילום: shutterstock

אמ;לק: חשיפת התפריט הטבעוני החדש בצה"ל

מותו של הסופר המוערך עמוס עוז, פרסום דו"ח העוני של הביטוח הלאומי והחוקים החדשים שאושרו סופית בכנסת הנוכחית. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בהרשעתו של הרוצח שרצח את נועה אייל? פספסתם את חגיגות השנה החדשה ברחבי העולם? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין:

יום ראשון

תפריט טבעוני חדש בצה"ל

על פי מערך המזון של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל, בשנה הקרובה צפויים להיכנס מספר מאכלים חדשים למטבחי צה"ל, המותאמים לטבעונים כעדשים בצבעים שונים, חיטת פריקי, שעועית מש, פריכיות מלאות, אבקה להכנת חביתה טבעונית, קציצות עדשים ועוד. לפי נתוני צה"ל, חל בשנים האחרונות זינוק דרמטי בכמות החיילים הטבעונים, מ- 500 לכ- 10 אלף חיילים טבעונים כיום.

בשנה הקרובה צפוי להיכנס תפריט טבעוני חדש לצה"ל © צילום: Shutterstock

נוסעים נתקעו שעה וחצי ברכבת

רכבת עם נוסעים עליה, שעשתה דרכה מתחנת סבידור בתל אביב לנהריה, נתקעה באמצע הלילה על המסילה בשל בעיה בקטר. רק לאחר המתנה של שעה וחצי נפתרה התקלה והרכבת החלה לנוע שוב.
רכבת ישראל פרסמה התנצלות בפני הנוסעים על אי הנעימות ואף הציעה פיצוי, ומסגרה כי - "לרכבת הוזעק קטר חלופי שהתחבר אליה ופינה אותה. ברכבת היו כעשרים נוסעים, היא הגיעה לחיפה ומשם יצאו הנוסעים ברכבות חלופיות." בנוסף, ברכבת ישראל טענו כי התקלה תוקנה וכי עצירת הרכבת על המסילה לא השפיעה על יתר הנסיעות של רכבות אחרות.

הסופר עמוס עוז הלך לעולמו

הסופר המוערך ועטור הפרסים עמוס עוז, ממעצבי היצירה העברית המודרנית וחתן פרס ישראל, מת בגיל 79 ממחלת הסרטן (יום ו'). הוא השאיר אחריו עשרות ספרים וקלאסיקות שתורגמו לשלל שפות, ובהם "סיפור על אהבה וחושך" ו"מיכאל שלי". הוא היה מזוהה עם השמאל הציוני בישראל, ומהבולטים בתנועת "שלום עכשיו".
 

יום שני

חגיגות השנה החדשה ברחבי העולם

ברחבי העולם נפרדו מ- 2018, ובחצי המזרחי של כדור הארץ כבר קיבלו בחגיגות את השנה האזרחית החדשה, כשניו זילנד הייתה המדינה הגדולה הראשונה בעולם שספרה לאחור וקיבלה את שנת 2019.

דו"ח העוני של הביטוח הלאומי

על פי דו"ח העוני לשנת 2017 שפורסם על ידי המוסד לביטוח לאומי, ב- 2017 חיו בעוני 466,400 משפחות, שבהן 1,780,500 נפשות ומתוכן 814,800 ילדים. אמנם בשנת 2017 ירד במעט שיעור העוני בקרב משפחות בהשוואה ל- 2016 מ- 18.5% ל- 18.4%, אך מדד חומרת העוני עלה בשנת 2017 עלייה חדה של 10%, כך גם המדד לעומק העוני עלה ב- 4.4%.

כמעט תשעה מיליון אזרחים חיים בישראל

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי אוכלוסיית ישראל נאמדת בכ- 8,972,000 תושבים. על פי נתוני הלמ"ס, במהלך שנת 2018 גדלה אוכלוסיית ישראל ב- 2% - 81% מהגידול נבעו מריבוי טבעי ו- 19% ממאזן ההגירה הבינלאומית. במהלך 2018 נולדו בישראל 185 אלף תינוקות, כ- 28 אלף עולים חדשים הגיעו לארץ וכ- 12 אלף מהגרים אחרים. מנגד, כ- 45 אלף ישראלים הלכו לעולמם בשנה החולפת, וכ- 7,000 ישראלים נגרעו מהרשימה מכיוון ששהו בחו"ל יותר משנה.

יום שלישי

בתי אבות יחוייבו להתקין מצלמות

הצעת החוק המחייבת התקנת מצלמות בבתי אבות סיעודיים. אשר יזם ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה לאחר מקרים קשים של התעללות בקשישים בשנים האחרונות, אושרה במליאת הכנסת. הצעת החוק תחייב התקנת מצלמות בבתי חולים גריאטריים, כאשר האחריות לכך תוטל על מנהלי בתי החולים. המצלמות יתעדו את כל הנעשה במרחבים המשותפים שבהם שוהים המאושפזים וגם במרחבים הפרטיים הכוללים את חדרי האשפוז, המקלחות והשירותים. אולם מאושפז יוכל לסרב להפעלת המצלמות במרחב הפרטי שלו. הצפייה בצילומים תעשה רק על ידי מורשה גישה שהוסמך על ידי מנהל בית החולים.

בתקווה שהמצלמות ישפרו את מצב הקשישים
בתקווה שהמצלמות ישפרו את מצב הקשישים © Fotolia

נתניהו בהשבעת נשיא ברזיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו באירועי השבעת נשיא ברזיל - ז'איר בולסונרו, שנערכו בברזיליה הבירה. בולסונרו נסע ברחובות העיר מלווה בפרשים, כשבני אדם רבים מריעים לו בצדי הדרכים, ובקהל לצד דגלי ברזיל בלטו גם דגלי ישראל.

יום רביעי

החוקים החדשים שאושרו סופית

רגע לפני התפזרותה של הכנסת ה-20, ערכו חברי הכנסת 'בליץ חקיקה', וזאת במטרה לאשר כמה שיותר הצעות חוק לפני פתיחתו הרשמית של המרוץ לכנסת הבאה. חלק מהצעות החוק שאושרו בקריאה שנייה ושלישית ונכנסו באופן רשמי לספר החוקים הן בין היתר האיסור על צריכת זנות, חיוב בתי אבות להתקין מצלמות ואיסור שינוי שם על עבריין מין.

החוקים החדשים שאושרו רשמית בכנסת הנוכחית © צילום מסך מיוטיוב

יום חמישי

אחרי 21 שנה הורשע הרוצח של נועה אייל

21 שנים אחרי שנרצחה נועה אייל, הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את דניאל נחמני ברצח בכוונה תחילה של הנערה בת ה- 16 בשנת 1998 ביער רמות בירושלים. ה-DNA של נחמני התאים לזה שנמצא על הגופה, וההתאמה התקבלה בזכות דגימה מיריקה שלו ברחוב. נחמני הורשע במעשה סדום, אך זוכה מעבירת אונס מחמת הספק.

בר רפאלי והוריה יועמדו לדין

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לדוגמנית והמגישה - בר רפאלי, כי נשקלת העמדתה לדין בגין ביצוע עבירות מס. אמ? ציפי ואביה רפי חשודים גם הם בעבירת הלבנת הון.

רפאלי והוריה יועמדו לדין
רפאלי והוריה יועמדו לדין © זוהר שטרית

סוף השבוע

מטען התפוצץ במעלית בבניין ברמת גן

אלמונים הניחו מטען במעלית בבניין מגורים ברחוב החולה שבעיר רמת גן. הדיירים, שהתעוררו לקול נפץ עז, הזעיקו את המשטרה. לא היו נפגעים. על פי ההערכה, הצעד היה אזהרה לעבריין המתגורר במקום.

בן 60 נפגע אנושות בשריפה 

גבר כבן 60 נפגע באפן אנוש בשריפה במבנה חד-קומתי ברחוב אחד העם בקריית שמונה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים זיו בצפת תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותו. לדברי בית החולים הוא הובא למרכז ללא רוח חיים ולרופאים לא נותר אלא לקבוע מוות. נסיבות האירוע טרם התבררו.

חנין זועבי הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21

חברת הכנסת חנין זועבי הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21 במסגרת הרשימה המשותפת. זועבי, חברת מפלגת בל"ד, הודיעה לפני כשבוע וחצי כי הנושא לא נמצא על סדר היום שלה וכי עדיין לא דנה בהתמודדותה לכנסת הבאה.

הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21
הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21 © מוטי קמחי
תגובות