אמ;לק: זוכרים את אורי אנסבכר. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: זוכרים את אורי אנסבכר

דו"ח מצב הלהט"בופוביה בישראל, ספירה מחודשת של הקולות בפריימריז הליכוד וטקס 70 שנה לסגירת מחנות המעפילים בקפריסין. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בשביתה בבתי החולים "הדסה עין כרם" ו"הדסה הר הצופים"? פספסתם את וויתורו צה"ל על המדים המנומרים? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

זוכרים את אורי

מאות אנשים התאספו (יום ש') בכיכר רבין בתל אביב ובכמה מוקדים בירושלים והדליקו נרות לזכרה של אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע, שנרצחה ביום חמישי. עשרות מפגינים חסמו את הכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים ודרשו נקמה: "אף אחד לא יהרוג ילדה שלנו ככה באכזריות בלי לשלם".

המחאה בכיכר רבין לזכרה של אורי © מוטי קמחי

הסלמה בגבול עזה

אחרי חודשים של הפסקה, חידש חמאס את העימותים הליליים על גדר המערכת בין כוחות צה"ל לעשרות צעירים פלסטינים בצפון הרצועה. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את המפגינים מהגדר ואף יידו חזיזים וזיקוקים לעבר הכוחות.

דו"ח מצב הלהט"בופוביה בישראל

על פי דו"ח מצב הלהט"בופוביה בישראל לשנת 2018 שהוגש לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בשנה החולפת חלה עלייה ניכרת, של כ-54%, בדיווחים על הלהט"בופוביה (התנכלות כלפי חברי הקהילה הגאה), לעומת השנה שלפניה. לפי הדו"ח, 1,557 מקרי להט"בופוביה דווחו בשנה האחרונה ורק על 3% מהם הוגשו תלונות במשטרה.
מנתוני הדו"ח עלה גם כי כרבע מהפגיעות מתרחשות במרחב הציבורי (רחוב, סביבת מגורים, תחבורה ציבורית וכו'), 22% מהפגיעות מתרחשות בתקשורת (ובעיקר ברשתות החברתיות), 15% מפגיעות הן בתוך המשפחה, 13% במקום העבודה, 8% מהאירועים הם התבטאויות להט"בופובית של אנשי ציבור (רבנים, חברי מועצה, ח"כים וכו'), 7% מהפגיעות מתרחשות במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, 5% קשורות לכוחות הביטחון (צבא, משטרה ושב"ס) ו-5% למוסדות המדינה השונים (ביטוח לאומי, משרד הפנים וכו').

© פוטוליה

יום שני

נסגרו הקלפיות בפריימריז העבודה

הקלפיות בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21 נסגרו ואחוז ההצבעה היה גבוה מהצפוי, כ-56.4%, שהם 33,690 מכלל חברי המפלגה. במפלגה העריכו שאחוז ההצבעה יהיה נמוך במיוחד אך בפועל היה עומס רב וגם לאחר סגירת הקלפיות נותרו מצביעים בתורים, שהמשיכו להצביע.

סגירת הקלפיות בפריימריז העבודה © צילום: מוטי קמחי

ספירה מחודשת של הקולות בפריימריז הליכוד

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הורה להקליד מחדש את סיכומי כל הקלפיות ב-113 המוקדים בפריימריז, וזאת בשל הטענות על אי סדרים ופערים בין התוצאות שהגיעו מהקלפיות למה שהוקלד בפועל בחמ"ל הבחירות.

יום שלישי

"בולען" נפער בכביש מרכזי בפתח תקווה

"בולען" נפער בכביש מרכזי בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה, סמוך לאתר עבודות הרכבת הקלה שבונה נתיבי התחבורה הציבורית. נהגים ועוברי אורח הבחינו בסדקים שעל הכביש, שניות לפני שקטע הכביש התמוטט לעומק של שלושה מטרים במעמקי האדמה, עצרו את התנועה עד להגעת הצוותים. בנת"ע נאמר כי התמוטטות הכביש לא קשורה לעבודות הכרייה וכי ככל הנראה מדובר בקו ביוב תת קרקעי שקרס מסיבה שנמצאת בבדיקה. לדברי החברה זה לא בשטח העבודות שלהם, וככל הנראה מתחת לכביש היה קו ביוב ישן שקרס.

שביתה בבתי החולים

רופאי בתי החולים "הדסה עין כרם" ו"הדסה הר הצופים" בירושלים שבתו ופעלו במתכונת שבת, וזאת בעקבות החלטת ההנהלה לעצור את קליטת המתמחים. בית הדין האזורי בירושלים דחה את הבקשה שהגישה הנהלת הדסה לצו מניעה (יום ב'), ובכך אפשר לרופאים להוציא לפועל את השביתה שתוכננה כפעילות מחאה.

יום רביעי

70 שנה לסגירת מחנות המעפילים בקפריסין

במסגרת ביקורו הממלכתי בקפריסין, השתתף נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס לציון 70 שנה לסגירת מחנות מעצר המעפילים באי. המחנות בקפריסין הוקמו על ידי הבריטים בתקופת המנדט כדי למנוע את מפעל ההעפלה לארץ, ולמעלה מ-53 אלף יהודים הוחזקו בהם, רובם ניצולי שואה שביקשו להגיע לישראל בסיום מלחמת העולם השנייה. הטקס נערך בבית החולים הצבאי הבריטי בניקוסיה, בו נולדו כ-2,200 תינוקות באותה התקופה.

השביתה בבתי החולים הדסה ממשיכה

לאחר שעות של משא ומתן וניסיונות להגיע להסדר בין ההסתדרות הרפואית, ועדי הרופאים והנהלת "הדסה", הודיעו הצדדים על הגעה למבוי סתום, שבעקבותיה הוחלט כי השביתה בבתי החולים "הדסה הר הצופים" ו"הדסה עין כרם" בירושלים, והפעילות במתכונת שבת, תימשך גם היום.

צה"ל מוותר על המדים המנומרים

לאחר מאות לוחמים וקצינים השתתפו בפיילוט לקראת "מהפכת המדים", אשר נמשך עשרה חודשים ועלה מאות אלפי שקלים, ובו נבחנו דגמי מדים אמריקניים חסיני אש ומשופרים. אך בסופו של דבר החליט צה"ל לוותר על המדים המנומרים, וזאת משום שהבד שנבחר לא עבר את מבחן החיילים, שטענו כי המדים שנבחרו לא נוחים, גורמים להזעה, ומגבירים סכנה לירי דו צדדי בשל צבעם הדומה למדי אויב.

צה"ל יישאר עם המדים הנוכחיים © קרדיט: דובר צה"ל

יום חמישי

חשוד לא חמוש חדר לישראל 

כוחות צה"ל עצרו חשוד שחצה משטח לבנון לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.

 גבר נורה למוות בחולון

גבר כבן 40 נורה למוות בחולון. למשטרה נמסר דיווח על ירי ברחוב הבנאי. צוות מד"א החל להעניק טיפול רפואי ראשוני לפצוע, ולמרבה הצער תוך זמן קצר נקבע מותו.

תגובות