תלחמו עבור החלום: נאומי האוסקר הכי מעוררי השראה. gettyimages.IL/Dia Dipasupil

תלחמו עבור החלום: נאומי האוסקר הכי מעוררי השראה

כמעט כל שחקן צעיר, זמר או ידוען באשר הוא, שואף להגיע למעמד המכובד ולזכות בטקס האוסקר. לפני זמן קצר - הטקס התקיים. עם כל ההתלהבות, ההתרגשות והמעמד המרגש, הזוכים לא שכחו להוקיר תודה ועוררו בנו השראה עם נאומיהם

טקס פרסי האוסקר שאירע לפני יומיים, הוביל למספר הפתעות אצל הזוכים המאושרים. האוסקר הוא לא רק מתנת הפרס לזוכה, אלא האווירה הזוהרת, התלבושות המיוחדות וכמובן הנאומים. לכבוד האוסקר, קבלו את הנאומים המרגשים של הטקס מכל הזמנים:

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ליידי גאגא

אמנם ליידי גאגא לא זכתה בפרס השחקנית הטובה, אך היא זכתה בפרס השיר הטוב ביותר על שירה ''shallow''. כשעלתה על הבמה היא נאמה את המילים הבאות: ''לא משנה כמה קיבלתם 'לא', כמה פעמים נכשלתם או נפלתם. מה שמשנה זה כמה פעמים הצלחתם לקום, להיות אמיצים ופשוט להמשיך. אם יש לכם חלום - תילחמו עבורו''. מעוררת השראה.

גיא נתיב

עם כל הכבוד לליידי גאגא, יש לנו גאווה ישראלית! הסרט ''סקין'', זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר של הבמאי הישראלי נתיב. את הסרט הוא חלקביחד עם אישתו, הבמאית ג'יימי ריי ניומן. את נאום התודה שלו הוא התחיל במילים ''לילה טוב ישראל'' בעברית, בנוסף המשיך בנאומו: "אני בטח אעכל את זה עוד כמה חודשים. עברתי לכאן רק לפני ארבע שנים, כך שלעשות סרט קצר עם אשתי המדהימה כמפיקה, זה לגמרי חלום. הפרס הזה הוא כבר מעבר לחלום".

 

פטרישיה ארקט

בשנת 2015, פטרישיה ארקט זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה , ובכך השתמשה בפלטפורמת האוסקר כדי לקרוא לשוויון בין המינים. פטרישה נאמה בפני הקהל: "זה הזמן שלנו להיות שוות בשכר אחת ולתמיד. הגיע הזמן לזכויות שוות לנשים בארצות הברית". מאוחר יותר הוכיחה שהיא תומכת בתנועת הנשים כולה.

האלי ברי

בשנת 2002, זכתה האלי ברי בפרס השחקנית הטובה ביותר, והייתה השחקנית האפרו-אמריקאית הראשונה שזכתה באוסקר כשחקנית ראשית. בנאומה היא הודתה לכל הנשים שהיו עימה לאורך כל הדרך ופונה לקהל הנשי: "הרגע הזה הרבה יותר גדול ממני, הרגע הזה הוא בשביל דורותידנדרידג', לנה הורן, דיאן קארול, זה בשביל הנשים שעומדות לידי, ג'דה פינקט סמית, אנג'לה באסט, ויוייקה פוקס, וזה לכל אישה חסרת שם, חסרת פנים, שיש לה עכשיו סיכוי הדלת הזאת נפתחה הלילה''.

סטיבן שפילברג

בשנת 1994, זכה סטיבן שפילברג בפרס הבימוי הטוב ביותר על סרטו ''רשימת שינדלר''. בנאומו הוא הודה למשפחתו ולאנשים שעזרו לו ביצירת הסרט. בסוף נאומו, הוא הודה ל''ששת המיליונים שלא יכולים לצפות בנו כעת'' וכמעט פרץ בבכי. מרגש!

לופיטה ניונגו

בשנת 2013, לופיטה ניונגו זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט ''12 שנים של עבדות''. בנאומה היא שיתפה את הקהלבמחשבותיה: "כשאני מסתכלת על הפסל המוזהב הזה, אולי זה מזכיר לי ולכל ילד קטן שלא משנה מאיפה אתה, החלומות שלך תקפים".

 
 
 
 
 
 
 
תגובות