אמ;לק: הלוואה לחד-מיניים שיפנו להליך פונדקאות בחו"ל. צילום: Getty Images

אמ;לק: הלוואה לחד-מיניים שיפנו להליך פונדקאות בחו"ל

תקיפת החייל שסירב לבדיקה ביטחונית ברכבת, נתינת הכשר בג"ץ לנוהל החמץ בבתי החולים בפסח והרשעת מספר לוחמי נצח יהודה בהתעללות בפלסטינים • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן ב"מחלה המסתורית" של נהגי הרכבת? פספסתם את הקמפיין החדש נגד הקהילה הרפורמית? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

תקיפת החייל שסירב לבדיקה ביטחונית ברכבת

חייל ממוצא בדואי הותקף בתחנת הרכבת בבאר שבע לאחר שסירב להזדהות ולהעביר את הציוד האישי שלו במתקן השיקוף. החייל סירב להציג תעודת חוגר ולכן הודיעו לו המאבטחים שהוא מעוכב. החייל ניסה להתפרץ בכוח לתחנה, וכתוצאה מכך פרץ עימות בינו לבין המאבטחים, שבעקבותיו נפגע החייל מקת הנשק של אחד המאבטחים ונחבל בראשו. במד"א קיבלו קריאה על אדם שסבל מפגיעת ראש באזור התחנה המרכזית, אך כשהגיעו למקום לא הצליחו לאתר אותו. צוות מד"א התקשר למספר שממנו התקבל הדיווח, אך לא התקבלה תשובה. לא הוגשה במשטרה תלונה בעקבות התקרית.

הוסר איום השביתה ברכבת

בית הדין לעבודה אישר את סידור העבודה החדש ברכבת ישראל, והחליט על הפעלתו. כתוצאה מכך, הוסר איום השביתה שתוכננה ליום שלישי. בית הדין אישר בהחלטתו את מאמצי ההנהלה לשפר את השירות ולהרחיב את תדירות הרכבות בקווים השונים. כמו כן, הוא אישר כי הנהלת הרכבת ניסתה להידבר עם ועד העובדים לאורך כל הדרך, אך הדגיש כי אין מחובתה של ההנהלה להגיע להסכמה עם נציגות העובדים על מנת לקדם את התהליכים בחברה.

צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה להשלכת מטעני חבלה לעבר גדר המערכת.

הלוואה לחד-מיניים שיפנו להליך פונדקאות בחו"ל

הסוכנות היהודית הודיעה כי תעניק הלוואה של כ-40 אלף שקלים לכל עובדיה ושליחיה; הורים יחידניים, זוגות חד-מיניים והטרוסקסואלים שיבקשו להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות מחוץ לגבולות המדינה. הסוכנות היהודית מעסיקה כ-1,250 עובדים, מהם כ-450 שליחים המשרתים למשך כמה שנים ברחבי העולם ופועלים לחבר את הקהילות היהודיות לישראל, ולדברי הסוכנות היהודית ההלוואה נועדה להקל על העובדים בהתארגנות הכלכלית הכרוכה בהליך הפונדקאות ובכך להביע את התמיכה של הארגון בתהליך המורכב.

לדברי הסוכנות היהודית ההלוואה נועדה להקל על העובדים בהתארגנות הכלכלית © צילום: Getty Images

יום שני

ה"מחלה המסתורית" של נהגי הרכבת

לאחר שבית הדין לעבודה אישר אתמול (יום א') את סידור העבודה ברכבת ישראל שבעקבותיו בוטלה השביתה שתוכננה להתקיים ביום שלישי, הודיעו 18 נהגי קטר כי לא יגיעו היום (ב') לעבודתם בשל מחלה. עקב כך, היו עלולים להיווצר שיבושים בתנועת הרכבות, שכללו בין היתר עיכובים וביטולים.

אסון טורנדו בארה"ב

סדרת סופות טורנדו הכתה באזור אלבמה שבארצות הברית, והנזק כבד ביותר; לפחות 23 בני אדם נהרגו, בתים קרסו, עצים ותמרורים נעקרו ממקומם ואף נמל התעופה ותחנת כיבוי אש נחרבו.

יום שלישי

ועדי ההורים והסתדרות המורים נגד בחינות המיצ"ב

תלמידי כיתות ה' ו-ח' בבתי הספר בישראל אמורים להיבחן בבחינת המיצ"ב בשפה, מדע, מתמטיקה ואנגלית, אך ועדי ההורים והסתדרות המורים התנגדו לכך וקראו לא להשתתף בטענה שמבחני המיצ"ב האחרונים ותוצאותיהם שובשו ועוותו, בין היתר על ידי מתן הקלות והיעדרות של תלמידים הנחשבים "חלשים" ביום הבחינה. על אף ההתנגדות העזה מצד ועדי ההורים והסתדרות המורים, הבחינות התקיימו כרגיל, למעט שיבושים בכמה יישובים שבהם קראו ועדי ההורים שלא לשלוח את התלמידים לבתי הספר.

ועדי ההורים והסתדרות המורים התנגדו לקיום מבחני המיצ"ב  © fotolia

בג"ץ נתן הכשר לנוהל החמץ בבתי החולים בפסח

עקב שתי עתירות שהוגשו בנושא, בג"ץ הודיע כי המדינה תצטרך להתייחס לנושא הכנסת החמץ ולנמק מדוע לא ניתן להכניס חמץ בפסח לבתי חולים. את התשובה אמורה המדינה לתת עד ה- 1.6, כלומר חודש וחצי אחרי חג הפסח, ומשמעות הדבר היא שגם בפסח הזה, בתי החולים יוכלו להמשיך ולאסור על הכנסת חמץ לבתי החולים והדבר נתון לשיקול דעתם.

יום רביעי

הקמפיין החדש נגד הרפורמים

תנועת "חזון", אשר קמה לפני כמה חודשים במטרה לקדם "סדר יום יהודי במדינה" פתחה בקמפיין האשמה חדש נגד הרפורמים שגורמים, לטענתה, להתבוללות. הקמפיין הושק ברקע המאבק המתחדש על התפילה של זרמים ליברליים ושאינם אורתודוכסיים ברחבת הכותל המערבי לקראת תפילה חגיגית שארגנו לסוף השבוע נשות הכותל החוגגות 30 שנה להיווסדותו של הארגון. כחלק מהקמפיין נתלה שלט חוצות ענק סמוך לקניון איילון ברמת גן, בו נכתב: "סבא רפורמי = בן מתבולל = נכד גוי".

יום חמישי

 חרדיות יוצאות למלחמה על הכותל

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי המגזר החרדי, הורה לאלפי תלמידות סמינר לצאת ביום שישי הקרוב להפגנת מחאה נגד נשות הכותל, המציינות 30 שנות מאבק על הזכות להתפלל בו כדרכן. ההפגנה צפוייה להתקיים בשעת התפילה החודשית שנשות הכותל מקיימות ברחבת הכותל המערבי.
 
המגזר החרדי יוצא להילחם על הכותל מול נשות הכותל © Chris McGrath/gettyimages_IL

מספר לוחמי נצח יהודה הורשעו בהתעללות בפלסטינים

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע היום (ה') שלושה מחיילי הגדוד החרדי נצח יהודה, בעבירה של התעללות בנסיבות מחמירות בשני עצורים פלסטינים, גבר בן 50 ובנו בן ה-15. הלוחמים הורשעו בהתעללות בשניים שנחשדו כסייענים למחבלים שירו למוות בחבריהם בגדוד בפיגוע בגבעת אסף - כאשר הם עצורים וכפותים.
 
תגובות